Alla inlägg under oktober 2008

Av Carolina - 31 oktober 2008 09:57

Emil och Pär eldade ris igår på baksidan av huset. Man blir törstig av att jobba och sitta i värmen :-)

Av Carolina - 31 oktober 2008 08:26

Det blåser och snöar ute, mysigt när man sitter inne :-) mindre mysigt om man ska ut o gå kanske men den första snön är alltid lika härlig. Hoppas hoppas hoppas att den får ligga en liten stund iaf. Skulle vara helt underbart om det blev ett täcke redan nu.


Blir halt åt pållarna idag dock...igår när jag skulle ta in dem så sprang de små som idioter i hagen - inge sånt idag skulle jag tro för då lär de tippa omkull ;-)


Har inget speciellt inplanerat idag förutom att Hanna ska hämtas vid tolvsnåret. Emil har längtat hela veckan. Igår när Pär o Hanna pratade i tfn började Emil grina när de la på. Han ville hämta henne redan då lillen.


Tror att jag ska ta mig i kragen o måla den där spegeln nu, köpte lite smågrejor att sätta fast på ramen igår så vi får se hur det blir när det blir klart. Köpte ju ramar och skulle sätta upp lite kort i hallen tänkte jag, nu funderar jag på om de ska upp bredvid bröllopskorten istället eftersom det är samma  ramar....jaja vi får se :-) hinner ändra mig många ggr ännu.

ont

Av Carolina - 30 oktober 2008 10:14

torsdag idag, eftersom det kom lite snö igår så har hästarna fått vara inne lite längre för att hinna äta ordentligt o inte knapra i sig så mkt fruset o snöigt ute. Var även rädd för att det skulle bli lite halt åt dem, obroddade som de är.Så nu har jag precis kommit in efter att ha släppt ut o lagt ut hö i hagarna.


Har sovit dåligt inatt. hela nacken är en enda ond zon o är tom lite svullen i fingrarna - antagligen eftersom cirkulationen blir lite störd av så spända muskler. Tar emot att gå ut o mocka just nu kan jag säga....samtidigt är det j*kligt skönt att ha det gjort oxå. 


Pär o Emil är nere och fixar volvon nu. Tänkte jag skulle ta mig ner på byn lite senare o kika lite på olika affärer. Känner att jag börjar komma ner så pass i varv nu att det rycker i pysselgenen :-) TYcker ju om kort och pyssel men har aldrig riktigt förtått det här med scrapbooking men fick en tidning av mamma häromdagen som faktiskt fick mig att bli lite mer intresserad igen. Har ju ett superfint album som vi fick när vi gifte oss där min svägerska scrappat...hennes tanke var att vi skulle fortsätta själva... har inte blivit mkt sånt då.....tänkte prova med nåt enda kort o se vad det kan bli. 

Av Carolina - 29 oktober 2008 18:07

Eller nu har det nästan slutat igen men det har snöat - stooora flingor och det ligger faktiskt kvar litegrann härute på backen fortfarande. Härligt. Blir som ett litet barn på nytt.

Hästarna verkade oxå gilla det även om de tyckte det var skönt att komma in o äta utan att få snö i ögon o öron.


Nu är min vägg färdigmålad - nu ska spegeln målas, kort ska upp, kanske ska ha nån form av lykta på väggen oxå... får prova mig fram men det känns iaf bra. Äntligen börjar vår hall bli användbar igen.


Har ett nytt projekt åt Pär oxå :-) ska göra en ritning o se vad det blir av det hehe. Men de stackars fåglarna har inte fått sin stuga ännu...


Kram

Av Carolina - 29 oktober 2008 14:18

att sätta distanser på framhjulen. Tar fortfarande emot så imorgon fm ska vi ner med den på gummiverkstaden o lägga om vinterdäcken på sommarfälgarna. Just nu har vi sommarhjul fram och vinterhjul bak....imorgon har de dessutom utfärdat ovädersvarning så vi hoppas att det är relativt lugnt fram till tio iaf.


Har varit ute och ridit med min mamma idag. Lite hårt i backen så det blir mest skrittning till den lilla grå´s stora besvikelse. Några avstickare ut i skogen på mossmark tog vi där det gick o trava - eller det var tanken iaf...mamma satt o drev på sin fyraåring medan jag satt o höll emot på 16-åringen...hon är lite galen ibland bara men häftig ;-) hittade lite vindfällen som låg väldigt fint upplagda. Det talade hon om väldigt tydligt när vi närmade oss dem på tillbakavägen - mer spetsade öron än så kan man inte ha tror jag haha, både hon o lillen hoppade iaf glatt över för då vaknade även han till liv.


Pär har tagit ut föräldradagar nu on-fr så vi går mest o donar både tue o inne. Ska måla väggen i hallen en gång till idag tänkte jag sen får det räcka. Ska ner o fixa lite lim o så för att sätta in lite kort som jag fick av mamma igår.

Av Carolina - 28 oktober 2008 19:52

Jo jag sökte ju skola till våren. Inte helt hundra på om det är rätt eller inte men det är man ju inte ofta å andra sidan. Fick ju så besked igår då om att jag ska komma på intervju. Datum och tid är nu spikat....blir den 13/11 kl 13.00 - mkt tretton blev det hihi.


Den dan ska nämligen Pär upp på ett möte dessutom så det blir heldag i Sundsvall och boende på Scandic City. Trevligt trevligt!

Av Carolina - 28 oktober 2008 16:32

Hahaha... trodde helt rätt ändå...coolt var det nån som sa å ja det är det ju iofs. Men nu måste jag ju kanske tänka till lite ?

Ska bli spännande iaf å jag längtar ;-)





Av Carolina - 28 oktober 2008 09:12

Här var man duktig igår å bytte till vinterdäck på volvon...ja vad hade man för det då... inte ett jävla skit. Funderar på om jag helt o hållet ska övergå till att vara lyxhustru och bara göra kvinnliga saker och hoppas att jag inte alls kommer att känna mig totalt felplacerad och hjälplös.


Jo visst fick ju lite beröm för det och Emil tyckte det var kul och intressant men gjorde inte som vanligt och provkörde igårkväll när jag var klar utan lät den stå för det blev så kallt o vi skulle ju ingenstans mer än upp till mamma och dit tog vi hjulingen.... ( Vilken hemsk mening)

Imorse då var det -3 när det var dags att ta sig upp för utsläpp av hästar och eftersom vi var lite trötta så startade vi upp isbiten ( ja jag vet det var det minst miljövänliga alternativet men så är det ibland) Började backa ut mot vägen o hmmm.. kändes lite trögt men den är ju kall o så tänkte jag. Kom ut på vägen o efter en liten bit så började det låta lite illa - något tog emot!!! Pest eller kolera - vad göra? Jag valde att hålla tummarna för att det skulle gå vägen o körde alla 250 meter in till mamma.


När vi sen var klar med hästar o sånt så gick jag o plockade bort ena framhjulet igen....och vad ser jag - jo den jäkla fälgen är för trång så det tar emot bromsoket (eller tror jag att det är då). Bara att bita i det sura äpplet o ringa min man o tala om - behöver jag säga att han lät mkt glad - NOT!

Nu hoppas vi på att det går att lösa genom att sätta dit ngn sorts distanser för att få ut fälgen en bit annars får vi sätta tillbaka sommarhjulen, lasta in vinterhjulen i bagaget och åka på första bästa gummiverkstad för att lägga vinterdäcken på sommarfälgarna istället....blev ju inte alls nå komplicerat eller kostsamt alls....sommardäcken är ju nämligen slut i vilket fall så de ska ändå läggas på nya däck på de fälgarna till våren.  Och sen kanske ngn vill köpa fälgarna som just nu hyser vinterdäcken...och de sjönk ju i värde då idag....


Hur som så står vår volvo övergiven hos mamma upphissad på domkraft med tre däck på plats medan vi startade upp nästa kalla bil ( did it again - är inte miljövänlig idag ja vet) och rullade tillbaka ner till oss för att vänta in sotaren. Så till på köpet är det typ 16 grader varmt härinne eftersom vi inte kunnat elda sen igår morse så: herr sotarmurre får mer än gärna dyka upp snart....

Ovido - Quiz & Flashcards