Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Carolina - 18 januari 2010 19:21

ja idag har hon gått i lina med inspänning på... väldigt löst inspänd mest för att känna på. Höll sig iaf på benen även om hon fumlar runt med bakbenen lite hit och dit.

Är nog det som känns osäkrast faktiskt med ridningen att hon bitvis har absolut noll koll på sina fötter. Hon är som H - kan stå stilla och ändå trassla ihop sig och ramla.

Oavsett så måste jag oxå våga mig upp nu snart...men det hade ju inte varit helt fel om vågen visade - 5 kilo minst.....


Har bokat in två löshoppningstillfällen iaf - 21/2 och 21/3 (E blir kanske inte superglad över att hans mor åker iväg på hans födelsedag men det löser vi med present ;) ) sen skulle jag ha varit ner på ridhuset här hemma oxå för både lite lösgalopp och ngn löshoppning före den 21:a då. Transportträning dessutom... är det ngt jag har väldigt svårt för så är det när man har en häst som trampar runt i transporten....minnen efter en som la sig på rygg .....*rys*

Av Carolina - 18 januari 2010 10:47

ja som sagt tidigare jag gillar inte måndagar...


hur som så blev dagen helt plötsligt lite bättre iaf =)


Sitter med en kopp kaffe nu, E är ute och brummar runt på snowracern aka skotern. N har lagt sig tillrätta i vagnen och somnar antagligen snart sövd av sin brors ljud hehe


Helgen har varit bra men lite stressig i etapper... lördagen fylldes av flyttande och främmande. Trevligt trevligt, dock gjorde det låga blodsockret sig påmint en stund mitt på dagen med mkt irritation till följd men det löstes genom några kex och en apelsin =)


Hann inte med så mkt stall dock - Ditte har dock varit lite varm i ena bakbenet ( det vänstra ) antar att hon varit och slagit på sig igen med tanke på cirkuskonsterna hon kör i hagen med jämna mellanrum. Funderar på skydd i hagen men nja vi får se...

Gårdagen var det oxå fart på ... stall, farmor, låka och sen tårta hos M. E och P åkte skoter mer el mindre hela dagen.


Hade sjukt ont i nacken igår kväll... känns som att huvudet sitter löst. Dock ska tilläggas att jag var duktig och gjorde 60 situps igårkväll ;) och även lite "hållningsövningar" för min veka rygg.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards