Alla inlägg under november 2010

Av Carolina - 30 november 2010 20:14

av detta året...känns som att det varit mkt stolpe ut detta år, en månad kvar nu sen måste det vända för vet inte hur mkt mer vi orkar sen. Håller alla tummar och försöker tänka bort katastroftankar. Men vi vet ju alla hur min hjärna fungerar...


Varit fullt upp på jobbet idag och då trivs jag ;) ju mindre dötid desto bättre. Tyvärr är ju ventilationssystemet helt ur slag då så i eftermiddags blev det till att öppna fönstren ( många grader kallt ute) för å få in lite frisk luft ... koldioxidhalten var bara aningens för hög i lokalen. Vilket förklarade att så många fick huvudvärk.


Jobbar imorgon och sen förberedelse inför torsdagen, hoppas på att jag kan sova de kommande två nätterna så jag slipper oroa mig över tröttheten iaf.

Problemet är ju att när allt blir tyst och det är dags att somna då blir hjärnan klarvaken och ska försöka komma på hur allt fungerar eller oxå hittar den på egna teorier om allt som pågår runt omkring.

Av Carolina - 29 november 2010 20:57

varit en lång dag som nu landat i soffan....känns att det snurrar på framåt hela tiden nu. Imorgong blir det lite nytt på jobbet igen - risk att det blir lite strul med andra ord. Nåja det blir förhoppningsvis bra i slutänden.



Av Carolina - 29 november 2010 13:13

en aning kallt imorse...lite drygt 20 grader tydligen. täckbyxor på och inviger idag jobbets motorvärmare då jag hade flyt o fick sista platsen...visar sig väl att den inte fungerar då :(


var så trött imorse...somnade halv nio och sov till halv åtta....skönt men skulle gärna legat ett tag till oxå.


Hade rätt bra med jobb första halvan av dan men nu är det betydligt lugnare då...liiite tråkigt o segt blir det ju då.



Av Carolina - 28 november 2010 08:07

som vanligt när jag druckit - är nåt som går i generna det där har jag kommit på.

Supertrött men sova det är tji, sitter nu med en kopp kaffe och har försökt få fyr på elden ( verkar inte ha tagit sig så jättebra) ute öppnade himlen sig precis och började vräka ut snö i mängder. Mysigt men inte speciellt inbjudande för en ny tur till pannrummet....



Första advent idag - det betyder julskyltning på byn. Hade ju tänkt att vi skulle åka ner på den men just nu vet jag inte, med tanke på det väder som precis startade så blir att trycka i stugan men det kanju bli bättre framåt kvällen =) förhoppningsvis hinner jag få några timmars sömn snart oxå. Brukar gå bättre att lägga sig efter en frukost. 

Av Carolina - 28 november 2010 02:34

Var fasen evigheter sen jag höll i en fest på hemmaplan...kommer nog inte ens ihåg när det var ( om man inte räknar in bröllopet då )


Alltså en riktig fest med inbjudningar och planerat och så.. hade en sån nu ikväll och jäklar vad kul... visst vi kanske inte har världens största hus men det betyder inte så mycket när de som kommer är så härliga på sina sätt. Hoppas att alla fick lära känna varann lite bättre nu.


Mannen ja han drack lite mkt vin och kanske annat oxå så han somnade lite före alla andra men tror han hade rätt kul innan dess iaf( har nog ångest iaf imorgon). Han var inte ensam om att somna ifrån iaf...har en oväntad nattgäst i soffan oxå =) en som inte ens var bjuden från början haha men så är det ju här i skogen att ryktet sprider sig lätt ...


Katterna är lätt chockade men de återhämtar sig snabbt nu är ju matplatsen åter i deras besittning så ... Hunden han fick en oväntad lekkamrat. Så nu har jag ett liute mindre städat hus än tidigare idag och mkt mera disk men det är det absolut värt. Hoppas nu att någon annan tar efter detta initiativ så vi snart får en ny träff =)

Av Carolina - 27 november 2010 11:22

hmmm...strykjärnet har rymt...men det kan ju inte ha kommit så långt med tanke på storleken på huset....

Annars luktar det rent i huset men plockandet delar jag och Nilsson på - jag plockar undan medan han går efter mig och plockar fram det igen :)



Har oxå insett att vi inte har något att dricka glögg ur....ska ta mig en tur genom "loppis"förrådet å se om det kan finnas ngt där och i samma veva ska jag plocka in min servis som jag köpte i somras - tror att det kanske är tillräckligt många delar i den för att räcka ikväll.....iofs är papptallrikar mkt mer praktiskt men nä jag vill ha riktigt porslin ikväll ändå. Lite mer riktigt och ordentligt =)

Av Carolina - 26 november 2010 11:35

åååhh. jag hittar inte på knappen idag överhuvudtaget...tiden rullar på framåt o INGET blir gjort överhuvudtaget *suck* går bara fram o tillbaka.......


Ska försöka få N at somna nu så kan jag iaf ta mig till pannrummet för eldning o tvätt.

Av Carolina - 26 november 2010 08:06

en hel del npraktiska o husliga göromål på dagens lista....advent i helgen ju....fest imorgon så en hel del städning...inte mitt favoritgöra men de är ju skönt efteråt iaf ;)

Har en gran klar men måste hitta igen ljusslingan....VART gjorde vi av allt sånt förra året egentligen ????? Har fasen ingen aning alls....Måste packa in oss o fara ner på byn å handla lite oxå...rengöringsmedel bla


men först lite mysfrukost med en nästan naken nilsson i knäet =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards