Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Carolina - 25 oktober 2009 19:58

Min lilal dam imponerar på mig =) Idag har hon åkt transport då ner till ridhuset tillsammans med Nisse. Gick rakt in utan problem, stod snällt hela vägen och gick lugnt och fint ut ir transporten. Var lite fundersam på vad det var för ställe hon kommit till ;) andra hästar och ett stoooort hus att gå omkring i med konstiga saker på väggarna där man såg andra hästar....(speglar med andra ord). Hade ju kompis och trygghet med sig i form av Nisse. Tyckte hon var rätt skönt tror jag haha.


Gick iaf runt en stund därinne sennär vi började bygga fick de springa lösa och kika bäst de ville. Blev väl nåt bocksprång men de höll sig rätt lugna. Nisse han fattade vad som var på G så han sprang över bommarna självmant han :).


Nisse fick sen börja när vi gjorde på riktigt och då fick Ditte stå själv på den lilla avspärrade delen medan Nisse sprang och hoppade. Lite konstigt till en början men det gick strålande.


Sen när det var hennes tur ville hon hemskt gärna tillbaka till Nisse, så gärna så att hon satsade efter hindren och hoppade över avspärrningen oxå! Allt gick bra dock och det blev att ställa sig där med en pisk istället då.


Hon var riktigt trött när vi åkte hem - mestadels mentalt. Gick in utan några problem igen, Nisse han var tvungen att testa lite oxå men hon stod där och väntade snällt medan han körde sitt race. Väl hemma blev det hö och vatten och hon lär sova gott inatt.


Ja nu har hon börjat resan in i sitt vuxenliv då på riktigt....spännande och nervöst

Av Carolina - 25 oktober 2009 13:30

det regnar smått smått smått ute inge kul alls


N sover i vagnen och jag ska ut i stallet och mocka nu innan jag ska hjälpa mamma att baka ut sista degen ... lever på tunnbröd idag =) inte helt fel haha


Sen blir det att göra sig iordning för dagens stora utmaning då...en aning nervös börjar jag bli...mest nervös för transporteringen som sagt.........

Av Carolina - 25 oktober 2009 08:46

HAde helt glömt bort det där med vintertid jag - tur man har en tfn som ställer om sig själv ;)


Inatt var det sååå nära att jag gick upp och värmde ersättning åt N, han har sovit max två timmar mellan måltiderna, känner mig rätt öm och uppäten nu .... men sen på dagarna är han så nöjd så, äter med fyra timmars mellanrum och är så glad så glad....


Ikväll blir det spänning... Ditte ska åka transport och dessutom gå in i ridhuset ....kan bli intressant. Köpte lädergrimma och kedjegrimskaft igår, sen fick hon ha bakstrykkappor i hagen så hon skulle hinna vänja sig lite vid det oxå.

Tror att det kommer att gå bra, mest nervös för att köra - har svårt för om det börjar trampas och låta mkt i transporten - sviter efter att Shadi la sig på rygg....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards