Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

ingen bra dag så långt

Av Carolina - 12 januari 2010 09:40

Letar positiva affirmationer just nu...värk lite överallt och antagligen en förkylning som vill göra sig påmind. Försöker ignorera och göra sånt som är roligt men i längden så blir det en liten dipp där det är jobbigare att ignorera än att känna av det =/


Gårdagen blev ganska fullspäckad...var ner på öppna en stund i samband med att N skulle vägas och mätas. Han följer sin kurva så fint så =) E lekte av sig lite runt alla de andra barnen som var där.

Sen köpte vi lunch och åt den hos gammelmormor, dit kom även mormor, mikal, sandar o kicki så vi hann avlägga och ta emot rapport om det mesta ;) blev iaf en stund där.

Efter det hade jag mkt väl kunnat åka hem o vila mig lite men vi åkte istället ut till Lillhaga och svägerska L. E lekte en stund ute med deras snowracer innan han kom in och plockade i J´s lego. Måste nog ta o skaffa en stor låda el nåt och ta in P´s legohink åt mannen. Han är jätteduktig att bygga små bilar o sånt.

Fick inte med mig grabben utan p fick hämta upp honom på väg från jobbet, var tvungen att åka hem med lilleman eftersom hans blöjor tog slut =/ blev en variant av tygblöja hehe...


N slockande som ett ljus redan innan han satt i bilen och sov sen bra länge, åklte hem bytte ytterkläder o vidare upp till stallet. Tog in N o stol till morfar - fortf sovande - sen mockade jag och tog in pållarna.

När jag kom in efter att ha pysslat klart började det röra sig lite i stolen så vi åkte hem och här höll P och barnen på att fixa middag.

Slockande sen igårkväll med en hemsk huvudvärk =( och känner att jag är lite stel efter det men men ....


Inga direkta planer idag, ska försöka hinna göra ngt med D tänkte jag, vädret är ju mkt mer tillåtande och mamma slutar tidigt idag.


Annars som sagt känner mig gnällig och har ingen direkt lust att göra ngt alls....fast samtidigt skulle jag vilja göra mkt - SUCK - det går inte ihop överhuvudtaget

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Ovido - Quiz & Flashcards