Alla inlägg under juli 2009

Av Carolina - 26 juli 2009 13:40



Snoppen - vet du .... du får inte kissa på mina byxor....

Av Carolina - 26 juli 2009 11:14

vaknade imorse med så sjujäkla ont i vänstra bröstet....inte varmt inte svullet men det känns som jag har ett gigantiskt blåmärke på hela undre delen. Krypet har ätit därifrån och det var ju inte direkt skönt men det gick iaf.


Upp å duscha varmt sen, frös som en hund - i med en Panodil och tillbaka till sängen. Sovit några timmar till och har fortfarande ont och känner mig lite lätt urlakad men har iaf ätit frukost och slutat frysa.


Krypet sover, Emil och Hanna har målat nya tavlor till hallen. Hanna ska iväg till mamsen i em för de ska iväg på semester till vår huvudstad. Håller tummarna för att de får lite bättre väder iaf.

Av Carolina - 25 juli 2009 18:33

ja denna dag blev kort kort känns det som. Sov lääänge idag =) kom upp typ 11 el nåt. Var iväg och hämtade ut fönstren, lämnade av transporten hemma och åkte vidare ner på byn för att kika på den kollossalt stora marknaden - säkert hela tio stånd!


Köpte mig en ny mascara och en ny parfym istället och sen åt vi pizza.

Åkte in på 36 på vägen hem och fikade lite med mamma, dit kom även brorsan och Marre så vi umgicks lite och nu sen vi kom hem har jag och barnen gått igenom våra garderober....nog har de kläder de små....men fick iaf rensa ut en del av det.


Nu blir det lite kvällsmys och krypet sov sovit sig igenom dagen ska väl kanske ta och vakna.....



Av Carolina - 24 juli 2009 12:57

Hade ju velat ner på byn samtidigt som vi hämtar Hanna och kanske hinna göra något roligt med barnen. Är ju trots allt marknad typ i Ljusdal denna helg. Men detta väder och min vekrygg sätter effektivt stopp på alla såna planer just nu. Ska lägga mig i sängen bredvid krypet istället och lyssna på regndropparna samt de två som spikar och skruvar på andra sidan väggen.


Pär ska få i uppdrag att hämta ut mina skor från skomakaren när han ändå är nere och sen får han nog köpa lite tröstätningsgodis oxå och kanske en tidning el nåt å ;)


Av Carolina - 24 juli 2009 09:26

men det kommer uppifrån i enorma mängder känns det som.....har verkligen vräkt ner hela natten. Har vaknat av smattret flera ggr.

Utbyggnaden var lite dåligt täckt där fönstren ska sitta och med nattens regn så har det lyckats komma in.......ingen jättesjö dock men men

Fönstren är dock på plats i Bjuråker så vi ska dit och hämta dem så hoppas vi att det snart går att sätta in dem oxå.


I övrigt är jag trött, seg och har ont i kroppen - varit lite för aktiv några dagar. Surt! Allt känns bra medan jag håller på å grejar sen kommer det en räkning .... Vill ju greja på ännu mer ju - har mkt som jag vill göra men men blir någon lugnare dag nu med lite vila igen.

Av Carolina - 23 juli 2009 18:01

NILS Bängt Olov Olsson

Av Carolina - 23 juli 2009 16:43

ja det regnar till och från idag. har hittills inte blivit  nå jobbat för Pär i bygget, en ledig dag ;). Eller nä inte så mkt ledigt ändå - finns alltid ngt att göra. Han har frostat av frysen idag istället, själv håller jag på att tvätta igenom krypets kläder igen. Av misstag så har det hamnat en bit plastad frotte därinne som inte varit riktigt torr.....ni kan ju tänka er vad gott det luktar av ngt som legat fuktigt med plasten utåt....=( och instängt i ett skåp så fastnar lukten i det mesta.

Så blir några vändor upp på 36 idag för att få torrt.


Lunchen intog vi på kinarestaurangen på köpingen, Pär provade även sushi =O han som inte är så förtjust i fisk ens men prova ska man ju göra. Måste erkänna att jag inte provat och jag har faktiskt ingen lust heller - tycker inte om lukten ens. Men vem vet... man ska ju aldrig säga aldrig....


Hämtade ut tapeterna till vardagsrummet och har i stort sett bestämt vilken det blir i vårt sovrum. Väntar dock ett tag med att beställa den - lite för tidigt ännu.



Av Carolina - 23 juli 2009 08:21

Har sovit tungt inatt. Lite ont i huvudet nu och ögonen kliar.


Ny dag - undrar vad som sker idag då =) brukar bara till viss del bli det som jag tänkt att göra. Man får som följa med det som händer och anpassa sig hihi.


Lite sämre väder igen - grått och lite regnsjukt ser det ut som. Vill ha minst en vecka nu med sol och uppehåll så vårt hö kan bli klart

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards