Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Carolina - 30 oktober 2009 19:13

så då var tapeten på plats i lilla hallen - den sista delen av nybygget. Lister och foder kvar...


före och efterbilder kommer här....


  


  

Av Carolina - 30 oktober 2009 11:53

Visst var det Karlsson på taket som brukade säga att saker var världsliga till lillebror eller har jag blandat ihop det hela nu tro...


Hur som helst känns det lite bakvänt att man sitter och funderar och vrider och vänder på allt man kan, till ex det här med influensavaccin då än en gång, när det som verkligen betyder ngt är sånt man inte kan påverka. Hur fungerar vårt rättsystem egentligen? I dessa dagar funderar nog rätt många på detta, samtidigt då - vem ska ha rätten att bestämma vad som är rätt och fel???


Jag anser ju själv att det ska vara jakt på varg,  tycker även att det ska skjutas lite mer björn och lo. Jag vill inte ha bort dem från skogen men jag vill att de som finns ska hålla sig i skogen och inte komma in i våra byar och på våra gårdar vilket sker om de blir för många.


Att döda en varg räknas som grovt jaktbrott vilket ger fängelse i lägst 6 mån och högst 4 år


Varför detta ämne då - jo pga den dom som föll nu i veckan mot den kvinna som kört rattonykter med över 2,0 i promille och i detta tillstånd kört över en annan kvinna som dog till följd av skadorna.

Förstår att det är en tragedi både för henne och hennes familj likaväl som det är för den omkomna kvinnans familj.



 att köra onykter med en promillehalt över 1,0 räknas som grovt rattfylleri hit räknas det oxå om personen ifråga varit avsevärt påverkad eller att framförandet av fordonet inneburit en avsevärd fara för allmänheten - straffet fängelse i högst 2 år

Att sen vara vållande till annans död kan ge fängelse från 6 mån upp till 6 år beroende på hur grovt brottet anses vara...


Domen för grovt rattfylleri och grovt vållande till annans död blev i det här fallet 1 års fängelse

 

Känns på straffet som att det inte räknas så jättegrovt denna gång, Är det förmildrande omständigheter om den som utför brottet erkänner sig skyldig och ber om ursäkt ? Förändrar det någonting av det som hänt ? Hjälper det familj och vänner till den omkomna att veta att nåja hon vet vad hon gjorde och är ledsen för det ?

 

Om jag som inte har vapenlicens går ut i skogen och skjuter en varg - då gör jag mig skyldig till grovt jaktbrott och olaga vapeninnehav vilket båda kan ge upp till 4 års fängelse. Tror ni jag får ett mildare straff om jag erkänner mig skyldig och ber om ursäkt för det ?

 

Kan vi inte få ett vaccin mot påverkade olovliga förare oxå ? Tror det är mer riskfyllt att träffa på dem än att träffa herr Gris.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards