Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Carolina - 14 oktober 2009 19:40

fast egentligen så svarar frågan på sig själv el nåt - när jag jobbar blir det ju mindre gjort hemma. Har iaf inga problem att fylla upp dagarna med saker att göra. Missar ju tyvärr då alla trevliga mammor som är hemma samtidigt med mig nu i höst. Kanske man ska försöka sig på att bli lite mer social framöver - skulle kunna vara ett löfte åt mig själv.


På eftermiddagen nu har E och jag rensat upp vid gaveln så istället för att allt nu ligger på backen utspritt så ligger det i en kase nere på baksodan. Är bara vagnen kvar nu i stort sett. Sen var vi och hämtade en hel hög med kläder till främst E då.En stor kartong med skor i olika stl ( och olika slitna med) Var bla ett vinterställ - jacka och byxa som han kan ha nu i vinter och en hel drös med långärmade tröjor. Kommer inte behöva köpa nå kläder åt honom i vinter iaf =) Så det har blivit några maskiner tvätt idag oxå.


Nu är iaf hästarna inne, det brinner lite varstans här i huset och ute kör B grävare för fullt så gårdsplanen blir som ny. Ska ta och gå ut och duscga när jag stängt stallen för natten.

Av Carolina - 14 oktober 2009 11:45

ojojoj vad tiden rusar iväg. Ska ge en snabb uppdatering iaf nu.


denna vecka är rutinerna ngt annorlunda som sagt - går upp vid 8 jag och pojkarna - ger hästarna en andra omgång hö ( Pär ger den första innan han åker) lite kraftfoder och vatten.Kissar hundarna.

Eldar och äter frukost.

Klär på barnen och kommer ut i stallet nån gång mellan nio och tio - beror på hur mkt frost/snö det är ute oxå....N somnar i vagnen, E hjälper tll att köra ut hö i hagarna.

Ut med kusarna sen mocka och sopa stallarna.


Sen kan det komma lite småsaker som ska göras ( igår var det höet som skulle in, idag blev det att plocka ihop fårstängslet) så kommer vi in igen lagom till lunch ungefär. Då är det dags att elda lite igen. N sover fortfarande =) duktig pojke hihi


Efter lunchen så blir det att bege sig hem till vårt eget krypin - återigen elda Skrattande, kolla posten, mata katterna och kaninen, fixa det vanliga - tvätt och plock. Blir sånt även fast vi inte äter och sover där just nu....SUCK. Nåja. Försöker hinna med lite pyssel i byggeriet oxå. Hade velat hinna göra rent i Hannas rum så vi kan riva tapeter och fixa fönster och sånt till helgen men vi får se hur långt vi kommer. Med tanke på vinterns antågande finns det mycket att plocka ihop ute nu.....



Sen framåt femtiden börjar det bli kallt igen så då åter till stallet - fixa vatten och plocka in kusarna innan mörkret kommer. Äta middag och sen däckar vi i soffan jag och E Tungan ute



Imorgon blir det lite tidigare utgång för kusarnas för då ska jag till Hudik och träffa osteopaten en andra gång... usch jag har fuskat med mina övningar nu några dagar... inte bra........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards