Alla inlägg under juli 2009

Av Carolina - 10 juli 2009 10:09

med regn och rusk blir det till att pyssla inne istället. Var ner och inhandlade lite tyg igår så har i stort sytt klart en pyjamas åt liten nu. Ska göra klart den helt så kommer ett kort på den sen =) Köpte även tyg till ett par byxor å kanske även en tröja. Storebror han säger sig vilja ha en mössa i det tyg som jag sytt pyjamas så vi får se vad vi kan fixa fram.

Ska banka i lite tryckknappar nu hehe.

Av Carolina - 9 juli 2009 10:36

Här är det allsång till Kikki Danielsson =D - Pär fick hennes skiva - signerad - av sin mor, far och syster i för tidig present igår.


Skulle spikas tak här idag men vädrets makter ville lite annorlunda. Regnet vräker ner så det är egentligen riktigt städväder om man bortser från det faktum att jag skulle behöva tvätta och inte har ngn möjlighet att få tvätten torr när det ser ut så här ute. Har en maskin i som ska upp på 36 och torktumlas sen.


Ska ner på byn och kolla lite tyger tror jag, ska ge mig på att sy pyjamaspåse åt liten. Har sprättat upp en gammal efter Pär som höll på att ramla isär av sig själv. Sen skulle jag ha sytt några par byxor oxå. Bodiesar har han en drös men byxor är värre tycker jag. Så vi får se vad jag hittar för nåt =)

Av Carolina - 8 juli 2009 12:09

Lite seg att vakna idag - legat på helspänn halva natten kännsd et som, Emil far fram som en liten vilde i sängen och rätt vad det är har man ett knä i magen el ryggen... alltså blir det till att ligga mellan honom och bäbis. Var rejält ihoptryckt ett tag inatt.... behövde iofs inte frysa =).


Så imorse fick mannen byta blöjan och sen la vi oss tillrätta igen jag och bäbis och sov några timmar själva i sängen. Pär och Emil de fixade end el på bygget och sen for de iväg och fixade nå golvskivor och takplåten så snart blir det taklagsfest =)


Stoppade liten i vagnen och promenixade upp på 36 nu och ska fika lite med min mamma innan hon ska iväg och jobba.


Det blåser på bra ute och lär väl komma nå regn under dagen oxå men det är rätt skönt iaf tycker jag, man kan ju klä på sig lite och slipper svettas iaf.

Av Carolina - 7 juli 2009 20:13

Gaah va fort det går - nu har vi varit hemma i en vecka ju. Känns helt sjukt egentligen. Allt bara svishar till sen är de plötsligt stora de små liven =(.



BVC besöket gick bara bra, han vaknade lagom tills hon knackade på dörren =) har gått upp 230 gram sen i torsdags =O så nog får han mat iaf.

BVC

Av Carolina - 7 juli 2009 12:31

Det är allt lite fascinerande. Alla nyblivna föräldrar får höra att mans ka ta det lugnt och låta disken stå osv, sen ska då BVC hem och besöka och inte fasen är det väl så många som inte röjer undan en del då ??? De flesta verkar tycka att det är åtminstone lite skrämmande med det där besöket.


Så i eftermiddag är det vår tur ;) alltså har vi haft det som ursäkt för att röja upp här hemma idag. Inte för att det INTE behövdes men iaf. Med byggnation och treåring och långhårig hund blir det både grusigt, hårigt, dammigt och STÖKIGT på nolltid. Speciellt som ytan är liten oxå. Men å andra sidan går det även fort att fixa till det och nu luktar det citronsåpa i kök och badrum. Synd att det komemr att se likadant ut om ngn dag men men ....


När jag föddes höll min mamma och pappa på å renoverade för fullt, de hade två rum - en kammare som de sov i och köket. Dessa förbinds med en hall där det fanns enbart golvåsar, de hade dass ute på andra sidan gräsmattan och den sk ytterdörren knöts fast med  ett snöre - men det fungerade det oxå.

Av Carolina - 6 juli 2009 10:53

Bäbis har äta mat vara vaken och jolla pass mellan 12 å 2 på nätterna. Inte så uppskattat av hans mamma som inte är den nattvakna typen alls =( Å andra sidan har vi ju sån superpappa och superstorebror så vi får sova på morgon istället =).


Nu har de två tagit traktorn upp på 36 för att hämta lite mer virke till bygget - själv ska jag äta frukost och sen vet jag inte riktigt - skulle vilja ner på byn o kika på rean. Kanske kan finnas ngn kjol el ngn tröja/topp som kan passa iaf.


Ska posta lite brev och ringa några samtal dessutom idag, tillbaka till verkligheten iaf litegrann ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards