Alla inlägg under februari 2009

Av Carolina - 19 februari 2009 11:02

fortfarande yr - måste vara ngn svullnad som ligger o trycker mot balansnerven på nå vis. Inge ont i bihålorna el nåt - ännu kanske man ska säga peppar peppar. Huvudvärk dock. Har legat i sängen efter frukost o inte gjort ngt alls. Emil är här - vågade inte köra ner på dagis. Han sitter o målar nu, har antagligen vattenfärg över hela bordet snart ;-).

Han är rätt nöjd med en lugn mysdag, ska upp på 36 en stund senare är det tänkt så han får ut o busa lite och jag sova =)


Går bra att vila men man vill ju inte gärna somna när han är vaken.


Tycker verkligen inte om att vara hemma från jobbet. Läste ett inlägg på ninas blogg tidigare (http://snostjarna.blogspot.com/) som fick igång min hjärna lite  

Vet att jag själv är en sån som inte vill vara hemma utan hellre tragglar mig iväg till jobbet bara ja kommer upp ur sängen. När jag väl stannar hemma har jag ju antagligen varit smittande i flera dagar redan och på det viset så bidrar man ju tyvärr till att fler blir sjuka.


Varför gör jag så då ?


Jag tänker inte skylla på ekonomin - visst det blir inkomstbortfall när man inte jobbar men i dagsläget klarar vår ekonomi av några dagars frånvaro utan att bli lidande. Jag har dock full förståelse för de som sitter i den sitsen att varje krona verkligen måste in.


Fröken duktig däremot sitter på min axel o har stor del i det hela - hon kämpar för att inte bli nerröstad och den kampen har pågått i många många år. Plikten framför allt liksom - det man har tagit på sig att göra det ska man göra å finns det tid över sen ja då kan man vara sjuk.Hur många dagar har jag inte jobbat/ gått till skolan full av magnecyl för att klara av dagen?


Otryggheten i att inte ha en fast anställning - man vill verkligen visa att man är att räkna med - alltid! (Tror dock inte att det blir ngn skillnad den dag jag har en tillsvidareanställning heller - kommer fortfarande att gå till jobbet 3 ggr av 4 när jag kanske borde tagit en sjukdag istället.)

Sen att det i slutänden kan leda till en lång sjukskrivning väljer jag att bortse från.


Ingen arbetsgivare vill väl ha en anställd med hög frånvaro - att jag dessutom är gravid och ska gå på barnledighet precis när det är dags för min provanställning att bli en tillsvidare gör ju att man känner viss osäkerhet - visst man får inte underlåta att anställa ngn bara för att den personen är gravid men på nåt sjukt sätt känner man att man behöver bevisa att det inte är något som kommer att påverka ens möjlighet att göra ett bra jobb.

Jag kan ju inte på något vis lova att jag kommer att jobba för fullt hela vägen fram till förlossning - man vet ju inte vad som händer på vägen.



När det gäller barnen har jag dock ett helt annat tänk - konstigt nog. Vill att de verkligen ska kännas ok innan de får gå tillbaka till dagis/skola. De ska orka en hel arbetsvecka utan att bli för trötta å får hellre vara hemma nån dag extra. Nu har ju jag dessutom sån tur att jag har en morfar, moster o farmor att tillgå som kan turas om vid sjukdom. Vet att det inte är alla förunnat att  ha det så bra.


Blev långt och ni får gärna kommentera om hur ni tycker o tänker =)

Av Carolina - 18 februari 2009 17:44

har faktiskt stått ut hela dagen! Är stolt över mig själv nu - sen återstår att se hur mkt fel jag lyckats göra pga av min nästan inte fungerande hjärna då =)


Skippar föreläsningen ikväll - orkar bara inte. Måste hem- äta, tanka frisk luft o vila så jag blir människa igen.


Bara två dagar kvar till helg ;-) alltid ngt haha.


Av Carolina - 18 februari 2009 13:02

Sitter här i min stol på jobbet å känner mig allmänt avslagen. Fortfarande yr men tänkte försöka härda ut =). Har ätit lunch och tagit en liten promenad för å få lite luft så förhopningsvis släpper det litegrann snart.


Ska ju på föreläsning ikväll - vill verkligen orka gå, risken är väl inte så stor att somna i de stolarna heller så det jobbigaste blir nog att köra hem efter....pär kommer ju i egen bil så....han får väl hålla koll på mig ;)

Emil sprang glatt in på dagis idag oxå - även om han säger på vägen ner att han inte vill dit. Hörde att kompisen skulle gå sent idag ( 13-17) så det blir nog härligt å få honom därifrån när Pär kommer.

Av Carolina - 18 februari 2009 08:17

god morgon.

Mkt seg morgon... har en känsla av at vi blir lite sen - å här sitter ja haha.


Vaknade när Pär åkte vid fem imorse - så himla ont i bröstryggen, högg när jag andades o jobbigt att ligga. Tycker inte alls om när det blir så. Måste tänka på min arbetsställning mer än jag gör.

Iaf efter ca 40 min somnade jag om i sittande ställning - lagom pigg när man vaknar en timme senare. Man har ju inte mindre ont, bara flyttat runt värken lite.

Dessutom bestämde sig Bengt för att det var dags att vara vaken en stund å =)


Skulle jag då gå upp ...haha... höll på å ramla omkull. Så himla yr!!!! Fortfarande väldigt yr men iaf uppe så får vi se om det ger sig snart. Har ätit lite frukost ochnu håller emil på å klär på sig. Bäst att jag hjälper honom så vi kommer iväg.

Av Carolina - 17 februari 2009 19:00

varit en lång seg dag på jobbet, hostar o snorar vilket inte är speciellt kul i längden.

När en hostattack kommer finns två möjliga scenarion ( inget är att rekomendera på jobbet) endera hostar jag tills jag får kväljningar :( eller så får jag kramp i magen - vet inte vad som är värst egentligen.

Krampen gör ju ondast men att hosta tills man nästan kräks är inte så jäkla trevligt heller.....


Fick hämta upp Emil hos morfar nu när jag slutade - han hade nämligen vägrat att följa med Pär hem. 3-årstrots hur mkt som helst just nu *SUCK*

Igår skulle han ju inte på dagis, idag så sprang han in utan att säga hejdå och när Pär hämtade honom slängde han sig på backen o skrek rakt ut - han skulle inte hem!


Missförstå mig inte - är jätteskönt att han vill vara där nu igen, man vet ju inte hur länge det håller i sig - men det behöver ju inte vara allt eller inget jämt.


Maten stod klar på bordet när vi kom hem - supergott idag - potatisgratäng på en tisdag ;-). Vilken tur jag har som har en så underbar man !!!

Dessutom hade han mockat åt mig idag å ;-) så nu kan jag mysa hela kvällen .......

Av Carolina - 17 februari 2009 13:17

sitter här o snörvlar o hostar... känner mig verkligen jättepigg haha. Har lunchat med Elin och hennes familj. Rödspätta blev det idag.  Vilka utsvävningar haha, Pär åt hos farmor o farfar igår o fick med mat hem till mig så det blev ingen matlåda gjord. Var iofs ren lathet men det får väl vara så ibland ;-).

Skönt att komma ut från det här huset ett tag på dagarna. det behövs ibland.


Emil sprang in på dagis idag - skönt. Igår var han ju jätteledsen vilket aldrig är kul. Men han känner sig n og pigg ändå då. Han sover jättebra nu o hostar bara när han ansträngt sig något. Låt det hålla sig så nu.....



Av Carolina - 16 februari 2009 17:12

har som vanligt lite rast nu innan de andra slutar. Har ont i huvudet idag - kan bero på bla vätskebrist så nu har jag tvingat mig att dricka en massa vatten.


Imorse när jag skulle åka så ville int ebilen starta - av ngn anledning stod det startspärr???? Pär vad gjorde du med den när du parkerade i lördags???


Nåja vid tredje försöket startade den då så nu gäller det bara att komma ihåg koden till tankkortet o tanka innan jag rullar hemåt.

Av Carolina - 16 februari 2009 08:10

Ny arbetsvecka tar sin början....snorig o hostig både jag o Pär men den lille verkar pigg. Har sovit ok hela natten så håller tummarna för att det ska fungera bra på dagis idag.


Har sotare idag på fm så det är inte sådär supervarmt härinne eftersom vi inte ledat sen igårkväll - tur att de slagit sig lite ute iaf =)

Pappa skulle gå ner o elda åt oss mitt på dan så det slipper bli helt utkylt.


Nu är det dags att klä på oss ordentligt här så vi kommer iväg i tid....


Hoppas ni alla får en bra start på veckan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards