Alla inlägg under juni 2011

Av Carolina - 27 juni 2011 08:51

mmmm...solen strålar, balkongdörren öppen, nykokt kaffe i koppen, tuppen galer, fåglarna kvittrar och blommorna doftar =) det är svensk sommar på den bästa av platser!


Midsommar har varit lite kall som vanligt men igår vände det och sommaren kom - ska jobba nu ikväll o sen imorgon på dan sen är jag ledig två dagar - då blir det 2 årskalas och familjemys =) förhoppningsvis med en massa jordgubbar o bad ;)


Nu ska barnen få lite frukost i sig sen blir dte en tur ner till sjön innan jobbet =)

Av Carolina - 25 juni 2011 21:14

med kyliga grader o regn =) som vanligt med andra ord. Har dock jobbat både midsommarafton o midsommardan - länge sen sist men det ger ju bra effekt i plånboken dessa timmar.

Ledig imorgon sen jobb mån tis igen och på onsdag fyller min lilla plutt 2 hela år .... sjukt så fort det går. Han är en stor kille nu ju, ingen liten bebis längre. Tur det finns andra som har bebisar så man kna snusa ibland ;)


Självklart börjar en mindre förkylning ge sig till känna...så nu kurerar jag med irish coffee =) å sen hoppas jag på fler än fem timmars sömn inatt...


Imorgon är det dags för damen i hagen att börja göra nåt igen...nu har de gått tillsammans utan att delas nåt i två veckor så blir väl skrik o spring om en går ut utan den andra då....så länge de inte springer så de halkar omkull i leran bara. Har lyckats byta mitt skift 6/8 oxå så bara att ladda för dressyrfinal nu! Behövs lite träning o jävlar anamma nu, sluta mesrida bara för att jag komme rin på banan liksom :(

Av Carolina - 22 juni 2011 20:24

igår kom han hem den efterlängtade mannen o pappan i huset =) vi har klarat oss bra utan honom men han är inte mindre saknad för det ;)


Jobbade kort pass idag - lite lagom sådär mellan 7 o 1. Imorgon är det kvällspass...till 22..lite segt kan jag tänka mig men det går bra det oxå. När man väl är där så går d fortare än man tror.


Ska ta o börja dona på med lilla bruna som ser ut att växa lite igen - så hon är fasen inte så jätteliten längre. Håller alal tumamr o tår för attd et ska fungera bättre nu. Hon hade en liten svullnad över quadriceps på h sida efter behandlingen men nu har den lagt sig o ömheten är borta - ska massera lite lätt för att hålla igång cirkulationen å så men hoppas som sagt att det ska gå åt rätt håll nu.

Av Carolina - 20 juni 2011 07:39

en morgon med blått på himlen o endast vita moln=) jag är ledig o det känns som att det kan bli en bra dag!


Sovit jättelite inatt men är inte dödstrött ännu...hinner bli under dagen dock ;). Ska försöka få lite gjort ute idag, har en gård som ser ut som ett slagfält, trasiga gamla leksaker, skräp mm o på baksidan långt långt gräs som behöver närkontakt med en röjsåg.


Om nån har tråkigt så kom förbi på en fika vet jag =)

Av Carolina - 19 juni 2011 11:31

ja mannen kom hem igår kväll å åkte imorse igen, inte ens 12 timmar hemma men hann iaf träfafs en stund, sova o äta frukost ihop. Nu kommer han hem på tisdag...


Ska snart ge mig iväg o jobba kvällspass, barnen ska upp till morfar. Sen har jag två lediga dagarn med alal tre barn på plats - undrar vad vi ska hitta på för skoj =) hoppas på lite mindre regn så vi kan vara ute o dona på lite.


Har iaf satt om o gjort klart de stackars tomatplantorna, nu vill de ha lite värme oxå.



Firade lillebror igår - 30 år gammal nu...går fort. Tänk vad stora vi blir.


Nä dags att göra mig iordning!

Av Carolina - 17 juni 2011 20:12

N har somnat, de stora barnen äter kvällsfika o ska snart i säng förhoppningsvis...sen blir det en stilla kväll i soffan för  mig med hunden som sällskap.

Ska iofs plocka undan disken o hänga tvätten oxå..härligt fredagsnöje =) men med ett glas vin blir det lite festligare ;);)


Ledig imorgon, fest hos broder imorgon kväll =) cruising på byn.



Av Carolina - 15 juni 2011 23:00

ja, strax före nio ringde telefonen o meddelade att han skulle dyka upp iaf. Packade in de pyjamasklädda grabbarna i bilen, droppade dem med morfar o hämtade ner hästen.

halv tio dök han upp å vi började med min lilla skrutt.....hon visade sig vara dagens värsta fall :O o han var förvånad över att jag ens kunde sadla henne - ännu mindre sitta upp.....

Nu är hon iaf behandlad o jag ska ge henne några dagar att reka till sig sen kan jag börja jobba henne igen. Han trodde att det skulle kännas markant skillnad så vi håller tummarna nu.


Tänker hur som börja från backen igen, promenader o lite tömkörning först innan det blir uppsuttet igen o sen blir det antagligen en tur ner till bollnäs senare i sommar för en uppföljning.

Av Carolina - 15 juni 2011 19:35

trött i huvudet idag...uppe halv sex för att hinna få i mig lite frukost, väcka, klä o skjutsa barn före jobbet o förhoppningsvis komma in så man hinenr få iaf lite rapport....

Jobb till 12 sen lunch i farten på väg till nästa ställe där det vankades Durewall utb i 3½ timme. Litet källarrum med 11 personer = rätt dålig luft efter dessa timmar... ännu tröttare iväg på E´s dagis o sen ner till N där de firades nån slags dag så vi fick sallad, kaffe o kaka =) riktigt bra haha då slapp jag ju laga middag idag med ;);)


Nu är vi hemma - N har duschat E har hjälpt till att plocka ihop lite leksaker som legat utspridda o nu har vi fikat "minibröd" ( wienerbröd).


N ska snart dyka i säng, E ville vara uppe lite längre o eftersom jag jobbar kväll imorgon så kan han få det =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards