Alla inlägg under juli 2008

Av Carolina - 31 juli 2008 09:33

så var det slut på denna månad snart oxå. Vair typisk svensk sommar kan man konstatera. Snart slut på den här veckan o dags att börja jobba igen. Börjar bli lite nervös nu men men. Skönt att komma igång oxå.

Har precis gjort iordning en bulldeg - ja vet känner mig lite tokig i denna värme men vill ha något att bjuda på imorgon när pär fyller år. Vet inte riktigt hur agendan ser ut imorgon egentligen men det löser sig. Ska ta hanna med mig ut o fixa present senare idag.


Igår hade vi "eas" familj här på grillning. Var jättetrevligt, ungarna hann både leka o bli osams flera ggr om. Blev sent - Emil somnade i mitt knä vid halv elva o då hade de nyss gått hem. Han har inte vaknat ännu o inte pär heller. Riktigt lugnt o skönt på morgnarna när man gör en kopp te o hämtar tidningen - kan sitta ute på altan i skuggan o mysa medan hunden springer runt på gräsmattan.


Blir nog lite badning senare idag, ska på en visning oxå kl 14 så lär bli rfullt upp iaf idag.

Av Carolina - 30 juli 2008 09:02

idag vaknadejag rätt tidigt omman jämför med tidiagre under semestern. Pappa kom nämligen in vid kvart över sju imorse - han hade lämnat bilen på service el nåt så då komhanin o villeha skjuts hem. Så nu sitter jag i holänna o ska strax gå ut o mocka åt Ditte. Har precis släppt ut dem i stora hagen o j*klar i min lillal åda vilket race de drog igång. Haha. Såg riktigt kul ut o fort gick det. Värst av dem alla var gamla tanten :-)


Annars tår det inte såmycket på agendan idag. Hanna ska bort hela dan så vi får se vad vi hittar på för ngt. Kommer nog bli rätt varmt iaf även idag. 

Av Carolina - 29 juli 2008 15:30

Idag blev det klart att vårat hus är sålt. Den nye ägaren var hit idag o sa att de bestämt sig så nu har de sagt upp sin lägenhet och kollar med banken hur de ska kägga upp lån o sådant. Så om tre månader blir vi bostadslösa.

Nu är det det praktiska med köpekontrakt o sådant som ska fixas.


Annars är det en varm o skön semesterdag, har hutlöst ont i min rygg efter helgen. Kunde knappt somna igår kväll o har sovit jättedåligt inatt. Vi har gjort mest ingenting, barnen har lekt o cyklat, vi åkte på golfrestaurangen o käka lunch o nu har jag precis hämtat en bok så jag ska sätta mig ute o läsa lite.

Av Carolina - 28 juli 2008 20:58

Aaahhh...idag har vi haft SEMESTER ...sån där dag som andra brukar prata om - sällan man tar sig tid att göra det själv bara. KL 11 hämtade vi Emils kompis "ea" och sen åkte åkte vi upp till stranden o låg där till halv fyra tror jag. Badade o fikade o busade hela dan. Syrran kom oxå dit. Riktigt skönt i vattnet men lite väl blåsigt emellanåt. Barnen njöt för fullt som det såg ut.


Sen bjöd vi pappa o syster på middag ikväll. Grillade kyckling o gjorde en couscous sallad. Har verkligen snöat in på couscous i sommar. Gjorde en ny variant nu med pesto, spenat o feta i - blir supergott o det är så enkelt o ser så mkt roligare ut än de vanliga stripsen.


Har lite funderingar på Sundsvall imorgon men det beror på vädret. Var så skönt att inte göra nåt idag så jag skulle kunna göra det igen ;-) men har lovat att försöka ta oss upp o hälsa på under semestern o det här är ju sista veckan så dagarna börjar ta slut....Hanna ska tydligen bort på onsdag oxå o sen torsdag vill pär vara hemma o ladda.....Han fyller ju som jämt på fredag.. o jodå vännen du ska få nånting i present....:-D .. vet exakt vad jag skulle vilja köpa men vi får se om det går vägen.


Har laddat upp lite kort från senaste veckorna...ett från badet idag - de är så snygga de två...sen var det fiske förra veckan o hunden åkte båt för första gången - med bravur ska tilläggas - han försökte inte hoppa i o ta fåglar el flöten. Så var vi ju på marknad oxå o då hör det till att åka karusell......

Av Carolina - 28 juli 2008 09:24

YES! Nu är höet bärgat!!! Inget ligger kvar på backen - dock är apburen full o ska rullas hem o lastas ur - vi var tvugna attvänta med den eftersom vi fick punktering o bara hade ett däck på ena sidan. Men den är iaf täckt o klar så det är inte superduerbråttom att få in den.


Stod i ladan igår o kastade balar medan de andra åkte som skottspolar mellan sjöbo o holänna med bilar o släp. Blev några vändor, vi hade totalt fyra ekipage som drog efter vägarna. Hanna var överlycklig för hon satt o körde fyrhjuling o samlade upp balar hela dan. Emil han var mest hos mig i holänna men tog någon tur ner o kika på traktorerna.


Så nu är det klart o solen är fortfarande kvar så idag ska vi vara riktiga semesterfirare o åka till stranden o bara mysa hela dan.


Vad gör ni andra då ?

Av Carolina - 27 juli 2008 09:07

Har varit två otroligt varma dagar nu o en hel del av tiden har tillbringats uppe på en hövagn. Kan tala om att det är fruktansvärt varmt när man sitter uppe på en sådan mitt i solen på en täkt. Gäller att få i sig vätska o salt så man orkar.


Känner nu efter två dagar att min kropp protesterar genom allergiska besvär trots att jag preparerat mig med clarityn. Dessutom har jag lite ont i halsen igen. BLÄ BLÄ BLÄ inget roligt alls. Men idag får vi iaf lite avbyte, lillebror o syster ska hjälpa till o kanske stora lillebror kommer o.


Men en sak ska ni veta - det är aldrig så skönt att få bada i sjön som under pågående höskörd. Det är absolut bästa sättet att svalka av sig på.

Av Carolina - 24 juli 2008 10:14

ja huset besiktades igår o det gick smärtfritt. Nu har de en vecka på sig att bestämma sig är det sagt. Så vi får väl se vad som händer - är rätt övertygad om att vi snart är bostadslösa.


Höet ligger på backen o det lär kännas i armar o ben här efter helgen.


Igår var jag o Emil i Bollnäs o titta på när "itte oppa" - alltså hästar som hoppade. Soligt o varmt o trevligt. Emil hittade en ny bästa kompis i Johanna :-).


Har nu på morgonen suttit o tittat på alla hus som finns utlagda inom ljusdal typ - vilket inte är speciellt många.


Solen skiner o det är dags att göra nåt mer kreativt av denna dag.


Kram på er

Av Carolina - 22 juli 2008 15:59

japp idag har jag pustat nästan alla fönster i nedervåningen, har två kvar på utsidan eftersom solen legat på där hela dagen så det blir lite för varmt.


Pär har målat klart det stora - finns lite småfix kvar men i stor är det klart. Inne har jag städat mest nere, toaöetten o köket o kontoret är skinande rena, upe har det plockats o dammsugits. När det var dags för att torka så protesterade emil - då fick jag lov att vara lite rolig mamma istället o leka med traktor n i hans rum.


Pär han har varit lite affärsman idag o - sålt sin fina lilla motorcykel...så nu är han utan igen. Har redan börjat kolla på nya på blocket...suck...tänker ju tydligen sälja golfen oxå. O vad ska vi då ha för bil???? Jag bara undrar - måste ju som ha två stycken annars blir det knasigt.


Imorgon blir det bollnäs o tävlingar för mig o emil. Pär blir hemma o behjälplig under husbesiktningen. 

Ovido - Quiz & Flashcards