Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Carolina - 13 januari 2010 15:03

Känner mig rätt nöjd och tillfreds just nu. Funderar på om jag och mannen ska göra som några av er andra redan gjort nämligen flyta två veckor vi oxå....tillsammans har vi en hel del kilon som ska bort och att börja på det viset för att kickstarta och (!) krympa ihop våra magsäckar lite kanske skulle vara bra...sen skulle vi oxå behöva hitta någon motionsform att gå på tillsammans oxå för att verkligen dra med varandra.


Hur som så idag var jag duktig och gjorde gröt !!! till frukost. Inte ofta jag är så duktig att äta själv. Brukar bara vara när jag är gravid jag är ordentlig med frukost eftersom jag annars mår illa ;).

Efter intagen frukost klädde vi oss och gick upp på 36, N i vagnen och E på snowracer bakom oss.

Däruppe lämnade vi N inne med morfar och gick ut i stallet, mamma linade Q och red sen medan jag istället linade Nisse då. E fick sen rida Q på volten, red alldeles själv(!) med mormor alldeles framför hihi... Q följde väl aldrig efter sin matte ;);). Stolt var han iaf grabben.


Efter det åkte grabbarna ut i hagen och det blev dags för Ditte att jobba lite. På med lina till att börja med, hon blir så jäkla sur när hon halkar el snubblar till så hej å hå vad det smäller. La på några riktigt höga sparkar idag... sen lyckades hon trassla ihop alla fyra ben och lägga sig pladask på sidan....*SUCK*... verkade dock som att det gick bra. Hon ramlar väldigt mjukt iaf men det är ju inte konstigt att hon kommer in från hagen lite stel och småsårig ibland....


Satte dit tömmarna sen och mamma gick framför henne utan lina medan jag gick bakom. Gick helt okej faktiskt. Iofs bara i skritt och hon följer ju mest efter den som går före men hon lyssnade skapligt på mina kommandon tycker jag. När hon blir fundersam och inte förstår vad jag menar så tar det stopp! Då är hon inte rädd för ngt ;) hellre så än att hon gör som jag trodde det skulle bli nämligen bli okontaktbar och springa....men man ska väl inte ropa hej ännu.

Imorgon får hon vila sen blir det mer jobb till helgen. Mina krav vad gäller tömkörningen är inte superhöga eftersom jag själv inte är speciellt duktig på det utan jag strävar först och främst efter att hon ska gå rakt fram och stanna när jag ber henne. Först i skritt och sen i trav iaf.


Vill väldigt gärna få hjälp att köra in henne en dag....försökte ju med ponnyn jag hade oxå men hon fick panik när man skulle svänga. Inga problem att köra rakt fram men när hon var tvungen att vända runt på bakdelen tog det stopp...är nog enda situationen jag såg henne gå till väders faktiskt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards