Alla inlägg under maj 2010

Av Carolina - 28 maj 2010 09:24

fredag idag...lite grått och småtråkigt utanföfr fönstret men men det regnar inte just nu iaf.


Idag blir det att åka upp till farmor och fortsätta med hagstängning och ev rensa vad som förhoppningsvis ska bli en lösdrift. Lite svårt att veta vart man ska göra av allt som ligger inne i hus och lador....


Här hemma planerar vi lite för att bygga en altan/trall på kortsidan, luskar över vart jag skulle kunna fixa ett potatisland samt vart mina stackars tomatplantor ska få rum.....

Planerna för baksidan börjar väl bli lite mer tydliga och något kommer att hända inom en inte alltför avlägsen framtid



Av Carolina - 26 maj 2010 15:39

Alltså jag är ingen prylgalning tycker jag, bryr mig inte om att ha de senaste trenderna, de dyraste märkena på kläder, nyaste bilen, ny tv, ny dator osv men någonstans inne i mig bor nog en "märkesbög"....


Idag har jag köpt en röjsåg ! Och ja jag hade säkert kunnat hitta en billigare variant någon annanstans ( fanns ju även billigare modeller) men djupt rotat ligger en känsla av att man får det man betalar för. Alltså lägger jag hellre lite extra och hoppas på att jag får en maskin som håller ett tag + att jag har service på orten om ngt skulle hända.


Så nu har jag en ny leksak ;) och är riktigt stolt över att ha gjort ett sådant inköp själv ( ok ok =p pappa följde med som stöd men ändå).



Av Carolina - 25 maj 2010 19:19

lugnet börjar sänka sig



N har haft en vägra-sova-dag... sovit totalt sett 60 min på hela dan. Stoppade ner honom i sängen strax före 19 och nu håller jag tummarna för att han sover till imorgon.


Precis fixat iordning diskbänken, diskmaskinen går för fullt, E leker med lego och det är snart dags att ge sig på den där tvätthögen som ropar mitt namn med en förvånande ihärdighet.


Köpte mig en Flammentanz idag ( ja det är klätterrosen - den blodröda ) har nu planterat den i en gammal tunna med 50 liter jord och håller tummarna för att den ska trivas skapligt där. Köpte även en rosa klängros som jag inte kommer ihåg namnet på - vart den ska sitta är inte bestämt ännu.


Känner att jag har en massa idéer som vill ut och forma min trädgård men hela tiden bromsas jag av det faktum att det saknas en hel MASSA fyllnadsmassor för att få till det hela.... kännas som att det aldrig kommer att bli klart.


Så finns det någon därute som har en massa massor över så är de varmt välkomna att dumpa av dem här =)

Av Carolina - 25 maj 2010 08:07

kavrt över 6 bestämde sig N för att detvar dags att vakna och kliva upp. Iofs bra eftersom jag hade i tanken att göra en kaka på morgonen men det är ändå kämpigt att ta sig ur sängen. Solen skiner dock vilket gör det hela lite lättare =)

Nu är kladdkakan till dagens mammalunch färdig och pojkarna håller på å letar kläder för fullt.

Blir en dag full med sysslor...


Iväg nu snart med E på dagis sen en intervju för en uppsats, mammalunch med knytis - och när man ändå är på blomstervägen får man nog förära Norrbys med ett besök.

Insåg igår att jag behöver en grästrimmer alt röjsåg....


Kan man sätta rosor i krukor ??? måste man väl kunna eller hur ? Vill ha en Flammentanz vid förråden men vill ju inte bli tvungen att gräva upp den om en månad el nåt....Äh får testa iaf.


En massa disk och 6(!) maskiner tvätt att vika.... behöver minst en låda/box att lägga urväxta kläder i oxå.....


P kommer hem ikväll men tror att han äter på tåget så behöver inte fixa middag åt honom ;) lite kvällsfika blir nog bra....


dags att klä på Nilsson nU - kram på er!

Av Carolina - 24 maj 2010 07:58

Helgen har varit fylld med aktiviteter. I lördags röjdes det för fulla muggar på inne i förråd och ute på tomten. Körde ris upp till Låka och eldade en del här hemma, sågade upp en del byggrester till ved och rensade kläder. TVättade nog fem masiner och lämnade tre hängande på strecket... vilket resulterade i väl sköljda kläder igår morse då regnet bara öste ner.

Så av gårdagens planer blev det noll och istället packade vi in oss i bilen och for till Sundsvall. Tanken var att köpa reservdelar till 850:n inför ombesiktningen men just det vi skulle ha var restat till slutet av juni...

Istället blev det lite strosande i affärerna inne i Birsta city, utan brådska - rätt skönt faktiskt, inte så supermkt folk ändå som man befarar när man ser parkeringarna.

På hemvägen blev det ett besök i Vivsta med lite kaffe och lek.


Nu imorse stack P till vetlanda så nu är man gräsänka till imorgon, tråkigt att lägga sig ikväll med andra ord. Men det är lagom uppvärmning med en natt i taget innan/om han nu åker iväg nåt längre senare. Tycker dock att det är skönast när alla är hemma - vill ha min flock samlad jag.


Idag skiner solen och vi hade en plan att besöka öppna en stund på fm, handla lite jord och sånt så vi kan fixa och påta i den sk trädgården ;)undrar jag om det går att få fart på gräsklipparen .....

Av Carolina - 21 maj 2010 08:32

lärde sig CYKLA utan stödhjul igår! Hans pappa motiverade honom att lära sig genom att halvt om halvt lova honom en cross när stödhjulen var borta ;);) han hade nog inte tänkt sig att det skulle ske så snabbt haha.


Idag ser ut att bli en ganska lugn dag, pappa kommer ner och lånar bilen så vi kommer inte så långt =).


Fortsätta operation röja på gården - ngt som aldrig tar slut. Var på återvinningen med en del grejer igår, mest bara trasigt rat. Ska ha loppis om ett par veckor så det kanske blir att börja gå igenom de grejer som ska säljas ( förhoppningsvis) där.

Tvättar oxå - tvättkorgen har ju en förmåga att spotta ut alla kläder på golvet med jämna mellanrum.

I övrigt så är det ju faktiskt fredag! Snart helg =D

Av Carolina - 20 maj 2010 07:41

och inte så stor lust till att blogga överhuvudtaget.


Det mesta flyter på och en del utmaningar hittas i stort sett varje dag. Dricker kaffe nu och väntar på att E ka klä sig så jag får skjutsa honom på dagis. Igårkväll kände jag nästan för att åka in till Hudik en sväng eller kanske Bollnäs men just nu känner jag nog mer för att gå ut på baksidan och planera på någe vis....jaja... vi får se vad dagen bjuder på - ser ut att vara skapligt väder idag iaf. 

nej

Av Carolina - 18 maj 2010 07:45

känns inte som nån bra dag idag, ont  stel och trött fast jag sovit bra och borde vara rätt utvilad. =(


Men men lite kaffe nu och sen iväg med stora herr´n på dagis så blir det nog fart på den här dagen oxå.


Vet inte riktigt vad jag och N ska hitta på men det löser sig =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards