Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Carolina - 22 oktober 2010 20:37


Ja idag har varit en mestadels BRA dag.


Visst lite tjafs och bråk har det varit - rätt oundvikligt med en 9-åring i förpuberteten(förkyld) och en mkt testande 4,5 åring(håller på å blir förkyld). De retar varandra till vansinne ibland men idag har jag lyckats hålla det ifrån mig själv. De har fått några verktyg att lösa det med men jag har inte tagit nåt personligt eller hur man ska säga.


Vi tog oss tom ner på byn och lyckades inhandla det vi skulle.

E bestämde maten

jag lagade maten

 H dukade o pysslade fram


P fick komma hem till dukat bord - länge sen sist


Det blev baconlindad fläskfilé och potatisgratäng

Rött vin till oss vuxna - smultrondryck till barnen


Nu ska jag göra deg till morgondagens tunnbrödsbak!

Av Carolina - 22 oktober 2010 12:18

har spacklat lite här å där =) målat tills färgen tog slut, vikt tvätt och lagat mat. Bara lilleman vaknar blir det en tur upp å 36 för lite eldning och matning av hästar. En sväng ner på byn ska vi hinna med oxå - vet inte om barnen är så på men de får så lov att hänga med ;).


Skulle ha varit en sväng på IKEA nu faktiskt...lite småsaker ( och en större) skulle behöva inköpas....Ska iofs upp till Sundsvall i mitten av November men tror inte jag känner för Birsta då. Eller ja ska o ska - vi ska väl hitta en barnvakt oxå till dess kanske....jaja det löser sig nog på nåt sätt.


Känns rätt skönt att ha påbörjat årets julklappshandling iaf =)

Av Carolina - 22 oktober 2010 07:21

Förkylningens tid sägs det - ja det börjar märkas även här. H hostar ochkraxar, E börjar låt lite hes och N var lite varm imorse. Själv har jag lite bomull i huvudet :/, Men men vi piggnar till under dagen å ingen av oss ligger rejält än iaf.


Ska ta och elda upp värmen i bakstugan idag - bakning med Jennie imorgon. Så det blir till att handlalite ingredienser senare idag.


Är ju specialhelg på byn oxå - hemvändarmässa,bandy och en massa påhitt. Får se vad som hinns med av det.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards