Alla inlägg under november 2009

Av Carolina - 21 november 2009 12:16

solen skiner idag!!! Så skönt!


Har gjort iordning stallet tillsammans med pappa på morgonen/fm. Mamma och E bakar så just nu väntar vi på att kaffet ska bli färdigt sen ska det fikas ;)


Vet inte riktigt vad som händer senare - skulle behöva hämta både hö och spån. Har städat upp där höet ska ligga så det luktar gammelhö och damm om hela mig känns det som =/


Nåja oavsett vad som hittas på aå ska vi ut och njuta av det vackra vädret och den blå himlen..var ett tag sen man såg den nu.

Av Carolina - 20 november 2009 19:18

bidde inget bakande idag.


Städade upp i stort sett hhela huset istället. Har plockat ihop och både dammsugit och torkat golven. Är disken och fönstren kvar typ.


E var superduktig och hjälpte till med att plocka ihop alla filmer och bädda sängar. Sen har vi satt upp hyllor - en i vårt sovrum och en i vardagsummet. Blir lite mer ordning och reda på en gång. Sen har vi skruvat isär en bokhylla som ska ut i förrådet. Blev mkt mer plats i vardagsrummet helt plötsligt....


Vill ha en byrå i sovrummet - har en bild i huvudet hur jag vill att den ska se ut men vet inte vart jag ska hitta den tyvärr.


Nu har jag varit ner och köpt gummistövlar - var klubbdagar på granngården med 20% på Tretorns sortiment. Blev ett par röda (!) gummistövlar då.

Blev även lite onyttig mat på en pizzeriorna ;) fredagsmys hehe


Nu ska jag gå å dricka lite kaffe med min mamma och pappa =)


Kram på er

Av Carolina - 20 november 2009 10:54

sitter här och försöker surfa med en trasi mus. Har plockat ut kulan och styr numera med fingrarna istället..tar bara lite mer tid....



Igår var vi på byn. Först åt vi lunch med farmor och sen gick vi runt och kikade i lite affärer. Köpte ramar och såg lite julklappstips.


När vi kom hem pysslade vi på lite - satte upp några hyllor osv.


När P och H kom hem blev det först mat och sen en promenix upp och ta in hästar och så vidare upp till farmor och farfar för lite fika mitt i deras mattrivningsprojekt. Heltäckningsmattor uppe som de håller påå sliter ut för fullt för under finns det hederligt gammal trägolv.


Har en bäbis som kommit på det här med mat! Gapar och hugger efter skeden oavsett ad som kommer. Åt lite majs igår när vi åt lunch och åt gröt med blåbärspure igår innan han gick och sov.


Lite orolig på nätterna fortfarande dock men det är bättre.


Idag blir det inte så mkt gjort känns det som. Vi sov länge allihop. Skulle behöva iväg och fixa lite spån åt hästarna och min kuse skulle verkligen behöva ett bad.....får se om det blir idag eller i helgen...

Av Carolina - 18 november 2009 15:04

det var ngt ljust som letade sig ned mellan regndropparna och jag tror nästan att det kan ha varit solen =)men inte var det långvarigt inte.

Tänk om det hade varit fem grader kallt istället nu så all denna nederbröd kommit som snö istället.....sååå underbart!


Följde med mamma ner till ridhuset på fm. Hon åkte ner med Q och E passade på att rida lite före henne. När vi kom hem var det tillfålligt uppehåll så vi släppte ut småhästarna. Började så klart vräka ner bara vi stängt ledet men de fick vara ute några timmar ändå.

Min hon härjade osm en idiot där nere och när jag hämtade var hon täckta av lera på ena sidan - det riktigt hängde lerkockor om henne. Antagligen har hon gått om kull med bredsida. Verkade dock inte ha gjort sig illa utan trippade på bredvid mig och spökade lite smått på väg in. Höll i så fick pappa spola benen på henne sen tog jag svettskrapan(!) och drog av lera....får ta munskydd på och gå ut ur stallet och borsta när hon torkat.


Linade henne på volten igårem. Blött och kladdigt - riktigt jobbigt men hon fick iaf springa av sig en del då.

Hon är rolig min häst, ibland är allt farligt verkligen ALLT, minsta lilla myra liksom och i nästa stund står hon som en avdankad gammal körhäst och en bomb skulle kunna brisera nästan. finns nästan inget mellanläge för tillfället.

Hon verkar ha kommit ur en växtperiod nu och är väl därför hon är lite mer galen än vanligt - känner att hon orkar och tror att hon har koll på sina ben ;)


Får se om vi kanske kan ta lite löshoppning i helgen. Skulle göra både henne och Nisse gott att springa runt i ridhuset en stund.


Nu ska jag hänga tvätten

Av Carolina - 17 november 2009 14:12

Hej å hå vad E har skurit grytbitar nu =)


Blev ganska mkt såna ....men nu har vi iaf kött ett tag framöver ;);)

ingen som vill ha en halv skalle kanske ???känner inte riktigt att jag har nån användning för den...kan väl iofs spara den för framtida pölsa kanske...


nåja nu är det paketerat. ska byta blöja på liten och försöka få på stor ytterkläder så ska vi åka och ockupera svärmors frys ett tag. Vår kommer nästa vecka antagligen.

Sen ska det mockas och fixas lite å - samt så klart betala grisen......

Av Carolina - 17 november 2009 08:53

Tisdag idag!


Tror att det är mammalunch idag och har inte riktigt bestämt om jag ska gå eller inte. FAst egentligen ganska enkelt val - har inga pengar just nu så....och dessutom ska jag hämta gris idag och fylla upp frysen med så ja vi får se vad utslaget blir =)


Inatt har N bara ätit en gång !=) Fortsätt så!


Har en stor pojk som vaknade och begärde tomtegröt...han som aldrig vill äta frukost - hade dock lite svårt att göra honom till viljes men det blev havregrynsgröt till slut och det verkar gå lika bra det =)


Av Carolina - 16 november 2009 13:09

Har gjort slut på dagens energi nu tror jag...mockat 2 boxar och tvättat två maskiner tvätt.

Sen drack jag kaffe på tom mage så en aning kaffedarr blev det då... känns fortfarande men har nu stoppat i mig och sonen lite lunch. N har nyss vaknat och vill kanske oxå ha lite käk snart.


Ska ta och mysa lite i sängen, har lovat E att läsa nån bok ... brukar kunna bli en hel hög när han ska bestämma sig....men men har man lovat så har man ;)


Skulle haft tag på en frys... nån som har en som ni vill bli av med ??? det mesta är intressant egentligen men helst vill vi ha ett skåp och inte box men å andra sidan behöver vi det rätt snabbt så....hade tänkt att jag skulle fixa det i helgen men men det blev ju inte så....

Av Carolina - 16 november 2009 09:09

så grått och tråkigt ute idag. Har inte känt efter hur det känns så det kan ju iofs vara helt okej men det ser sååå tråååkigt ut...


Sovit halvknepigt inatt, känner mig sådär lagom seg i både kropp och knopp. Ingen feber just nu men ond hals och stel i hela nacken. E har hostat lite inatt. Håller tummarna för att det inte blir värre.


Kör dock på med honungsvatten och c-vitaminbombning, ska ut och få lite luft oxå idag det är ett måste



N käkade en massa mosad potatis igår - han verkar ha kommit på hur man gör nu och börjar få till snitsen med tungan. Gapar som en pippifågel när han ser skeden komma iaf så han gillar det han fått hittills. Funderar på att prova lite gröt till kvällen nu oxå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards