Direktlänk till inlägg 1 december 2009

suck....

Av Carolina - 1 december 2009 14:48

är så jävla trött på att plocka upp samma saker dag efter dag efter dag....förstår inte vad som är så svårt????


Det finns krokar, det finns korgar, plockar undan så mkt överflödigt som det går, sopen står framme för att underlätta


Känner mig som världens suraste tjatigaste och tråkigaste mamma och fru =(


Vill leka med barnen, vill hitta på bus och roligheter inte börja varje mening med

- ja vi ska, bara/när mamma har.....

 
 
Caroline

Caroline

1 december 2009 22:55

Kan trösta dig med att jag känner mig likadan när det gäller sättet att börja en mening...

http://barbaskon.blogspot.com

 
Ingen bild

Norrland

2 december 2009 08:15

Se till att de andra i familjen faktiskt HJÄLPER till! Linn har fått så lov att ta reda på sina grejor ända sen hon var fysisk förmögen att göra det. om det så skulle ta en timme pga trots så ger jag mig inte och nu lägger hon mössa, vantar, tröjor osv i sin korg i hallen, plockar ihop leksakerna när man ber henne osv.

Kanske mamma måste vara mer konsekvent?? Våga Vägra Plocka och se ist till att "de som slänger saker omkring sig" faktiskt tar reda på efter sig! De är så stora så det ska de fixa!

Lovar dej att de städar o hänger undan sina kläder på dagis/skola/jobb....

Ibland är man för snäll som mamma o går där o plockar o plockar - mest för att man kanske inte har tid att ta konflikterna och "det går snabbare om jag gör det själv" men då står man där sen med skägget i brevlådan o inte en kotte tar reda på sina egna saker för de vet ju redan att du kommer plocka undan det sen ;)

Kram på dej!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards