Alla inlägg under april 2010

Av Carolina - 25 april 2010 08:50

Funderar fram och tillbaka på omjag ska hänga på till Sundsvall på clinic och hingstvisning men jag tror jag blir hemma. Har ingen klust att sitta still i ett ridhus hela dagen även om det säkert är fina hästar....

Umgås med J och myser ute i vårsolen istället. P ska försöka göra ett ryck på vedbacken säger han.


Var ju in till Hudik igår så hela den dagen försvann. Trevligt var det dock men hittade inte så mkt, kollade mest runt =)


Lite ont i halsen har jag oxå och hade grymt ont i magen igårkväll...har nu två vildar uppe runt benen =)

Av Carolina - 24 april 2010 08:02

lördag!

Båda poojkarna bpå ett strålande humör - E vaknade pigg och glad som en lärka... kan ha nåt att göra med att han somnade strax efter fyra igår em och sov till halv tio sen var han uppe en timme innan han somnade om för natten. ;) Nu är han ute på grämattan och cyklar.


Städade klart min bil igår så nu är den även ren på insidan =D ett tag iaf ... jäklar vad med grejer det fanns i den =pmestadels skräp men en del som letats länge.


idag blri det nog en tur till den glada staden i öster - iaf var tanken att hitta på nåt sånt men först - FRUKOST!

Av Carolina - 23 april 2010 16:04

har nu en trött häst =) hon har varit ute på äventyr med stora grå. Tyckte att hanvar lite läskig först där han stod och fick hela transporten att gunga när hon skulle gå in men sen insåg hon vilken stor och bra filur det var att ha med sig. Blir man rädd är det bara att gömma sig bakom den stora farbror´n ;).


Ner till Sjöbo åkte vi och där blev det först lina och sen ridning av både mig och sis. Eftersom man är lite lätt feg sådär så tog hon över och drog igång med galoppen. Var dock en väldigt snäll om än ngt seg häst idag. Men men snart nog kommer väl den där testbockningen....gäller att hålla i sig den dagen.....är iaf nöjd och rätt stolt att jag lyckats komma upp och faktiskt rider henne iaf. Morfar fick vara barnvakt under tiden han och det gick alldeles utmärkt.

Av Carolina - 23 april 2010 07:54

god morgon!

Sitter här med frukostkaffet och spanar ut över täkten. Undrar vad man ska hitta på för nåt idag då....


LIte allmänt vanligt pyssel( diskbänk,tvätt, dammsugning) och så var det det där med att komma ner till Sjöbo senare då....


Har några små ärenden som skulle behöva uträttas på byn oxå.. få se om vi orkar åka ner el om det får vänta till imorgon.

Av Carolina - 22 april 2010 20:31

den underbara våren - lera överallt som torkar och förvandlar sig till ett vackert ljust damm som fastnar i allt och alla =)


Fröken prupp har fått jobba lite i linan  -lekte bucking bronco en hel del i början. Sen gick det iaf bättre. Ev blir det en tur ner till Sjöbo imorgon. Är så uselt underlag på vår stackars volt  och det känns som att det är bra med en inhägnad ifall att...inte långt kvar nu...håhåjaja


plockade fram cykeln idag, jag E och H cyklade upp till stallet.skönt Kanske ska ta och serva den lite imorgon oxå....kan ju vara bra att visa den lite kärlek och omvårdnad så håller den ett tag till ;)

mat

Av Carolina - 22 april 2010 11:40

känner mig som en riktig hemmafru för tillfället ;) eller husfru kanske man ska säga egentligen... tvättmaskinen surrar, dammsugaren har nyss gått ett race, N sover fläskläggen kokar på spisen och i ugnen fräser det om en köttfärslimpa =D så duktig jag känner mig *klappar mig lite på axeln *


Har ju dessutom hunnit lämna E på dagis, leta hans mössa på affären ( den var inte där ), tankat bilen, hämtat en pall spån och jagat en förrymd Nisse.


Nu ska jag ta och hämta posten sen är det kansek dags att börja sammanställa lite räkningar... =(.. inte månadens roligaste göra men ständigt återkommande.


Av Carolina - 22 april 2010 07:55

nä idag får jag sluta skjuta upp saker och ting, dags att ta nya tag med detta nu! Inte lång tid kvar så blir att skynda på lite =) men det ska förhoppningsvis gå bra det med.....

Av Carolina - 21 april 2010 20:55

här har man slitit med biltvätt och sett fram emot att gå in och sätta sig framför ett avsnitt av Grey´s.... så visar det sig att jag missat den lilla detaljen att det visst var en finalmatch i hockeyn just den tiden ikväll....


Nåja - får väl lyssna lite på min ljudbok istället ;)


biltvätt blev det ja - men drog ihop en hel del ris oxå tidigare idag. Nu har dock den gröna blivit grön igen och just nu tillhör den den renare kategorin bilar i byn. Så om ngn vill se hur den egentligen ser ut så får ni passa på före kl 8:30 imorgon bitti för då åker den neråt byn igen å vi vet ju alla hur den ser ut sen ;);)

Invändigt är den dock fortfarande både lerig och hårig....men det ska jag försöka ta itu med imorgon... beror lite på vad N har att säga oxå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards