Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

hormoner???

Av Carolina - 14 januari 2010 12:40

Alltså denna dag började ju bra - hade en bra dröm och sen vaknade jag upp med en liten solstråle i sängen bredvid. E kom över och gosade en stund sen frukost och på radion sjöng hon att "det här ska bli den bästa dan i mitt liv" - så nu har jag nynnat den hela dan. Snacka om mantra det borde vara men ändå känns det piss!!!


Då torde det alltså röra sig om hormoner då....in i cirkeln igen med andra ord. Man hoppas ju alltid att det ska bli bättre med åren osv men men sägs ju oxå att det tar sin tid innan kroppen är i balans igen efter graviditet och förlossning och hela kittet. Spelar ingen roll vad vi skyller på för mina hormoner i min kropp de vägrar balansera sig - har de inte gjort de på alla dessa år så lär de ju inte göra det i framtiden heller!


Visst ärligt talat så har det varit bättre i perioder - ätit olika naturpreparat som varit rätt effektiva men det håller bara i sig en stun, och latmasken tillsammans med snåljåpen är duktiga på att hjälpa till när det gäller att (INTE) införskaffa nya preparat när det dammar i burken.


Nä även om det snurrar rätt bra i kroppen när man är gravid oxå så är det ändå ett betydligt lugnare och skönare tillstånd under de månaderna än detta att kastas från höga berg ner i djupa dalar och dessutom försöka vara mamma, fru och vän om och om igen med 4-5 veckors intervaller....

 
 
Ingen bild

Linda

14 januari 2010 13:34

Tänker att det ligger lite i tandkrämsreklamen...."Jag är inte bara tandläkare, jag är mamma också!" Man ska vara och räcka till i/till så mycket. Verkar lite mycket ibland. Kram från en Sveging.....

 
Ingen bild

Norrland

14 januari 2010 14:14

Har du testat hormonspiral?

Jag levde samma liv som dej innan Liten föddes. Upp o ned som en galning längs en okontrollerbar bergodalbana. Hormonerna svämmade över totalt och ibland var det så svart så livet inte ens kändes värt att leva =(
Jag har käkat div p-medel osv men inget har hjälpt mot mer än oönskade graviditeter då...
Men så satte jag in hormonspiral på inrådan av min BM. Och min värld stabiliserade sig och fick ett "rosa skimmer".

Nä men seriöst, jag har aldrig mått så otroligt bra i hela mitt liv! Inget östrogen som spökar och bara en pyttepytteliten dos med gulkroppshormon som förhindrar ägglossning och som försvinner ur kroppen på 24 timmar om man inte vill ha den inne längre / mår dåligt/ vill ha fler barn.
Jag slapp all depression, slapp blöda, slapp all värk - ja jag mådde prima. Så en hormonspiral ska in så snart Pyret behagar komma ut så att Mamma kan vara normal o inte kasta tallrikar runt sig eller gråta sig trasig var fjärde vecka ;)

Kostar en slant och det är ju trist att "Kasta bort" pengarna om det INTE funkar... men OM det funkar... ja då är en tusenlapp en fis i rymden (som dessutom fördelas på fem år...)

 
Ingen bild

carolina

14 januari 2010 17:09

Norrland- har faktiskt funderat åt det hållet, att testa hormonspiralen. Är ju så totalt anti allt vad homronfyllda p-medel heter så ... men bra att höra hur det funkat för dig. Man kan ju hoppas på åtminstone en liknande effekt ;)

 
Ingen bild

Norrland

20 januari 2010 15:07

Ja jag hade precis samma tankar som dej "aldrig mer ett tillsatt hormon i min förvirrade kropp!!" Men BM övertalade mig och just det faktum att man lätt kan ta ur den och hormonerna försvinner på 24 h gjorde att jag vågade prova. Allt annat ligger ju kvar i kroppen i evigheter!

Spiralen som jag hade heter Levonova, läs om den på nätet så får du veta lite mer exakt vad den innehåller o hur den verkar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Ovido - Quiz & Flashcards