Alla inlägg under juli 2009

Av Carolina - 16 juli 2009 09:56

man blir ju less för mindre speciellt som hormonerna hoppar runt i kroppen hit och dit.

HAde precis skrivit klart mitt inlägg när allt försvann. Såna ggr funderar jag skarpt på att sluta skriva överhuvudtaget!


Dessa hormoner de skuttar som kaniner just nu, rastlös lättirriterad trött osv - helt enkelt småbarnsmamma igen antar jag men så jobbigt samtidigt. Omställningen tar lite tid, att verkligen inse och samtidigt är det det där med att lösa det praktiska. Tycker ju att det är en aning jobbigt med alla grejer man ska släpa med sig så fort man ska göra ngt =( fast jag har minimerat allt rejält =) bara det nödvändigaste följer med mig ut haha.


Nu vaknar krypet och vill ha lite uppmärksamhet av sin mamma, känns som att det är dags att äta =D kram på er

Av Carolina - 16 juli 2009 09:52

rastlös och lättirriterad - suck. Roligt värre men men bara att leva med ett tag till antar jag. Alla hormonomställningar hit och dit i kroppen.


Inga direkta planer för dagen - försöka hjälpa mannen med lite skivor och så kanske kikapå träning i eftermiddag. Mockas ska det ju göras och egentligen skulle väl stallet ha tvättats ur oxå men det får vänta tills det är dags att byta ut det mesta av spånet i hennes box.


Skulle ha gjort en namnskylt åt boxen oxå - bbörjade ju med det för två år sen men den är fortfarande inte klar.....hmm....känns inte bra!

Av Carolina - 15 juli 2009 16:37

sommar - sol och åska om vartannat.... blir så fruktansvärt trött av det. Så fort det är åska i luften så känner jag mig som en urlakad sill.


Har sovit bredvid krypet nu i ett par timmar. Skönt men blir ju alldeles konstig av det samtidigt. Krypet vaknade till i tio minuter käkade och somnade om =) han kan det här med att sova för det mesta haha. Passade dock på att vara vaken just när gammelmormor kom på besök med systerdotter och man.


Pär och Hanna åkte precis ner för å fixa lite middag, själv ska jag ta en slurk kafe innan de kommer. Emil han gick o la sig i sängen och risken är stor att han somnar där innan de är tillbaka. Han har inte tid att sova när Hanna är i närheten, inte ens sitta still och vila för det kan ju hända att han missar ngt!

Av Carolina - 15 juli 2009 09:22

finväder idag =)


pär han spikar för fullt, emil har en baddejt senare idag och jag o krypet ska mysa i finvädret kanske det blir en promenad =).


Hanna sov på 36 inatt eftersom mamma börjar senare på onsdagar.



Av Carolina - 13 juli 2009 20:50

Ja tänk att lilla "krypet" hunnit bli två veckor nu...fascinerande att tiden rusar på även fast man befinner sig i amningsbubblan!


Var o kikade på fönster idag, beställde två så nästa vecka får vi hem dem. Nu vet vi ju iaf vad det blir för stl så nu kan vi bygga på och göra klart för att sätta in dem när de kommer.

Golvåsarna är i stort på plats, de ska bara sättas fast oxå ;) så imorgon låter det som att det blir skivor till golvet och eventuellt kommer även en del skivor att hinna upp på väggarna =) hihi det händer grejer.


Själv har jag klippt vår lilla gräsmatta idag, gick med röjsågen igår och tog kanterna före regnet. Vet inte när jag klippte gräs senast....på köpingen var det alltid Pär och barnen som gjorde det för då kunde de använda åkklipparen...lite litet för den nu.


Imorgon är det BVC besök på em för mig och "krypet"  - har nog i stort bestämt vilket namn han ska lystra till nu men vi smakar på det iaf till imorgon ;) fortfarande gul men jag tycker det går åt rätt håll.. får se  vad de säger imorgon.

Av Carolina - 12 juli 2009 10:39

krypet sover de andra bara tjafsar med varandra så ja rymma vore inte helt fel ett tag....


Pär pappa och Tommy de bygger och har sig, själv skulle jag ha haft igång röjsågen.


Lite less och lite trött och så vidare så tja vi får väl se vad dagen erbjuder

Av Carolina - 11 juli 2009 15:51

Solen är framme och peppar peppar inget regn idag.

Liten har varit vaken mkt och kollat läget idag.


Pär pappa och Tommy har jobbat på ute med bygget så nu är takplåten på plats och det mesta på socklarna putsat.


Hämtade ner röjsågen för en stund sen tänkte jag skulle fixa till lite runt rabatt och staket men har inte kommit mig för att starta den ännu.


Igår hade vi släktträff - Pappas kusiner - rätt så många som slöt upp och trevligt att träffas. Händer ju inte så ofta. Blev inte speciellt sent för vår del - vi åkte hem till halv nio ungefär. Både Hanna och Emil var rejält trötta. Emil hittade dock nya kompisar igår =) och ville absolut inte hem!



Av Carolina - 10 juli 2009 14:26

Japp nu ska släkten Heed träffas är det sagt! Kl 16 startar vi upp - kul att se vilka som sluter upp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards