Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Carolina - 16 oktober 2009 20:16

slut som artist ! Ryggen är inte att leka med, inte heller humöret ;) stackars man och barn ibland. Men 36 är hyfsat städat, hundenr astad, katterna ute, hästarna inne torra och mätta med hö att mumsa hela natten och deras täcken hänger på tork. Spån ligger på vagnen och det får vänta till imorgon innan det blir "pakterat i påsar" - självklart skulle bror ha vagnen i helgen oxå så det är bara att lasta av imorgon då *suck* men men det finns ju iaf hemma. Hästarna ligger skönt inatt hoppas jag.

Här hemma på 77 är tvätten inlagd, diskmasin i full gång, P han eldar för fullt ( skulle vilja orka duscha ...) barnen har bänkat sig framför teven vet inte om det är svt eller tv4 som dragit vinsten men musik i ngn form I guess.

Ska bli så skönt att sova i egen säng inatt!!! Sen attd et blir lite längre till stallet och morgonsysslorna det får man ta. Hästarna får lite sovmorgon imorgon vilket jag inte tror de har ngt emot. Återstår att se hur täppta pojkarnas näsor blir inatt men men - näsdroppar och snorsug är inhandlade =P


Syster och päron är på hemväg - de övernattar i N-köping och rullar vidare imorgon. Hon slutade på 24 fel och delad plats 151 ( om jag inte missminner mig nu...) Han gick bra idag på en tekniskt svår bana och på 125 cm höjd. Dagens runda var riktigt bra om man jmf med de andra ekipagen =). Så nu är de en erfarenhet rikare och många mil har de fått i kroppen så att säga ;)

Av Carolina - 16 oktober 2009 11:56

barnteven står på konstant idag tror jag. plockar och städar, har tagit kök och hall nu så det ser ok ut iaf, ska ge mig på rumsgolvet nu när vi fått lite käk i magen....borde gå och ta stallet snart oxå men just nu är N supernaken så det får vänta en stund till. Hästarna står nere i hagen och ser lite lätt dränkta ut. Nisses och Rebeccas blickar imorse när de insåg att jag tänkte klä på dem täcken var rätt härliga ;) Nu ser de rätt nöjda ut med arrangemanget.


Ska iväg och fixa lite spån i eftermiddag när P och H kommer hem, måste även ner på apoteket så pojkarna kan sova inatt.


Nä har inte tid att sitta här nå mer nu - kram på er

Av Carolina - 16 oktober 2009 08:41

Snorigt idag hos både Emil och Nils, läner lite själv oxå men pojkarna har låtit som små grisar hela nattn. N sover fortfarande. Var rädd för att han inte skulle kunna somna som han lät igårkväll men uppallad med kuddar så fungerar det. E klagar han, svårt att sova när man envisas med att ha nappen och en näsa som är totalt igentäppt ;)


Ute regnar det - supertråligt väder idag verkligen. Hade mkt hellre fått vara kallt - nu blir det bara geggigt. Hagarna går sönder och hästarna halkar omkring.


Sara och Calle har väl i stort gjort sitt nu nere i skåneland. Gårdagens start resulterade i 4 bommar ner och idag halverade de det antalet iaf men fortfarande då 2 ner så de slutade på 24 fel vilket inte räcker vidare till start i söndagens omgång vad jag kan se.


Ska nu gå å ta min andra kopp kaffe för idag och mysa ner mig i soffan bredvid E.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards