Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Carolina - 3 januari 2010 19:47

okej nu ska det göras ett nytt seriöst, rejält, jävla försök att bestämma över mig själv !!!!!


Nu ska demonerna skrämmas på flykten. Detta decennium är MITT och det är JAG som bestämmer inte några jävla hjärnspöken - OK?!


Först och främst så måste jag komma igång och stärka upp kroppen, öka konditionen och styrkan. Jag vet ju hur man går tillväga - har ju för fasiken läst träningslära en gång i tiden. Jag tycker det är kul att träna men det har hela tiden funnits små saker som stoppat mig - dessa ska nu elimineras.


Så länge jag är fysiskt aktiv utan att ha tid att tänka är det inga problem men om jag får en enda sekund stiltje i hjärnan så kommer det...rädslorna, ångesten ... jag menar det är fysiskt omöjligt att köra ett konditionspass utan förhöjd puls då ger det inget resultat liksom men i min lilla hjärna hinner då en massa scenarion rullas upp med en helt annan förklaring till den förhöjda pulsen. Så kommer rädslan, spänningarna och givetvis de ömmande musklerna - helst då kring bröstkorgen eftersom det är där jag spänner mig först och då blir det oxå dem som först får kramp pga syrebrist....allt blir en ond cirkel som får mig att sluta med det jag håller på med och besviket gå hem istället. Där sitter jag sen arg och förbannad på mig själv och mitt misslyckade försök att få nåt vettigt gjort. Spänner mig ännu mer och får då givetvis ännu mer ont i kroppen. Sen som grädden på moset så blir det ännu svårare att ta tjuren vid hornen och gå tillbaka nästa gång för då spänner man sig redan innan eftersom att nästa gång kanske det blir en riktig rejäl ångestattack......snacka om att ta ut saker i förskott =(


*SUCK* ibland är det inte speciellt roligt att känna sig själv...men nu till frågan då ...vad ska jag börja med ...


Det måste vara ngt lättsamt, nära till hands och ngt som verkligen är kul...visst promenader är bra och jag har barnvagnen men då låser jag axlarna =(

Simma är kul och skönt så det skulle jag kunna tänka mig att göra nån gång i veckan, nyttigt att basta oxå - synd att det är så långt till badhusen bara...

DANSA är skitkul OCH konditionskrävande!

Gym är okej men lite för stillsamt = för mkt utrymme för tankar...


Kan ju tänka mig att någon sitter och tänker men hallå snälla du - ridningen då ???? Den är ju nära och kul...jo förvisso är den det men det är oxå den som gör att jag måste träna upp mig ännu mer....men visst ridningen ska in några ggr i veckan nu.


Nåja långt blev det så jag övergår nu till att planera lite med papper och penna istället!

Av Carolina - 3 januari 2010 12:57

Lugn dag här hemma. P och E tog skotern till Låka, de skulle ut och trampa lite spår inför kommande vedhuggning. N har precis sovit middag och jag och Josefin sitter i soffan med Harry Potter och lite handarbete ;)


Ikväll måste jag försöka ta mig i säng i tid. Går inte detta. Så trött så trött på morgnarna - inge roligt alls ju.

Sen är det väl dags att ta tag i lite pyssel här hemma igen då - slut på helgerna så dags igen för vardagen då.


Ska ta mig en kopp te nu tror jag och sen skulle man ju haft lite mat i magen oxå... undrar jag när pojkarna tänker komma hemåt....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards