Alla inlägg under oktober 2010

Av Carolina - 31 oktober 2010 19:52

imorgon är det inte bara måndag utan även 1:a november....den månad jag ogillar absolut mest på hela året.

Jaja - man kan ju hoppas att det ändrar sig.

Jobbar iaf bara två dagar - ledig på onsdag för att åka på begravning. pojkarna ska då vara med farmor och H ska iväg på ridläger.


Borde börja kännas ngt lugnare på jobbet nu för varslen som legat är ju hävda så de som är kvar blir kvar. Men men den som lever får se.


Har pysslat på i köket igen idag. Fått in socklar på ena sidan ( diskbänken) tapetat klart och köpt färg för att måla klart det som ska målas ( fodren). Slängde ju ut diskmaskinen til någras förvåning så vi behöver även nytt skåp där - nu har vi ju ett överskåp kvar som vi valde att inte sätta upp så just nu undersöker vi möjligheterna att modifiera detta så det går in som bänkskåp istället.

Ska nog kanske köpa ett överskåp att sätta ovanför kylskåpet oxå...o ev ett smalt skåp till för att fylla ut bredvid det som ska in där diskmaskinen stått då. Så en tur på IKEA står på tur snart.

Den lilla bit som är kvar av bänkskivan ska bli hylla för micron oxå bara vi hittar passande konsoller. Måste även ha tag på en klocka.

Av Carolina - 30 oktober 2010 08:55

hade en trevkig käll igår med surr om allt möjligt. Var dock svinhalt både ner och hem...grusvägen var som ett nypolerat golv- men det gick ju vägen.


lite tråkigt väder idag - grått och regnigt men inte speciellt kallt. Ska ner på byn och som vanligt uträtta en del ärenden. Apoteket måste jag komma ihåg bl a.





Av Carolina - 29 oktober 2010 16:16

blir idag fläskkotletter med klyftpotatis och rostade morötter!


Har tvättat tre masiner tvätt nu och snart dags för en fjärde....samlat lite på hög - jotack...men sen blir det lite extra tvätt oxå när den stora killen råkade kissa i sängen ...

Köket är dammsuget och torkat oxå samt att jag eldat upp tanken till dryga 50 grader iaf så det går att duscha och diska =)




Av Carolina - 29 oktober 2010 14:02

var ner och handlade med N i släptåg...glömde hälften *suck*

Var in på jobbet ( båda husen)betalade på ett ställe och kollade av inför nästa vecka på det andra.

Tydligen är det nu klart att de varsel som legat har dragits tillbaka. Ftg bjöd på tårta, godis och "bubbel".


Bjuden på vin och surr kväll ikväll - får väl hoppa vinet men surra kan jag göra iaf =)så just nu är det eldning och tvättning som står på schemat!

Av Carolina - 29 oktober 2010 08:17

La mig tidigt igår. Ont i huvudet och nacken. Värre än på länge - lite bättre idag men stressen har satt sig på sömnen så klart...kan jag somna på kvällen så sover jag skapligt tills jag blir väckt och sen är det kört oavsett om kl är 2, 4 el 6 - när jag vaknat är det bara att vara vaken. Trots att ögonen blöder av trötthet.


inga planer för dagen ännu - mer än de vanliga då ....finns några saker som jag skulle vilja hinna med dock....bla skulel jag ha kollat upp om min sem ansökan på onsdag gick igenom

Av Carolina - 28 oktober 2010 13:06

  

Av Carolina - 28 oktober 2010 12:51

De gör verkligen allt för att lätta upp dagarna - bara man ger sig tid att följa med i deras upptåg. den där tiden när man gör som alfons : jag ska bara.... tills barnen tröttnat och hittat på nåt annat. Har idag försökt att anpassa tempot efter iaf den lille. Den stora har haft en massa annat för sig där han inte velat ha mamma med sig.....

Den lille och jag har gått små promenader runt stallet och husen, vi har legat på backen o filosoferat, gömt oss och sagt BU!  samt suttit i diket o kollat när storebror kört fyrhjuling. men så tog det två timmar att mockaklart de två boxarna oxå.


Har även invigt N i den ädla konsten att kasta kottar i ån - mkt uppskattat och så rogivande med vattnets brus...snart har det hela frusit och vi får vänta till våren innan det hörs igen.


Total kapitulation från min sida idag - visst jag är skitig, luktar häst och svett men jag är på benen  och jag är där jag vill vara och där mitt mentala jag behöver vistas

Av Carolina - 28 oktober 2010 09:43

Solen har gått och jag skjuter de negativa mörka tankarna så långt bak det går för tillfället.

Vi gör det vi ska,E stannade hemma från dagis eftersom (officiellt) ena bilen står sönderskruvad och stolarna står i den andra, en annan anledning är oxå att jag valde bort att stressa igång barnet med kläder och frukost och saker bara för att skynda till fots upp på 36 så han skulle få skjuts ner med morfar....vi hade iofs fortfarande ingen stol....


Nu var vi ändå så pass tidiga uppe och var på 36 till strax före 08 iaf men med ett betydligt jämnare och bättre humör än om jag vetat att vi skulle ner.


Känner dock lite saknad efter öppna....brukar ju vara min å N´s plats på torsdagar. Vår lilla ventil från vardagen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards