Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Carolina - 23 januari 2010 19:29

P åkte ju iväg på fm. Kom tillbaka till lunch och då tog han o de två stora barnen skotrarna upp till farmor och farfar för lite korvgrillning. Jag och N gick upp på 36 för lite stllgöra.

Mockade och fixade brudarnas stall och eftersom han fortfarande sov tog jagin grållan för en ridtur. Hon är häftig men man kan bli lite galen på henne till och från. Finns i bästa fall två gångarter på henne... skritt korta stunder sen taktar vi och trav det blir galopp på stället.....

Hon riktigt längtar efter att sträcka ut på lång vintrig väg eller täkt men jag har en känsla av att jag kommer att segla... min balans är verkligen urusel just nu ;) men men snart så.


Sen kom P och barnen dit och efter en snabbfika blev det en tur på gulingen oxå. Han red jag dock på volten - mkt trevlig idag =) - som alltid då enligt mamma hihi. Nä men allvarligt, han känns fin - synd bara att man känner sig som en elefant på ryggen =/



Nu på kvällssidan blev det en tur ner till ridskolan för att kika på lite hoppträning. Kul kul.


nu blir det nog att softa med familjen =)

Av Carolina - 23 januari 2010 19:24

Fick låna en mätkäpp idag och jodå har inte haft så fel när jag mätt =) skrutten min. Fick henne till 160 cm lite drygt idag så iom att hon verkas på onsdag så kan vi väl säga att hon är 159,5 då ;);)


Släppte henne och Nisse i sommarhagen en stund för att de skulle få springa av sig lite... jo tjena min var så kissnödig så hon kunde inte springa....fast att det var pga det kom jag ju inte på förrän vi gått in igen.

Hann bara vända runt så ställde hon upp sig o kissa.


Att det ska vara så himla svårt att kissa ute -  hon gick och flaggade lite och försökte ställa upp - jag trodde ju då att hon börjat brunsta då....men antagligen försökte hon övertala sig själv att försöka kissa ute. Så det är inte bara vi människor som får tvångstankar....

Av Carolina - 23 januari 2010 11:38

här är det snorigt snorigt snorigt. vi vuxna värst tror jag - nyser i ett =/. N är pigg men varm och snorig, småhostar nattetid. E och H är piggast.


P är och hjälper sin far att flytta lite och själv har jag röjt upp lite i röran här hemma. Ska strax stoppa ner N i vagnen så han får sova lite, sitter här i mitt knä och halvsover redan.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards