Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Carolina - 2 januari 2010 16:04

JA det går väl kanske inte superfort för mig och min häst men vi gör iaf en del saker =)


Idag var tanken att testa tömmar på henne då. Blir lite omvänd ordning men men det funkar det å.


Iaf på med gjorden, träns, kapson och skydd på hästen, hjälm och handskar på mig samt hjälm på josefin - sen ner på volten. Började med att promenixa och känna på underlaget - snälla söta pappa hade skrapat av snön så det var helt okej. Visst det blir lite halt eftersom hon är oskodd men mer lättjobbat än med flera dm snö och isknölar under.


Linade henne lite först - hon var faktiskt ganska på g när hon väl började röra sig. Blev skitsur när hon halkade till och sparkade bra nog - hon förbereder väl för att ha balans nog att slänga av mig ;).


Sen kom mamma ner oxå och kikade. Tog henne till hjälp då att fästa tömamrna och sen ledde jag och hon försökte få till det med att gå bakom och så småningom även styra, starta och starta mha dem. Har tänkt mig att Josefin ska få agera ledare snart bara de lär känna  varann ordentligt. Vet att min brud gärna testar lite och med mamma försöker hon ofta komma undan ;).


Ska göra en lite mer ordentlig planering för damen i fråga nu tänkte jag - det låter ju iaf bra =) - men hon har ju runt fyra månader på sig nu att lära sig det hon ska innan det är visning.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards