Alla inlägg under maj 2012

Av Carolina - 24 maj 2012 20:05

Idag har varit en helt underbar dag! Det är soligt varmt o vackert!

Tog en liten sovmorgon med grabbarna eftersom de var på cirkus igårkväll o rejält trötta. Lämnade dem lagom till nio när de skulle iväg å fira förskolans dag som troll :)

Åkte på biblioteket o ritade lite i l ugn o ro, skönt ställe att samla lite tankar på sådär på morgonen, lånade en ljudbok o for mot skolan. Var i Forsa vid halv elva, lagom till klassmötet sen har jag spenderat nästan hela skoldagen på en "filt" i gräset med ett ritblock o lite virkning samt skönt småprat. Perfekt skoldag :D

Vid två åkte vi in till Hudik o kollade in fotoelevernas utställning - de är sååå duktiga! Så mkt fina, roliga, vackra, tänkvärda, finurliga o lite sorgliga bilder.


Hade tänkt hoppa min bruna på eftermiddagen men värmen + att syrran fick ett nattpass till gjorde att vi sköt på det till morgondagen. Istället fick hon springa av sig i gräshagen en stund. Den gamla damen gjorde sitt jobb så det var en varm o välrastad häst som kom in igen.


Nu sover alla i huset, men antar att mannen tänker komma upp en stund till o umgås lite med sin fru.

Av Carolina - 21 maj 2012 17:08

VÄLDIGT LÄNGE SEN JAG VAR AKTIV HÄR........


funderat flera ggr på om jag ska skriva nåt el sluta helt men nu kanske uppehållet varat tillräckligt länge....våren har varit hektisk. Full fart i skolan med utställning och kollektionsvisning, sen har det hänt en hel del privat och vi har haft full huggning nästan hela tiden.

Bara tre veckor kvar av skolan nu :( känns så himla tråkigt, vill inte lämna alla underbara klasskompisar som jag lärt känna detta år men det är snart dags för oss att gå vidare mot nya mål.


Sommaren ska spenderas med hemtjänsten och sen hoppas jag kunna fixa o dona en massa här hemma oxå - väntar på att få ordning på gräsmattan, ett hönshus ska hem till baksidan i helgen o d innebär en hel del bygge för att kunna flytta mina små husdjur till en ny fräsch bur. Sen ska det in nya kycklingar i det gamla huset o ev får de tre inhyrda flytta hem oxå.

Hästen bhörjar så sakteliga fungera i ridningen, ev blir det en första hoppträning nu i veckan :D skönt att det går åt rätt håll iaf....hon fyller hela FEM år idag!!! Lång tid ....det betyder att det är fem år sedan vi kom hem från Rhodos oxå.

Har en lång önskelista som bara ökar hela tiden - samtidigt som det finns hur mkt som helst att göra i övrigt nu när vi har 2 hus oxå....blir troligen en rejäl loppis om några veckor - förhoppningsvis med en del som blir sålt oxå....


Var på auktion i helgen o har redan lyckats sälja av en del av det jag fick med mig hem med vinst - sånt gillas skarpt :) har en hel del till som ska ut på försäljning bara jag sätter mig o lägger ut dem.


Ovido - Quiz & Flashcards