Alla inlägg under januari 2010

Av Carolina - 31 januari 2010 16:10

idag blev det en härlig tur i skogen med räcern och hennes son. Hon fick dock börja med att rasta av ditte i sommarhagen ;) Tror gulingen gillade att ha med sig morsan ut i skogen - var då väldans lugn nästan sölade på vägen hem. Räcern dock hade ju lite bråttom i början men efter att ha travgalopperat uppför halva berget lugnade hon sig och sen gick det tom att skritta på långa tyglar nästan hela vägen hem =D.


Var otroligt vackert ute i skogen - säkert en -17, snötyngda träd och solen som letade sig igenom.


P har för andra dagen i rad gått runt sjön med N i vagnen. Sen tog han skotern och for ut i skogen och högg en tank. Är nog rätt mör i kroppen ikväll ;).


Måndag imorgon - E vill visst på öppna så vi får se vad han säger när han vaknar imorgonbitti då.

Av Carolina - 31 januari 2010 09:34

godmorgon!!!


YES - det går åt rätt håll. Ställde mig på vågen imorse =).


Blåser idag...ska ut och rida och det känns som att det kommer att bli kallt om kinderna så hjälmluva på!


Igår var jag till delsbo och kikade på Uffeträning - kul. Länge sen sist måste jag säga. Man blir lite sugen

Av Carolina - 30 januari 2010 09:57

Var till Sundsvall igår. Hööks och IKEA stod på listan. Blev en del handlat - skulle inte ha så speciellt mkt men det blir ju iaf att det ramlar på en del saker.....hur som så blev det ett par nya ridbyxor - tyckte jag kunde unna mig det ;) inte köpt nya sen innan jag blev gravid med E tror jag så det är väl i stort sett fem år sen då. Blev ett par till mkt humant pris dessutom. Sånt gillas!


Sen följde det med en säkerhetsväst hem - kan ju vara bra att ha när man ska rida unghäst ;)!


Inne på IKEA blev det sänglampor och sen en del sånt där smått som alltid lyckas följa med bara för att det är såååå bra pris hehe...P´s faster efterlyste ett barntäcke sist vi var uppe och det fick följa med hem igår då.


Blev kallt igen... ska försöka mig ut en sväng med räcern idag iaf och även göra nåt med den bruna. Beror lite på mamma oxå....eventuellt åker vi och kikar på lite hoppträning senare i em. P hade tänkt ut i skogen men tror det är lite för kallt för han hittills

Av Carolina - 28 januari 2010 15:00

frusen .... men en stor kopp te kanske lindrar lite. Egentligen så borde jag masa mig ut i snön och hämta ved samt tända en eld. Det tar emot lite just nu...Har varit ner på byn - öppna förskolan och sen handlat igen....men nu tror jag det finns till mat de närmsta två veckorna typ ;) ja mjölk och frukt får man ju köpa efter lite ändå men annars så har jag iaf ett hum om vad som kommer på middagsbordet.

P är duktig idag och testar detta med flytande ;) testade själv en nutrilett med jordgubbssmak....ingen höjdare enligt mig. Kanske chokladen är bättre....tänkte att jag skulle byta ut ngt mål mot det och sen överlag vara noggrannare med att äta lagom (!) mkt och MER sallad till maten.

Har även haft en tillbringare med citronvatten framme nu under två dagar för att få mig själv att dricka mer. Vill helst ha rumstempererat vatten jag så finns det inget förberett så blir det att jag dricker för lite under dagarna.


Snöandet påstod de skulle avta men det snöar då mer här nu än vad de gjorde imorse. Vill att det ska lugna sig till imorgon iaf....

=)

Av Carolina - 28 januari 2010 08:44

tog en datafri dag igår...eller nästan datafri iaf. Hjälpte svärmor med en del ärenden men annars höll jag mig ifrån denna lilla burk.


Snöade hela dagen igår - =) ngt jag tycker är mysigt hihi men å andra sidan slipper jag ut och köra i snöröken. Hade dock planerat en ridtur men den ställde jagin när det snöade som värst. Släppte istället alla hästar i sommarhagen en stund var på em. Snacka om snögubbar som stod ute i hagen och väntade på oss förresten ;). Det hängde snö och is av täckena.


Hade hovslagare igårmorse och alla hästar skötte sig godkänt, Nisse passaade dock på att bita mig i ryggen när jag stod i vägen för Q...fint blåmärke där nu.


Nu väntar vi på att lillebror ska vakna sen blir det att styra kosan neråt för ett besök på öppna förskolan.

hmm

Av Carolina - 26 januari 2010 12:58

imorse hade jag ont i magen och nu känner jag mig febrig - känns ju mindre bra.


Nog för att alla runt omkring är sjuka men jag VILL inte det oxå! Fram med mer cvitamin och goda tankar ;)

Av Carolina - 26 januari 2010 09:08

visserligen var solen välkommen igår men helt okej idag oxå - gillar snö ;) vill att den ligger kvar ett tag till så det är bara positivt att det kommer lite till hihi.


DAgen idag då...hmm...j den började med en nerbajsad bäbis ;) men senblev det mys i sängen med båda pojkarna.

Nu sitter den stora och tittar på pippi långstrump och den lilla fortsätter sin upptäcktsfärd runt huset.


Ska fixa spån och även handla lite till kylskåpet idag är det tänkt. Ditte skulle ha jobbat lite och kanske kanske att den grå räcern ska göra ngt oxå. Red ju henne igårkväll i värsta månskenet =) mysigt! Imorgon kommer hovis så ska komma ihåg att ta ut pengar för det oxå.



Idag grattar vi P´s kusin Johanna som fyller 34! Kram från oss här nere hoppas att allt är bra!

Av Carolina - 25 januari 2010 08:42

E är superpigg och sprudlar av energi. N är snorig och förkyld - vilken bra kombination det känns som idag ....


Förstår inte varför jag känner mig så jäkla låg....känns som att det mesta går emot mig för tillfället, allt suger energi ur mig. Vad jag än ska göra är det ett högt hinder av motstånd innan det blir av. Ändå tycker jag att jag lyckats med en hel del i helgen, försöker att förstärka det positiva.


Kanske dags att testa en omgång rosenrot igen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards