Alla inlägg den 10 november 2009

Av Carolina - 10 november 2009 14:01

har innehållit lite pyssel av skilda slag.

Har plockat ihop lite ute - kan ju vara bra med tanke på att det snöar =) inte så mycket men det blir iaf vitare och vitare på backen.


N la sin sovstund ngt tidigare idag så han har hunnit vara vaken en stund nu. E har åkt upp till mormor en stund.

Funderar på om vi ska rulla efter och fixa klart där innan det blir mörkt snart eller om vi ska vänta på att elektrikerna hinner illbaka och får göra klart först....var inte bara detta... 2 hela dagar med hantverkare nu och lär ju behöva minst en till med rörmokaren innan det är klart...han ska dra rör, fixa nere i brunnen och sen koppla ihop och slänga ut den som står inne så...kanske det är klart i slutet av veckan då .....


Har plockat in H´s säng nu... har dock egentligen ändrat mig ang den - vill ha en annan typ av säng men hon måste ju få vara med och bestämma själv ;) är ju hennes rum.

Avvaktar dock med spegel ett tag - ska försöka hitta en till lämpligt pris nånstans så under tiden blir det tapet i hela gamla fönstret + hyllplan då.


Sen är frågan... vit eller svart hylla på väggen....vit med tapetkant på vita väggen kanske ??? eller bryta av med en svart?? ja det är frågan. Får hålla upp och kolla vad som ser bäst ut. El så får jag helt enkelt åka o köpa träfärgade som går ihop med sekretären.....såg ett par såna begagnade till bra pris...


Nä nu fortsätter N och jag med rummet ett tag till. Enklast så - vill inte starta upp bilen i onödan när det är så pass kallt.


Av Carolina - 10 november 2009 08:21

jaha - då är klockan snart halv nio då - undrar när det kommer nån hantverkare idag jag....antar att det dyker upp en elektriker nåt tag men iofs kan man väl aldrig veta säkert ....


Hur som så blir det till att hålla sig hemikring då ett tag.



N och jag sitter här och bloggar och käkar frukost, eller N han leker mest med sin groda och dreglar ;)Frukost det åt han för länge sen - snart dags för mellanmål och tupplur där.

E han ligger och myser i sängen han. Vi gjorde ett jättecollage igår, hade hoppats att de sklle hålla sig påplats utan lim men tji fick jag så har lovat sonen att fixa det idag då istället.


Blev inge handlat igår em, var och hämtade spån med sis och var det för sent.Får se om jag tar det idag eller om det får bli imorgon då jag ändå ska ner. Ska iaf ringa till glasmästaren idag och kolla lite pris, skura golvet i H´s rum och plocka in hennes säng.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards