Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Carolina - 8 januari 2010 21:33

Säsongspremiär ikväll.Brukar kolla lite till och från på detta och blir alltid grymt imponerad av de deltagande.


En favorit för underhållningen blir ju helt klart Willy... haha... han bjuder ju på sig själv iaf ;)


Nä hänga tvätt skulle jag göra....

Av Carolina - 8 januari 2010 18:16

invigd av den yngste som verkade mkt nöjd     

Av Carolina - 8 januari 2010 18:13

Nyinhandlad lampa...jo jag vet skadan i taket ska fixas men vi måste ju kolla hur det blir =)

   

En gammal poängfotölj som fått ny färg och ny svart dyna....var tidigare bokfärgad med röd dyna....kolla in radion....

hittades på biltema när vi var till sundsvall förra veckan.. så söt och vilken färgmatchning ;)     

Av Carolina - 8 januari 2010 18:09

Karriären ligger utstakad ...=)



Julklappen som från början var en leksaksvariant på batteri höll en batteriomgång och byttes idag mot en riktig variant med standardsömmar. Vad gäller H kan det nu gärna bli -40 eller mer för så länge vi har ström, tyg och tråd är hon sysselsatt ;)  

Av Carolina - 8 januari 2010 09:47

är lite lätt kaos inne i hjärnan för tillfället... det här drar upp så många känslor och gamla minnen till ytan så det är svårt att få någon ordning på det hela....mkt jag vill skriva men det är svårt att sortera upp och veta i vilken ordning man ska börja ;)


Varför just nu kan man ju undra - finns nog flera anleningar till det men tror att det var dags helt enkelt. Har många ggr sagt mig själv att jag en dag ska skriva ner allt och nu har de dagarna kommit. Dags att sortera upp röran liksom.

Är skyldig mig själv och mina barn det.




Ang medicinering....har ju som jag skrev tidigare varit medicinerad mot depression och PÅ. Medicin är något som är väldigt bra vid rätt tillfälle men jag ser det som en övergående hjälp. När allt känns förjävligt på riktigt då är det bra med en medicin för att få den extra hjälpen att komma uppåt. Själv upplevde jag dock att jag blev ytterligare en annan person av det. Alla känslor - båda glada och ledsna blir avtrubbade.Men det är ett väldigt skönt tillstånd för att orka läka sig själv en stund.

Med min problematik går det senare över i att jag inte klarar mig utan dessa piller - trots att de påstår att de inte är beroendeframkallande så är det ju individuellt. Själv blir jag beroende av dem på så sätt att jag kan trippelchecka att kartan verkligen är med om jag ska åka nånstans, när jag kommit så långt skulle det nog lika gärna kunna vara sockerpiller för jag är så övertygad om att ALLT hänger på det där lilla sketna pillret. Räcker med att jag tar en lång sovmorgon för att jag ska börja inbilla mig att tabletten förlorar sin verkan...DÅ är det dags att avsluta den kemiska behandlingen och fortsätta på annat sätt.


Är nu många år sen jag åt några tabletter överhuvudtaget.


Fick ju tips om "mindfulness" i en kommentar - inte riktigt på det klara med vad det innebär men har iaf ett hum om det. Tror att det faktiskt skulle kunna vara ngt. Tror iofs att ALLA skulle ha nytta av att lära sig leva här och nu och ta vara på varje dags små glädjeämnen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards