Alla inlägg under juli 2009

Av Carolina - 31 juli 2009 22:45

Grabbarna grus sover gott.

Av Carolina - 31 juli 2009 18:05

ja reklam etsar sig fast - bara att konstatera. Stod och plockade i lösgodis idag och kommer på mig själv att nynna ( förhoppningsvis lågt) " nu blir det fredagsmys" - Tur man har skogen att gömma sig i ifall ngn hörde mig =P


Har köpt present åt min man nu. Inte det jag hade tänkt från början då men det finns ju kvar till ett annat tillfälle förhoppningsvis. Hoppas att han blir nöjd med detta oxå, inget jag hade tänkt på från början men annars får jag väl ta det själv då ;).


Pär håller på å säljer golfen och det verkar som att det är högintressant i vissa kretsar ( de är inte så superbra på svenska i dessa kretsar tyvärr), ikväll ska det komma en kille och köpa den är det sagt men frågan är om han överhuvudtaget hittar. De läser Gävleborgs län och tror sen att alla ligger i Gävle så jaja... en rolig överaskning att han ska åka 17 mil till och rakt ut i skogen typ. Prutar gör de oxå på ett riktigt otrevligt sätt tycker jag, och jag tror ju att de förstår svenska väldigt mkt bättre än vad de vill göra gällande!

Av Carolina - 31 juli 2009 11:08

Vi packade in barnen  och lånade en vagn sen åkte vi upp till Sundsvall med kort varsel om man säger så. Var uppe vid tre och börjad emed att äta lite korv, sen var första planerade stoppet Bauhaus. Hade aldrig varit in där tidigare men det var ju en riktigt rolig affär. Har ju en kollega som är helt frälst i den =)


Blev inget IKEA besök igår - vi spar det till en annan dag. Däremot blev det lite smått och gott från Biltema där far och son shoppade medan jag och hanna och kryp gick och köpte ett täcke åt Ditte.

Sen blev det klädaffärer, ny outfit åt Emil och ny Bh åt mig.

Lite mer mat blev det sen for vi hemåt igen och ändå var vi inte hemma förrän strax efter nio.


Idag blir det vilodag med lite pyssel. Just nu ska jag och Hanna ha lite manikyr =)


SKulle dock ha varit iväg en sväng sen - har ju en man som fyller år imorgon och det jag tänkte köpa det gick i stöpet så att säga......

Av Carolina - 30 juli 2009 09:33

finfint väder nu, synd att det garanterat regnar i em iaf =( vill ha sol och uppehåll NU!


Pumpar och pumpar och masserar för att förhindra att det blir stockning i den andra tutten oxå...men ajajaj ömt är det ändå. Kämpar på - ska INTE ha nå mer feber nu är ju bröllop på lördag ju!!!!


Skulle behöva iväg och fixa lite saker inför det men vet inte riktigt vart - Skulle vilja upp till Sundsvall men har inte riktigt ork för en heldag där, Hudiksvall är ju i sånt fall lämpligare då men ja jag vet inte. Vi får se vad som händer.



Av Carolina - 29 juli 2009 09:16

men SOLEN skiner just nu från en i stort sett molnfri himmel. Skyndade mig ut med tvätten och håller både tummar och tår för att den ska hinna torka innan dagens obligatoriska regnskur kommer.


Ska följa med Emil upp till mormor nu - han fick en "ny" cykel av farfar igår som hanär spänd att få visa upp =)

Har dock lite ont i rygg och framåt magen så det blir till att gå lugnt och stilla =/ så jäkla less och frustrerad just nu....har ingen lust till att göra ngt eftersom det bara tar emot hela tiden och då blir jag ännu mer less.

Men men bit ihop det blir bättre så småningom

Av Carolina - 28 juli 2009 09:54

Tänk nu är lilla krypet 4 vekor =) det går fort och han växer så det knakar. Ska in på BVC i em och väga o mäta, sen är det även läkarkoll. Ska bli intressant att se hur mkt han växt.

Märks så tydligt nu att när han är vaken så är han verkligen vaken.


Mjölkstockningen håller i sig men febern har i stort gett med sig. Skönt! Ammar, masserar och pumpar den stackars tutten men det går trögt....det som kommer ut på intensiv pumpning är inte mer än det som läckte när man amma det andra bröstet tidigare så ja det är en bit kvar innan det släppt....

Å andra sidan så fick jag ju en mindre släng av stockning redan i början o när den släppte ( samma kväll) så rann det konstant i timmar istället.


Ikväll ska vi antagligen till Pärs faster och grilla - inget höjdargrillväder kanske men men.

Av Carolina - 27 juli 2009 10:34

Kändes ju som att det var lite bättre när jag gick upp imorse. Kände mig inte så varm och så även om huvudet fortf värkte. Jo tjena - har fortfarande över 39 i feber.


Har duschat, tagit en alvedon och ska bege mig ner på byn för å hämta en bröstpump. Sen blir det nog inte mkt mer gjort idag heller.


Pär han håller på å städar ur golfen. Har lagt ut den på annons så får vi se om nån vill förbarma sig över den.

Av Carolina - 27 juli 2009 07:46

Absolut inge kul...haft en jobbig natt, gårdagen var inte heller speciellt kul. Feber och frossa - ONT i huvet och ryggen håller på att gå av pga foglossning.


Ringde amningsmottagningen på BB igår. sen pumpade jag ur en massa och snälla svärmor kom hit med Kamfersalva så masserade in det och la vadd i BH´n sen har jag sovit med den. Krypet var väl inte så extremt förtjust i kamfer men han åt iaf.


Nu ska jag tempa igen, ta en dusch och så får vi se om det blir att krypa ner i sängen med mina älsklingar igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards