Alla inlägg under maj 2009

Av Carolina - 12 maj 2009 11:44

känner mig allmänt av idag - allergisk och lätt febrig. Har haft ont i vekryggen i nån dag nu o iom det så ville sköterskan på HC att jag skulle åka in på akuten för å kolla så jag inte fått en UVI el nåt.

Ska åka dit efter lunchen då det förhopningsvis är lite lugnare =/ känner verkligen för att sitta i det där jäkla väntrummet - NOT! Är ju iaf inskriven av ssk redan så återstår att se vad det är för läkare som jobbar .... alltid lika spännande...


Pär har varit till Ånge o jobbat idag - hade firmabilen med sig hem - VILL ha en sån =). Stor o rymlig men utan att se ut som en buss!!!!


Hade finfrämmande igår kväll - Linda o Fiffi var o hälsade på. Vet inte vem som hade roligast - Emil el Nero haha.

Av Carolina - 11 maj 2009 14:54

Har pysslat och donat ute hela helgen. Och tyvärr så var det ingen av oss som ens tänkte tanken på att fota hur det såg ut innan vi satte igång projekt röjning - väldigt tråkigt kom vi fram till igår em när vi började bli klara. Blev en väsentlig skillnad måste jag säga.

Ska iaf knäppa kort på hur det ser ut nu - ska även kolla igenom de kort jag har om det finns något där man kan se ungefär hur det såg ut i lördags morse.


Har grejat och donat hela helgen som sagt - det känns i kroppen =(cykeln kom fram igår för av någon anledning är det lättare att cykla än att gå och betydligt skönare än att knöla ihop sig i bilen.


Syndar lite nu när jag skriver - mitt jobb håller på att sparas och då passade jag på ;)

Av Carolina - 10 maj 2009 08:23

Hoppas ni sovit gott - själv har jag drömt en massa konstiga drömmar inatt. Vaknat och varit både jättearg och superlessen - kommer inte ihåg dem nu mer än känslan i dem.

Somnade mitt under robinsson utröstningen igårkväll - igen! Orkar bara inte vara vaken längre än till nio =)


Har inga speciella planer för dagen utan vi får se vad som händer. Det blåser rätt friskt ute och har gjort så hela natten så vi får se hur vädret känns.

Av Carolina - 9 maj 2009 19:23

Ja inte är det nån supersnygg bild men den är lite söt iaf =) att knäppa kort på bruden i hagen är inte världens enklaste uppgift - något för social ibland och sen kommer de andra o vill vara med ;) 

Av Carolina - 9 maj 2009 19:02

Nu börjar det värka i kroppen och ta emot igen ... kan bero på att jag varit igång i stort sett hela dagen.

Vi började imorse med att åka och hämta drygt 100 höbalar - jag räknade de andra bar =) som man ska göra när man är i mitt tillstånd. När vi sen var hemma å skulle ut med det så stod jag i stallet och staplade de vi la där.


Så var vi ner på byn en sväng, lunchade på sibylla - dit även mina bröder med respektive kom. Efter lite mathandling åkte vi sen hem.


Pär startade motorsågen och gick lös på ungträden och slyn bredvid hundgården - blev väldigt skillnad måste jag säga. Tack för att vi fick rensa upp!

Hästarna blev oxå nöjda när de fick sin del av asparna =).

Själv krattade jag lite i slänten bredvid carporten - krattning är ngt som jag vet att jag inte klarar av egentligen men det såg så illa ut så jag kunde inte låta bli - får sona för det nu....dessutom klöv jag det sista av veden när Pär kapat den så kunde han fixa maten istället.


Så - nu blir det nog horisontellt läge för att sträcka ut den stackars ryggen och vila alla muskler igen......imorgon är det tävlingar i hudik - om vädret är bra kanske man skulle hänga med ;)

Av Carolina - 9 maj 2009 08:36

Dagens väderrapport - mulet men rätt skönt ändå =)


Har precis ätit frukost och sk anu klä på mig ordentligt och bege mig upp till 36. Vi ska i samlad trupp åka iväg och hämta hem hö - förhoppningsvis det sista vi behöver köpa denna säsong nu.


Gårdagskvällen var lugn. Pär grillade så när jag kom hem var det bara att duka fram och sätta sig till bords. Emil hade precis vaknat efter en vilostund i bilen. Efter maten tog vi med oss några mazariner och åkte upp på 36 och fikade samt pysslade om dittis lite.

Pär och Emil åkte hjuling och jag åkte golf, så när vi skull ehem åkte de iväg o jag skulle åka strax efter men började prata lite med mamma och vips så hade det visst gått en timma ;). Vi avhandlade alltifrån soc och kommunens flathet i vissa ärenden till kreditkort och skulder =)!



Av Carolina - 8 maj 2009 14:31

avnjöts på golfrestaurangen i Ljusdal. Rekommenderas =). Blev bara jättemätt!!! Men gott var det.


Var jag Elin och Johanna som drog iväg. Såg fler från jobbet på plats oxå.


Ikväll skulle vi grilla sa Pär - lät inte helt fel. Det börjar dock mulna på lite ute så det verkar som att vädret blir sämre till kvällen tyvärr.

igår när jag var upp till stallet öppnade sig himlen helt o hållet! Det regnade till och med horisontellt ett tag tror jag ;). I helgen ska det komma ett kort på Ditte - det är alldeles för länge sen nu. Hon är rätt fin nu - tycker jag själv iaf. Avmaskades denna veckan och måste kolla upp när hon ska vara vaccinerad å.....hmm... påminn mig gärna ni som träffar mig =) som sagt minnet är ju inte så jättebra alla ggr.

Hennes försäkring kom i förrgår tycker den kommer en månad tidigare varje gång haha.

Av Carolina - 8 maj 2009 07:43

Fredag idag - en dag kvar alltså sen är det helg. Längtar verkligen - fredagkvällar brukar vara rätt sega. Känns verkligen i kroppen efter en hel vecka på en stol.


Hanna, Emil och Pär blir hemma idag - Hanna kräktes inatt så =( vill verkligen att detta ska ta slut nu! Orkar inte mer magsjuka. Igår när vi kom på dagis så var det ngn som hade kräkts där oxå tidigare på morgonen och fått åka hem.

Min personliga åsikt är att många skickar sina barn för tidigt till förskola o skola och därför fortsätter detta äckliga virus att gå runt runt runt.....heder åt alla som verkligen följer rekommendationerna!


Hur som så tänkte jag passa på att åka ner lite tidigare på jobbet idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards