Alla inlägg under mars 2011

Av Carolina - 31 mars 2011 20:50

Tog en tur med min fyrbenta springare idag, vi tog oss från gården o ut i skogen alldeles själva utan att vända om 180 grader någon gång, dock fanns ett mkt farligt träd liggande på ena sidan vägen ( bodde minst tre tigrar i det) tre bilar mötte vi oxå utan några som helst problem.

Hann tänka hur underbart det är att sitta på en kompis i skogen, solen skiner och det är spårsnö, i snön syntes spår av harar, ekorrar, möss, räv, fåglar och (!) LO.

Hästen gick glatt framåt ( efter de första tveksamma hundra metrarna då ) med spetsade öron o energi i steget. Det kändes som att det faktiskt går åt rätt håll och det kommer nog att bli nåt av oss oxå...kanske inga storstjärnor men vi kan ha mkt roligt ihop iaf ;)


Så lagom roligt var det då att hämta in den lilla fisen nu ikväll...såg glad ut o brallade till skillnad från kompisen som låg platt på backen (KOLIK) men när vi gick lät det konstigt...höger bak har en rejäl rörelsestörning...ingen värme, ingen svullnad,ingen ömhet - knäupphakning, sträckning, nerv i kläm , träningsvärk eller????????.....hon äter, går glatt efter mig när jag ber henne, har inge ont så ja vad ska man göra.. vänta och se vad som händer...men ååå vad det känns surt o tråkigt o jaa allt...

Av Carolina - 31 mars 2011 07:07

god morgon!

Glada utvilade pojkar idag - skönt!!!

Självh ar jag sovit oroligt, drömt om människor från längesedan, mindre trevliga händelser där dessa varit inblandade gav en oangenäm känsla i kroppen *usch*


Så idag försöker vi fixa enbart trevliga minnen så kanske dessa mindre trevliga kan bli av md sin plats ;)


Av Carolina - 30 mars 2011 19:29

är så jävla less på hosta feber och snor nu....rastlösa sura överaktiva barn innan de får lov att gå på dagis igen, de där dagarna när de inte orkar heldag men när det är för långsamt hemma, ännu värre när en av oss är pigg och de andra två är hängiga....blir ju som instängda hur man än gör...jag har inte tid att vara instängd hela dagarna. Så om inte febern är skyhög och barnet är totalt utslaget så blir det påklätt och meddraget till stallet för det som behöver göras. Om barnet inte orkar vara ute blir det placerat inomhus med morfar annars får det vara med den lilal stund det tar, anser att man kan behöva lite frisk luft men kanske drar jag bara ut på sjukdomsförloppen????


Hur som så är tanken att lilleman ska på dagis imorgon för nu har han iaf varit feberfri i två dagar, hostan är kvar o lite snorigt är det men det lär ju vara kvar ett tag till...sen hålelr jag verkligen tummarna för att han inte blir sämre igen nu...

Storebror ska oxå gå men han har kommit in i en period av ngt slag...vill inte gå och jag vet inte om det är nåt allvar med att han påstår att vissa är dumma eller om hanbara tror att det är lättare att komma undan då...vet ju att han hellre är hemma när han vet att jag är hemma så...dessutom känns det lite konstigt om han först vill bjuda hem de som han sen säger är dumma??!!.. men men ...vi ska åka dit o kolla läget imorgon, vill ju inte tvinga honom om han mår dåligt heller - jobbigt jobbigt


De har iaf lagt sig tidigt idag! E somnade redan vid halv fem så han ska hinna sova ut ordentligt nu!

Av Carolina - 29 mars 2011 09:47

ja det blev min tur oxå...men känns som att jag kanske klarar mig skapligt iaf peppar peppar

Igår kom febern..låg hela kvällen och dessutom en hosta som jag inte önskar någon. Men just nu känns det bättre som tur är, kan mna ha sån tur att det var värsta dan igår tro? Får ta det lite lagom lugnt idag så kanske det ger med sig helt. Har ju en förmåga annars att gå lite för hårt med sjukdomar i kropnne. Båda pojkarna hemma idag dock för vi prioriterade sömn imorse. N hade fortf feber igår så han var hemma då oxå, E var på femårskoll o sen dagis.


P började sitt nya jobb på sitt gamla jobb igår ;) ny tjänst inom samma företag med andra ord. Lät som han var nöjd =D så glad för hans skull. Hoppas att det blir så bra som han önskat!


Det snöar ute nu :( lite tråkigt är det allt, vill ha sol o vackert väder istället...

Av Carolina - 27 mars 2011 11:46

blä....hostan sitter långt ner i bröstet idag =( sovit sådär...snorigt är det oxå men jag tror inte det är nån riktig feber iaf så man får vara glad för det lilla hehe.

Ska ta och ge mig iväg upp till stallet få se om jag vågar ge mig ut en tur på donnan...tror d blåser lite mindre idag. Hade ju tänkt gå med henne först men det orkar jag inte så vill hon jobba får hon snällt finna sig i att ha mig på ryggen =)


E ska på fmårskoll imorgon o hans vimsiga mamma har ju självklart glömt bort den där lappen som dagis ska fylla iom hans utveckling...suck...fick denså tidigt o tänkte att den hinenr jag med sen blev det ju sjukdom i veckan o det bara flög ur huvudet på mig...kanske att de hinner göra det imorgonbitti...får åka in o kolla med dem när jag skjutsar N på dagis.

Av Carolina - 26 mars 2011 21:45

Sitter i sknet av värmeljusen och skriver, snavar mer än vanligt på tangenterna...Earth Hour och körslaget samtidigt...men vad kul det är !!!! De gick ju vidare en vecka till =) och nästa vecka blir det ledarnas egna låtar - kan bli många bra framträdanden då....tuff omgång med andra ord...


Har anglat idag men inte en enda fisk vi fick upp :( men iofs så är vi lika glada för det hihi.

Vindskyddet fungerade super!! Och var mkt välbehövligt. Pojkarna var dock inte tillräckligt pigga utan efter att starten gått o alla don var agnade o i vattnet skjutsade jag dem upp till farmor där de sedan huserade några timmar - tack så mkt för passningen !

Av Carolina - 25 mars 2011 14:57

med tanke på blåsten vi haft de senaste dagarna så kändes det väl inte så supernice att sitta på en öppen sjö i flera timmar ;) Det tyckte även mannen som imorse började klura på det här med vindskydd...efter en del funderande och mätande blev sluresultatet väldigt bra - vi håller tummarna för att det fungerar så oxå =)


 

Av Carolina - 25 mars 2011 09:52

Igår var det Nils som hade 40 graders feber, idag är det Emil....så nu är det bara jag kvar då....hade huvudvärk from hell igår, o känner att det är nåt skit i kroppen men vill inte så jag försöker med alla medel att hålla det ifrån mig.


Ska ta mig ner på byn nu och handla så jag kan fixa hönshuset och sen ikväll försöka ta mig iväg o hämta hönsen då. Ska ju även borras hål till morgondagens tävling ikväll så...vi får se hur sjukstugan här hemma fortskrider.


Blåser gör det fortfarande oxå, fast lite mindre. Skulle ha ridit en sväng oxå...men kanske får ta en promenix med damen istället...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards