Alla inlägg den 22 november 2008

Av Carolina - 22 november 2008 20:42

Glömde ju tidigare här... ikväll är det dansbandskamp och det är äntligen dags att bekänna färg.....De bästa är där ikväll så är det bara!

Hoppas ni tycker som jag o röstar på Jannez från Laxsjö!

Av Carolina - 22 november 2008 17:10

ja det har jag gjort idag ;-) på en häst då. Svärmor skulle iväg o provrida häst...å jo hon red den ena ( inte den hon först var intresserad av) i säkert 4 minuter...Efter att jag ridit henne en stund i skritt o trav. Trevlig märr - ngt liten för min smak egentligen men kändes rätt stabil o trevlig. Var ju uruselt underlag - ute på en täkt i snön - så hon var lite spänd o så men ja trevlig. Super att hantera dessutom. Har det minuset att hon är triangelmärkt men har inte haft några problem efter märkningen låter det som. Den vi skulle titta på från början han var en aning busig idag ;-) därav bakhjulskörningen... nån millimeter till o jag hade hoppat ..fötterna var utdragna ur stigbyglarna...Ändå även det en rätt trevlig modell av häst men en sån som går i en form av sig själv o sen inte gärna vill ändra sig skulle jag tro. Lite svårt att få igång baken på honom tror jag oxå. Han var utb LA dressyr o även han super att hantera. Tror dock inte riktigt att det är en häst för min svärmor då han krävde lite annorlunda ridning mot för vad hon är van.

Anledningen till buset var nog i första hand överskottsenergi - hon hade aldrig sett honom resa sig o nu gjorde han det både med henne o mig en gång helt oprovocerat :-) plus att han bockade en hel del både på linan o under ryttare. Han hade nämligen inte gått ordentligt på två veckor o var dessutom nyklippt.


Hur som så var det lite kul att rida två nya hästar iaf... behöver jag säga att inka inte satte sig på valacken idag ;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards