Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Carolina - 5 maj 2009 17:55

 nädå jag har inte gått o blivit frälst!

Men nu är det snart slut på den här dagen. Har gjort om samma jobb tre ggr nu senaste tre timmarna... sånt blir man alltid lika glad över!

Skitprogram man jobbar i ibland alltså men men kända problem och det jobbas för fullt på att åtgärda det hela.


Ska iväg på syjunta nu snart o få lite fika o trevligt umgänge så blir nog kvällen bättre!!!

Av Carolina - 5 maj 2009 11:40

allt var bra även denna gång. Tur att liten mår bra iaf när mamma blir trött o grinig =).


vikt = 79 kg

socker= 6,5

bltr= 134/69

sf=31 cm

hjärtljud= 144


Vi pratade en del om hur jag mår och hon antecknade ang värk, sammandragningar, svullnad, trötthet osv. Sa det att jag kontaktar husläkare om det blir värre för å höra vad han tycker.


Självklart for det här med allergimedicin ur huvudet på mig, aurorasamtal har jag inte ens kommit fram till - tack Caroline för påminnelsen om att det finns.


varnar för att den som är känslig kanske kan ta lite illa vid sig av det som står nedan ang min förra förlossning.





Lite kort om det jag skrev att jag inte vill uppleva samma som förra gången - själva förlossningen i sig gick bra, lite svaga värkar o långdraget värkarbete men i övrigt inget speciellt skrämmande i den. Visst det gjorde fruktansvärt ont o så - hade ju ingen mer smärtlindring än lite lustgas mkt pga min stickrädsla och mitt kontrollbehov =)- men det som var jobbigt den gången var efteråt.

Jag blödde rejält och efter att Emil är född vid 11 på fm så åkte jag på op där jag blev smärtlindrad - nån form av ryggmärgsbedövning - och jag kan tillägga att jag verkligen hatar allt vad kanyler och sjukhus o sånt heter så det var en pärs bara att ligga helt själv i en operationssal med en massa slangar kopplade överallt utan att ngn kunde svara på varför jag blödde som jag gjorde.

Moderkakan hade kommit ut fint och de såg inget speciellt på ultraljudet.


Skrapades och sen rullades jag upp på förlossningen igen där Pär o bebis väntade - det började då bli rätt sent och ingen av oss hade ätit ngt på evigheter. Var så slut och känslan att inte kunna röra på underkroppen var hemsk, även om jag just då var ganska avtrubbad.

Fick inte eget rum på BB förrän strax före nio på kvällen och dagen därpå fick jag två påsar blod eftersom mitt Hb var nere på 47.


Har än idag ingen förklaring på varför det blödde som det gjorde och det i sig är en källa till oro - inget scenario som jag vill vara med om igen. Så ja kanske att Aurora vore ngt att gå på - om inte annat så bara för att få prata igenom det igen....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards