Alla inlägg den 21 november 2008

Av Carolina - 21 november 2008 13:55

ja idag har Emil varit lite hjälpreda åt sin morfar. Eller iaf sällskap :-). Vi åkte ner med kaffetermosen åt honom en stund efter att han åkt ner med fyrhjuling o vagn till sjöbo för att dra fram lite av den ved han sågat.

Emil åkte lite hjuling medan jag hjälpte till att lasta lite "pinnar" så fikade vi o sen blev lile herrn rätt kall i sina fötter o det kombinerat med t rötthet gör inte att man håller humöret på topp så länge....så vi åkte hemåt efter iaf en stund ute i friska luften.

Såg att stora lillebror åkte förbi med grävaren när vi lastade av så vi åkte ut på "jakt" efter en blå grävare.... vi hittade igen den oxå till emils lycka. Fick han prata lite emd Björn o sen till på köpet dök Marre upp med lastbilen oxå. Med andra ord en ganska bra dag så långt :-).


Mindre bra kändes det när vi kommit hem o jag spolade av en sked, "pumpen" ( ja tycker det är enklast att säga så - egentligen är det väl en hydrofon el nåt tror jag...inte så haj på sånt ännu) gick igång o sen lät den konstigt o ville inte sluta låta... kände mig som en hjälplös hemmafru när jag ringde Pär o frågade -vad göra ???? Han är ju typ lika novis som mig på sånt - eller kanske ännu mer för han har ju haft kommunalt vatten typ jämt.

Drog iaf ur sladden å då tystnade den ju iaf, nu blir det väl till att inte spola ngt förrän han kommer hem o kikar lite iaf....Borde kanske gå ut o kika i brunnen om det finns ngt vatten kvar eller om det är så att det tagit slut....hemska tanke! Härlig årstid att få slut i brunnen menar jag....härligt hur som om det är så att det är ngt som gått sönder oxå...vet hur det är att inte ha ngt kök i november o grejerna sitter ju under diskbänken.....


*SUCK*


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards