Alla inlägg under december 2009

Av Carolina - 17 december 2009 09:30

Nästan -14 här nu, lite kallare med andra ord =) men ser ut att bli en lika fin dag som igår - minus snöandet då ;)


E har ätit frukost och sparkat iväg till grannen så här sitter jag och Nilsson och funderar på vad vi ska hitta på härnäst.


Har ett litet hus att städa ....nu kan man snart kalla det julstädning även i vårat hus ;) Tänkte börja i vårt sovrum och arbeta mig igenom rum för rum... E ville att vi skulle ta hans rum tillsammans ikväll.....även pappa skulle då vara med och hjälpa till sa E =)


Ska upp till Inka en sväng oxå å få upp det sista av problemlösaren på väggarna. SÅ det finns att göra - bara att välja var man ska börja.

Av Carolina - 16 december 2009 19:33

AJ!


Har varit och hjälpt svärmor med att sätta upp "problemlösaren" i halva rummet nu.. och ja jag säger bara AJ. Min hud tyckte inte om fibrerna i de! Känns som om jag stuckit in mina armar och händer i en rulle glasfiberull....i övrigt var den dock lite mer lättarbetad än den recover jag använde hemma. VIlket både är ett plus och minus egentligen - denjag hade var lite styvare och otympligare men å andra sidan kunde du gå på den ganska hårt innan den gav vika medan den här går sönder om du trycker för hårt tex med en plastskrapa.


Hur som så ser det ut att bli bra tycker jag. Har tyvärr inga före bilder men kanske det blir efterbilder om ni har tur ;)


Varit ner på byn och kollat in lite julklappar som ska inhandlas i helgen oxå


Måste nog gå å kolla in yngste sonen nu - låter som att han leker terrorist när P byter blöja på "skit"ungen ;)

Av Carolina - 16 december 2009 09:20

Sitter här med N som äter majskrokar för brinnande livet ;)


E gick över till grannen för en liten stund sen, de kom upp från sthlm igår. Ska ta och plocka ihop lite tapetgrejer nu, dags att åka upp till Inka o Tommy för lite underjobb innan tapeterna kommer på fredag.

Senare idag blir det att möta upp P och H på byn för lite julklappsshopping.


Var till Tallåsen och kikade igår tillsammans med mor och far, så mkt fint det finns att pryda sitt hemmed - men det kostar hiskeligt mkt ibland ;);) Har inatt legat och klurat på att bygga en säng... återkommer med hur det blir OM det blir ngt....

Av Carolina - 15 december 2009 08:35

Så härligt VITT ute!


Gick med Nils och Nero igår kväll i snöandet, mysigt men en aning tungt att skjuta vagnen vilket jag får sota för idag med en ond axel :/ men det är smällar man får ta ibland.


Tyckte lite synd om min skrutt till häst igår oxå ;) hon stod och sullade med min hand som vanligt när hon kommit in, jag hade handskar på mig och rätt vad det är så fastnar hon i handsken och rycker till ... blir en aning förvånad men när jag kollar förstår jag varför... blodet rann i mun på henne - en tand på väg att lossna och hon har fastnat i mig med den vassa biten i överkant. Stackars liten....tröck tillbaka den lite så hon skulle kunna äta utan att allt hö fastnade runt den eftersom den satt för hårt för att rycka bort ännu. Får hålla lite koll nu några dar för den andra är nog inte så långt efter.

Ska ner och handla "julklapp" åt henne idag. Håller tummarna för att det finns kvar bara.....


Imorgon ska vi julshoppa med H efter skolan för sen på torsdag åker hon till H och sen nästa gång hon kommer är det juldagen redan...tänk här går man och väntar och väntar på denna jul och poff så är det över.. känns lika konstigt varje år. Men i år till skillnad från förra året så blir vi lediga tillsammans under tre veckor =)!!!

Vi skulle ju vara lediga förra året oxå men imorgon är det exakt 1 år sedan jag började jobba och det blev inte många lediga dagar den julen....bara de som är röda i Norge.

Året före det så jobbade jag oxå alla " vanliga jobbdagar" om man säger så.

Av Carolina - 14 december 2009 11:37

trött


seg


frusen


och allmänt olustig idag.....


Ska nog lämna E här på 36 och ta en promenix med N i vagnen så kanske det blir bättre - så får jag ta tag i mockandet sen....


Någon som känner för en julklappsrunda i veckan ????

Av Carolina - 13 december 2009 16:53

gått en promenad i skogen idag...bitvis inte så rolig (tänk hygge, sly och ungskog så förstår ni) men bitvis helt underbar.

Älskar verkligen ljudet av porlande vatten...gick nu bredvid byån i stort sett hela vägen....ångrar så att kameran låg kvar hemma. Men vissa bilder är bättre i verkligheten.


Hittade tre nya kantarellställen - ett + med att snön lyser med sin frånvaro =). Hade josefin, Jonas och Hanna med i skogen. H tjejen som brände sig igår fick ont i låret efter en stund när hon blev lite kall så P kom o hämtade henne och Jonas när vi kom ut på vägen. Just då började det SNÖA så jag och Josefin och hundarna var  ganska snöiga när vi kom fram. Så skönt var det iaf även om barnen blev lite trötta ;) måste dock säga att de är riktigt duktiga att gå i skogen.


E han har lekt med E hela dan, ringde och frågade själv på fm storpojken min. N han låg i vagnen och sov hos farmor o farfar. P är kvar där och slipar golv så jag ska försöka hålla med varmvatten till duschen sen och fixa nån middag.....



Börjar känna lite julkänsla komma smygande ;) hoppas på fina dagar som gjorda för familjeaktiviteter =D

Av Carolina - 12 december 2009 21:36

sicken final det kommer att bli! Strängnäs nästa helg hade inte varit helt fel =) Både Date och Blender i final!!

Av Carolina - 12 december 2009 18:49


Sötaste stålmannentomten och vackraste lucian

 

  

  
busigaste tomtenissen med mkt spring i benen
 
  
dans runt granen
 
  
en liten filur med sin mamma ;)
 
  
 
och självklart - TOMTEN själv

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards