Alla inlägg under september 2009

Av Carolina - 10 september 2009 17:33

  

Här har innertaket kommit upp. Det ska upp en vägg ungefär på mitten och på vänster sida blir pojkarnas rum och på höger sida blir vårt sovrum. Nästa steg härinne är att golvet ska på plats.


  

Ena sidans panel är uppe. Kvar nu är vindskivan som dock ligger på gräsmattan nedanför =) och sen hängrännor och sådant då + knutbrädor ;)

Detta skulle kunna bli en odlingsplats för värmeälskande saker....

  

Hela huset sett från vägen, blir ju en aning större ;). Nästa år ska även den gamla delen brädslås så det blir lika, samt förhoppningsvis köksväggen flyttas ut på ngt sätt. Är inte riktigt hundra ännu på hur vi ska lösa det hela men vi har ju vintern på oss att fundera.

Av Carolina - 10 september 2009 10:00

skyndade mig ut imorse efter en kopp te och lite fil för att försöka hinna spika klart väggen men med sju spikar kvar så ropade Emil att krypet hade vaknat så då var det bara att klättra ner från stegen och gå in ;). Får ta de sedan när han somnat om nån timme och kanske att jag hinner måla en del av väggen oxå då.


Ska fixa en bild på väggen idag, estetiskt sett så är det inte ngn jättevacker vägg - det skulle varit ett fönster för att det ska se riktigt bra ut men funktionellt sett för huset så fungerar det inte med ett fönster för det blir så otroligt jäkla varmt på den sidan.

Å andra sidan har endera ungarna fått en jäkla bra bollvägg eller oxå kan jag odla värmeälskande grönsaker där ;).


Måste ner på byn sen idag för har en drös med traderagrejer som ska skickas ut, kanske ska passa på att åka på Hagmans och lösa ut tapeterna oxå då, fönsterbleck skulle vi haft oxå. Nåja får väl skriva mig en liten lapp och fara neråt sen =)


Ha en bra dag och njut av solen en liten tänkare  

Av Carolina - 9 september 2009 08:50

Pappa rullade nyss in på gården så jag ska klä mig och gå ut till han och spika/såga lite.


Ska bara få ordning på Emil först ;) han har ju som alltid egna idéer på vad han ska göra. Just nu är det bakning tydligen...

OJ

Av Carolina - 8 september 2009 19:13

Har visst fått lite nya finesser på bloggsidan här... måste sätta mig o kolla igenom det hela nån dag. Tillsvidare kör jag på som vanligt.


Har idag haft både svärmor och pappa här som bygghjälp. Svärmor målar men började dagen med att städa upp litegrann utanför bygget, jo jag och Emil hjälpte oxå till. Pappa och jag har satt upp panel - och idag får jag skriva att jag hjälpt till !!! Både sågade och satte upp flera st själv när pappa for iväg med bilen en sväng.


Sen for vi ner på byn för efterkoll. Där på familjecentrum träffade jag några mammor jag ej sett på bra länge. Kul!

For vidare till Färila och hämtade Hanna, passade på att fara in till mommen oxå när vi ändå var ute och for.


Av Carolina - 7 september 2009 19:48

att det händer nåt med huset menar jag. Har börjat sätta upp ytterpanelen nu, skulle vilja skriva vi men jag har bara kollat på än så länge.

Ska försöka ta mig tid att plocka in lite bilder imorgon kanske.


Har tid för efterkontroll imorgon och sen hämtar vi nog H på skolan.

Kanske vi hittar nånstans att fika på vägen från Färila....( Ygsbo vad säger ni ?) ;)


Ska gåå slå mig ner framför teven nu och se vad som händer där.

Av Carolina - 7 september 2009 15:17

Nu har jag iaf städat upp lite i nybygget och spacklat några skarvar till =) inte många kvar nu.



Av Carolina - 7 september 2009 13:22

Va fasne känns som att inget händer idag, jag bara sullar runt runt utan att få ngt vettigt gjort.


Har iofs målat toafönstret som jag tänkt göra hur länge som helst men i övrigt - NADA!


Roligt dock när jag tog en minimini prommis med Nils i vagnen för att somna - skulle gå typ 75 m var det tänkt ;) - då dök de upp igen de små gula svamparna - mitt framför näsan på en där i dikeskanten =)

Av Carolina - 7 september 2009 09:22

Imorse fick Pär tydligen skrapa vindrutan så inatt har det varit minusgrader. Strålande fint ute just nu, hög och klar luft men lite kyligt =)

Så nu är då hösten här på riktigt skulle jag tro.  Gillar egentligen hösten bäst men det är samtidigt blandade känslor.


Söker energi idag, så trött och seg i kroppen. Somnade sent och har sovit sådär. Emil var jättetrött igår och somnade me kläderna på vi halv åtta typ, sov till nio idag.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards