Alla inlägg under juli 2009

Av Carolina - 5 juli 2009 16:05

Har varit en skön söndag idag. Sitter just nu och väntar på att mannen ska komma hem med pizza ;) bäbis sover i vagnen och storebror myser runt å försöker att inte somna.

Vi väntar nu in regnet som verkar vara precis runt hörnet.


Behövs lite blött i backen så det kan gärna få regna lugnt och fint i ngn timme.


Bäbis gillar iaf bärsjalen som det verkar, sov gott i grodställning i den både upp till 36 och vidare upp till erspens och sen hem igen med någon matpaus emellan iofs men ändå.Skönt att kunna använda sig av den då så man har händerna fria till att göra annat med.



Av Carolina - 5 juli 2009 10:04

Lugnet har börjat infinna sig nu efter veckans kaos haha - blev lite m ycket där ett tag tror jag i värmen ;), husbyggen, barnafödsel, höskörd mm mm. Värmen har gett med sig, får se om den kommer tillbaka eller om den nu tänker hålla sig på en betydligt humanare nivå resten av sommaren.Så länge det inte hällregnar hea tiden är jag nöjd.


Fick sovmorgon och frukost på sängen idag =) mmm.... lillebror sover ännu efter morgonmålet vid 8. Tror jag ska ta o klä mig och sen när han vaknar inviga bärsjalen med enpromenad upp på 36. Pär och Emil åkte dit med Anders traktor för att hjälpa mormor ifall hon ville mocka ur fårboxen nu när det finns skopa tillgänglig.


Sen ska de diskutera hur de går vidare med bygget nu... måste betsämma hur och vad vi ska ha i fönsterväg mer ordentligt än vad vi gjort hittills....hade tänkt ha en altandörr oxå men skippar nog den och sätter enbart fönster istället. Det är nämligen dags att regla även kortsidan nu. Sen ska vi även bestämma vilka fönster vi ska...spröjs el inte ??? det är frågan! Egentligen är spröjs mer "riktigt" här men de andra har inte spröjs o då måste vi köpa till det till dem för att få enheten för vi tänkte inte byta alla fönster.......och då blir det ännu en prisfråga då !

Av Carolina - 4 juli 2009 19:17

Idag har liten visat upp sig i byn =) sommarens aktivitet inträffade ju idag då, auktion i en av gårdarna. Mkt folk och bra väder så vi spenderade några timmar där. Blev ett par överkast inköpta. Emil har varit jätteduktig och varit med där hela dagen även han. En annan liten kille hade loppis med sina gamla leksaker så han hittade en bil, släpvagn och traktor som han köpte för 5 kr/st och de sysselsatte grabben hela dan.


På em har Pär, mamma, pappa, Sara och Emil kört in det första höet - så nu är drygt 200 bal bärgade iaf.... ett antal kvar än.....men det kan få regna lite nu om det vill för inget ligger på backen iaf ;).

Vädret är lite svalare nu och det har blivit molnigt så kanske det blir lite svalka en stund.


Skulle behöva en rejäl massage känner jag, spänningsvärk i axlar nacke och huvud som heter duga =( så om någon känner sig manad ;)

Av Carolina - 3 juli 2009 20:34

Var ju till henne på tisdagen när vi kom från BB men då hade hon inte hunnit hem än sen har det inte blivit tid till att visa upp förrän idag.


Moster Sandra fick premiärhålla oxå, det vågade hon inte sist ;)


Är trött trött trött just nu, värmen har gett sig något och det har kommit lite regn men huvudvärken ligger kvar =( inge kul alls. Ska krypa i säng med min bäs nu och snart kommer nog även den stora bäsen in från sin cykling.


Imorgon blir det antagligen auktionsbesök här i byn. Det beror ju på i dessa tider men grovplaneringen ser så ut.


Ha en bra fredagkväll mina vänner.

Av Carolina - 3 juli 2009 11:29

Man blir lite lätt insnöad i en bubbla =) härligt så länge ingen försöker få en att tänka till om nåt ;).


Idag var barnen på bild i tidningen.


Har fruktansvärt ont i huvudet idag - skert en kombination av knepiga liggställningar nattetid för att kunna amma, värmen, spänningar överhuvudtaget som både släpper och tillkommer pga ovanan att hantera en bäbis igen =).


Vätska dricker jag hur mkt som helst så vätskebrist tror jag mig kunna utesluta iaf, så länge man får springa o kissa brukar det vara okej. Lite axel och nack massage skulle nog inte sitta helt fel ;).

Av Carolina - 2 juli 2009 20:56

håhåjaja... inte klaga jag har mat åt min son men lite fascinerande är det. Först kändes det som det var mjölkstockning på g - jättehärligt i värmen och på tredje dygnet dessutom! Efter lite massage och amning så verkade det släppa och nu hehe nu rinner det oavbrutet =D helt sjukt.....vart är stoppknappen ????

Av Carolina - 2 juli 2009 15:41

Ja kl nio åkte vi in till stan för återbesök på BB. Allt såg bra ut, och han visade på plats att han kan både äta, bajsa och kissa ;)

Gillade sin bilstol oxå - sov hela vägen dit och hela vägen hem plus ett besök på JYSK, MC Donalds och Lekia.


Trött nu jag med ska lägga mig i sängen framför teven en stund, äta lite körsbär och dricka en kopp kaffe.


Pär och de stora barnen är uppe på 36 och hjälper morfar med högrejer tror jag.

Av Carolina - 1 juli 2009 17:43

Idag har det varit en stillsam och varm dag för bäbis och mig. Vi har inte vait ute - mer än att jag hämtade tidningen imorse. Då var det ju iaf någotsånär behagligt ;). De stora barnen och Pär har fixat ombesiktningen på bilen så nu är den fit i ett år igen. Annars så snickrar Pär på och pappa har slagit de första täkterna...kommer jag å få igen nästa höskörd el vad tror ni ;)


Sväller så sakteliga upp till en enorm mjölkmaskin känns det som - precis som det ska vara sägs det. Är dock otroligt öm på ena bröstet å jag hoppas att det ger med sig så det inte blir nåt sår el så nu med tanke på värmen och allt. Bäbis har haft en något  mindre vaken period inatt än första natten, var uppe mellan 12 och 3 ungefär. Väldigt nöjd och glad, tuttade och pratade. Man blir ju lite seg av det men men. Å andra sidan är det ju då det är temp så man orkar vara uppe haha.


Storebror är mkt mallig fortfarande, vill hjälpa till med allt helst.


Får tänka mig för så att jag verkligen tar det lugnt, känner ju i kroppen att den behöver vila men samtidigt är jag så pass pigg så tankarna går mot kanske man kan ta vagnen ner till sjön en sväng osv men NEJ jag lovar ska hålla mig i skinnet och inte överanstränga mig. Eftervärkarna skulle nog försöka stoppa mig rätt effektivt oxå om jag försökte.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards