Alla inlägg under juli 2010

Av Carolina - 29 juli 2010 10:36

ok... torsdag idag snart hämtar vi H sen skulle vi ha hittat på nåt känns det som..... big question - VAD ska vi hitta på ????


Det ska visst regna ;) alltså går alla utomhusaktiviteter bort....orkar inte heller åka alltför långt bort då de två större barnen har lite svårt att hålla sams i bilen :/

Av Carolina - 26 juli 2010 14:04

Började denna dag emd ett samtal till Lantmäterimyndigheten för att få de rätta måtten på vår tomt. Sen lånade jag ett måttband modell långt (50 m) och hämtade mina avspärrningsband från sjöbo. Nu har vi mätt och kollmätt och jo vi har ryggen fri.

Har även pratat med tidigare ägare och fått besked därifrån som helt stämmer med vad vi fått fram själva. Ni skulle bara veta vad sugen jag är på att smälla upp ett stort staket nu.......

Av Carolina - 25 juli 2010 12:22

regn idag. Lite lätt avslaget tempo för hela familjen. H sak iväg på kalas om ett par timmar och i övrigt finns inget speciellt inplanerat. Skönt.

Har spenderat halva dagen med en god bok i min säng - blev tom bortskämd med frukost i densamma :)


Funderar över om vi ska hitta på ngt det närmsta dygnet...hade velat packa in oss i bilen och åka dit näsan pekar några dagar men vi måste vara tillbaka här på tisdag fm....så endera en kortare tur eller oxå vänta till torsdag em när H kommer tillbaka igen.....


Loppisen är öppen trots regnet - inte speciellt mkt folk i farten idag dock ;) fick lite besök igår iaf. Sålde en del saker och fick H riktigt inspirerad så hon har letat grejer att avyttra överallt nu :D. Har lovat både henne och E att om de får ngt sålt så får de även förtjänsten därifrån.E har dock nöjt sig med att ställa dit en cykel ;) övriga saker är han lite väl fäst vid haha

Av Carolina - 23 juli 2010 08:16

Ja efter nästan hela ledigheten har jag äntligen fått tummen ur och gjort iordning min lilla loppisbod. Lite prismärkning kvar men välkomna in på en kik...öppnar officiellt imorgon lördag och sen blir det öppet när ngn finns hemma ;)



Idag blir det först synundersökning medan P och pojkarna hämtar H sen ska jag skjutsa min far till Hudik och passar nog på att kika lite på stan när jag ändå är där.

Av Carolina - 21 juli 2010 20:08

nu börjar livet kännas lite mer normalt igen - pappa har kommit hem!




Idag tog vi in höet hos farmor så just nu är det relativt lugnt på den fronten. Finns fortfarande en del kvar men känns som att huvudansvaret för det mer naturligt ligger på andra....

Var en aning nervös idag när jag körde ner ena traktorn med sprätten på efter landsvägen ner till sjöbo men det gick ju bra det oxå.


Hade två barn som inte ville sova inatt så en aning trött har jag varit hela dan men när det väl är dags att sova och tystnaden sänker sig ja då blir jag klarvaken och ligger där å vrider mig som en mask.:/

Hade även en plan att försöka hitta på nåt med min man denna vecka men orken har inte infunnit sig ännu....nån som vill låna två pojkar kanske?????



Av Carolina - 20 juli 2010 21:03

en vecka har gått och vi har anpassat oss efter rådande omständigheter.


Idag har sommarens första surströmmingsätning gått av stapeln - helt okej smak men väldigt lös blir betyget ;)


Håller tummarna för att det inte blir ngt regn närmaste dygnet nu så vi får knippa hos farmor imorgon. samma väder som idag blir alldeles utmärkt :).


Varit iväg på Åkerslund med köksinredningen idag så det ser iaf ngt renare ut på tomten, ngn dag framöver blir det att åka iväg och fixa golv, väggar och färg. Skulle även behöva uppdatera garderoben lite inför jobbstarten....jaja nu ska jag se vad teven erbjuder en dag som denna.

Av Carolina - 18 juli 2010 20:37

fått lite gjort även hemma idag =) trallen är numera att betrakta som helt klar - tror jag iaf. Har då plockat bort det överblivna virket nu.


I övrigt har vi (Pär) slagit täkterna hos farmor medan jag, syster och mamma passade på att städa upp lite i huset. Blir ju lite lätt skitigt och stökigt hos de gamla....men nu är det iaf ngt bättre. lilla lillebror kom dit oxå med gräsklipparen i högsta hugg ;).


Måndag imorgon - två veckor kvar av ledigheten....har en del saker som ska klaras av på dessa veckor men men vi tar dagarna som de kommer just nu.

Av Carolina - 17 juli 2010 17:33

Gratulerar dagens födelsedagsbarn - Maria och Malin - hipp hipp hurra !


Hade sovmorgon imorse sen pacakde vi in oss i bilen och for mot Hudik först en sväng. Efter påhälsning och lite prat blev det lunch och senvidare mot Färila och karnevalen samt lite marknad.

E fick åka en karusell så var dagen räddad ;)


Snart blir det middag och en lugn skön kväll

Ovido - Quiz & Flashcards