Alla inlägg under maj 2011

Av Carolina - 31 maj 2011 12:42

har flyttat upp brudarna nu - de verkade nöjda med att träffas igen. Gamla madamen hade absolut ingen lust att åka nånstans idag dock...tjafsade enbra stund innan hon gick in men sen gick det som vanligt att köra henne. Funderar o funderar på hur man ska lösa hennes åkproblem....större ( längre transport, smalare, tväråkning, bakåtåkning???) alla förslag mottages tacksamt. Själv säger hon nog snarast - lämna mig hemma så slipper nu bekymra er ;) lastbil kan jag dock inte fixa pga körkortsbrist men annars är jag öppen för alla förslag :P


D däremot hon går in utan problem - peppar peppar - hoppas verkligen hon fortsätter så här!

Vill ha en egen transport dock! Har hittat en oxå...men pengar pengar pengar....nåja det är mkt man vill här i livet...

Av Carolina - 30 maj 2011 15:30

har iaf läst på reglerna om kvalitetsbedömningen nu och datumen är satta till 20-21 augusti. Den helgen är det Mittia men jag har slutat mitt vikariat på tallnoret så ska vara ledig - skolan börjar ju sen på måndagen.

Planen är att åka dit iaf med fröken D, har sen kikat på om det finns några ev tävlingar som skulle kunna vara intressanta för tjejen...bra att hinna se ngn mer plats kanske...lutar åt att hon får följa med till edsbyn om två veckor. Beror på hur hon känns nu efter en veckas vila. Traven har känts bra nu - det är galoppen som varit jobbig för henne ( båda hästarna har det problemet just nu...) Imorgon ska de dessutom släppas ihop i sommarhagen...håller tummarna för att det inte slutar med en sträckning el nåt värre bara!

Hoppas även att vi snart kommit över problemet att fröken lite nu å då kommer på att hon vill vända hemåt vid uteridning ensam...


Nåja ska ta o hoppa in i duschen nu eftersom vi ska ner på E´s dagis om en timme på vårfika och avslutning för några elever.

Av Carolina - 30 maj 2011 07:57

sista måndagen i maj - shit vad fort det gått nu...snart juni o sen är ju sommaren typ slut....


Idag är det inplanerat hagbygge, ska försöka fixa till lösdriften å ev flyttar vi ut hästarna dit ikväll. Ikväll är det dessutom vårfika och avslutning på E´s dagis.


Hoppas på lite fint fikafrämmande en stund på em här oxå ;)

Av Carolina - 29 maj 2011 20:15

for till Rengsjö på förmiddagen hela familjen. Knoppade och donade imorse sen lastade vi i hällregn...damen var lite lätt tveksam till att kliva på om man säger så ;)

KOm iaf iväg, blåste rejält på sina håll o efetr ca 45 minuters färd började damen i transporten tröttna så då gungade det på rätt rejält ett tag.

Kom iaf fram o framridningen gick rätt ok sen när vi väl kom in på banan var det väl inte världens bästa uppvisning men vi klarade dagens mål och nästa gång blir det bättre för då ska piloten vara lite mer effektiv o framåt i ridningen! :D

 

 

 


Imorgon blir det att ordna sommarhagen, hästen Q ska få en genomgång av massör - ska bli intressant att höra vad hon har att säga efter dagens resor där hon spänt sig rejält och klättrat på transportväggen..... :(


Av Carolina - 29 maj 2011 14:45

 
Av Carolina - 28 maj 2011 16:41

imorgon är det dags för start igen...införskaffat en del saker idag, nytt schabrak, handskar samt betalat stövlarna.

startar kl 12.02 så det blir en lagom tidig avfärd på förmiddagen så blir att knoppa o göra klart i lugn o ro. Ska iväg ikväll o rida damen en stund igen, gick trögt igår, inte riktigt på hugget själv o skitväder samt brunstig häst...men men det blir förhoppninghsvis bättre imorgon, håll tummarna för att det inte regnar just när jag rider iaf :/ tycker inte om att rida dressyr i hällregn :(

Av Carolina - 27 maj 2011 12:23

japp - 22a augusti börjar jag mitt liv som folkhögskolestudent under minst ett års tid =) å så kul!!! Vilket härligt besked en regning dag som denna !

Den här utbildningen är ngt jag varit intresserad av hela mitt liv och nu tar jag faktiskt steget att ägna mig mer intensivt åt detta under en period o sen får vi se vart det leder.


Nu ska jag fixa iordning en sen lunch åt mig o pojkarna

Av Carolina - 26 maj 2011 22:22

känner att bloggningen är lite seg för tillfället ;) fick dock några bilder från helgens tävlingar å ja jag kan väl bjuda på två då...

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards