Alla inlägg under april 2009

Av Carolina - 16 april 2009 09:01

Vilket underbart väder att vakna till =/ snösnösnö. Rätt så mkt oxå så det lär ju bli härligt blött o kladdigt under dagen. Emil tyckte vi kunde ta fram skotern igen =)


lång natt, mycket tankar om hur jag ska göra och ont så fort jag vänt på mig men har samtidigt sovit okej när jag sovit.


Idag tänker jag försöka lyssna på hur det känns o får jag ont mitt på dan då blir det nog till att gå hem o vila och ringa bm. Måste kanske acceptera att det finns en gräns för hur man ska må för att vara arbetsför, som många redan talat om för mig så ska man ju orka med förlossning och livet efter oxå.


Av Carolina - 15 april 2009 15:20

men nu är det snart bara 2½ timme kvar.


Har haft linan idag och det har faktiskt varit en del samtal iaf.


Har laddat för eftermiddagen med ramlösa och mjölkchoklad. Bengt dansar rumba mellan sammandragningarna och just nu känns det rätt okej men blir ju så trött i kroppen av att gå med värk - sänder en kram till alla er med kronisk värk, ni gör det bra som kämpar på.


igår ringde vi och preliminärbeställde ( kan man säga så ?? ) virke till vårt bygge. Kul - det börjar röra på sig hihi.. samtidigt är det lite skrämmande oxå. ad är det vi ger oss in i egentligen.....vi försöker hela tiden att tänka småskaligt för att inte ta på oss för mkt på en gång men man drömmer ju oxå om allt som ska göras.

Av Carolina - 15 april 2009 06:40

vaknade redan vid fem idag av att Emil hade kissat på sig. Torka och byta sen somnade han snabbt om. Pär gick upp o gjoprde sig klar för jobbet själv försökte jag somna en stund till. Var dock omöjligt - ryggen värker och magen krampar inte mycket mer att göra än att kliva upp och äta frukost.


Blir så less. Nu har jag varit ledig fem dagar och det har gått förvånansvärt bra. Jag har ju inte direkt suttit stilla hela tiden utan rört mig en del - både promenader och stalljobb utan större problem så hinner man bara tillbaka på jobbet så krampar det överallt.


Iofs så sätter man sig ner och vilar när det behövs om man är ledig - man kan anpassa dagarna efter hur kroppen känns medans jobb är jobb alltså sitter man de timmar man ska för att göra det man har betalt för.


Hoppades ju verligen att det skulle kännas bättre efter att ha vilat upp mig den här helgen men nu är det jobbigt. Ska jag dessutom inte kunna sova pga värken då vet jag inte. Sömn är prio ett för mig alltid - får jag inte sova fungerar ingenting.

Av Carolina - 14 april 2009 17:33

har sagt hela helgen att det varit väldigt lugnt i magen men idag har det dansats rumba hela dan. Kanske för att jag suttit stilla idag och inte varit ute o ränt omkring.


Ska iväg på lite tårtkalas nu efter jobbet - trevligt trevligt =) inte dags att börja nåt nytt liv ännu hihi bara passa på att fortsätta på den inslagna vägen efter påskens godis =D


Funderar på om vi ska ta en tur uppåt norr fram i maj här innan den lille tittar ut. Fick veta imorse att en gammal kompis däruppe ska bli pappa igen nu i dagarna.

Har planterat fröet hos Pär så får vi se vilken helg som kan passa =).

Av Carolina - 14 april 2009 08:19

Eftermiddagen igår bjöd på helt okej väder efter morgonens regnande.

Vi var iväg o kikade på en stuga - tyvärr var det lite för mkt jobb på den så det blir till att bygga allt från scratch iaf. Men var väldigt bra att få se hur måtten såg ut invändigt eftersom det var exakt den stl vi funderat på att bygga.


Veden är omstaplad och vedkap och klyv är installerade så nu är det dags att börja kapa den nya inför nästa vinter.


Emil har klätt sig och är ute nu så dags att klä klart mig oxå innan han har lyckats blöta ner allt han har på sig =)


Ha en skön tisdag mina vänner.

Av Carolina - 13 april 2009 08:56

Ja så vard et dags för en återhämtning i vädret =) idag regnar det. Nu när det äntligen började bli lite torare på gårdsplan haha - men det tar ju hårt på snön detta oxå.


Ikväll ska vi kanske iväg o kika på en möjlig utbyggnad....Vore himla smidigt om det funkar som vi tror och hoppas! Blir lite mindre jobb iaf ;)


Annars blir det nog en lugn dag - nästan så man skulle kunna tänka sig en sväng till IKEA el dylikt men min famillj ser inte lika sugna ut hehe Emil är påklädd och väntar på att jag ska komma ut till honom. Man får vara glad att lite regn inte skrämmer honom iaf =).


Hoppas ni alla haft en underbar påskhelg och att ni verkligen passat på att vila upp er under ledigheten !

Av Carolina - 12 april 2009 15:26

Har inte blivit så mkt skrivet här i helgen. Vädret har varit helt underbart fre lör sön och vi har tillbringat mesta tiden utomhus.


Fredagen bjöd på sol och angling. Vi klev upp 05:30 - Emil något motvilligt tills fyrhjulingen startade. Sen var vi på isen från halv sju till halv ett ungefär. Resultatet blev 1 (!) gädda på fyra pooler och den drog Pär och jag upp ca 7 minuter över 7. Blev desto mer fika, varma mackor, kolbullar, korv, godis, kaffe, dricka osv. Var en rätt lugn tillställning på sjön i år känns det som - eller så satt vi för långt ut på kanten för att märka av det =) hur som så var det väldigt mkt vatten på isen men det gick bra.


Lördag och söndag har vi tagit det lugnt och bara myst i det vackra vädret.

Av Carolina - 12 april 2009 15:24

En nyfunnen kompis och en skadad häst - självklart hjälper man sjuklingen att må bättre =)

Ovido - Quiz & Flashcards