Alla inlägg under oktober 2008

Av Carolina - 4 oktober 2008 14:01

Japp ikväll är det dags för årets medlemsfest i byn. Vet inte hur många som ska dit men det brukar bli rätt trevligt iaf. Hela familjen ska iväg o Emil han har paxat danser med typ allihop, Sara, Sandra, Maria, Oa, Björn, Mommo osv. Både han o Hanna är väldigt förväntansfulla över att gå dit, får se hur kul de tycker att det blir.


Varit ner på köpingen o handlat lite idag, kläder åt mig o Pär. Samt hämtat ett batteri till vår stora bil så nu kanske den vill fungera igen ;-)


Dags att vandra hem o börja förbereda sig lite kanske... naglar o hår o barn o sånt


kram på er o hoppas ni får en trevlig lördagkväll


Av Carolina - 3 oktober 2008 11:01

jo vistt vi handlade en hel del oxå... köpte ett par stövlar åt mig själv som jag kikade på förra veckan :-) kommer bild senare på dem. Hittade lite åt hanna o emil oxå å hade jag inte haft barn men hade jag nog kunnat handla mycket mycket mer... var på rätt humör för att dra kortet kan man säga...så det var nog kanske tur att de var med hihi

Av Carolina - 3 oktober 2008 10:53

Fredag idag och det var ett tag sen jag skrev känns det som ;-)


Igår hade vi besök av Anticimex som gjorde en besiktning av vårt hus via DINA försäkringar. Han hade inget speciellt att anmärka på å det känns ju bra :-) Sen packade jag o Emil in oss i bilen o hämtade upp Ea med familj och efter diverse trubbel som kom vi iväg till Hudiksvall för lite shopping.

Dock höll resan på att sluta innan den ens börjat kan man säga... efter att vi packat in allt i bilen inklusive ungar o mammor så vägrade då den att starta ... slut på batteri...suck... tycker inte om sånt. Nåja vi ringde dit ett par startkablar o en bil så löste det sig. Sen var det bara att hålla tummarna när vi skulle hem. Startkablarna låg i tryggt förvar bak i bagaget och tur var väl det för jodå den startade så fint inne i stan när vi skulle åka men jah var tvungen att tanka så efter att jag stängt av o tankat var det kört igen...hoppade på en trevlig man som snällt ställde sin lånebil till förfogande för lite strömbyte.

Behöver jag säga att bilen fick stå på tomgång medans vi packade ut ea o hennes familj....


Så nu blir det till att undersöka om det bara är batteriet som är dåligt eller om det är ngt annat större fel . håll tummarna snälla....


Annars så har ju oktober börjat härligt med regn regn o regn....men då får man ju å andra sidan helt legalt baka kladdkakor, spela x-box o mysa hela dagarna eller hur ;-)

Av Carolina - 1 oktober 2008 17:59

Har ju fortfarande inget eget internet så det blir mms blogg o lite snabba inlägg hos mamma ibland.

Just nu har jag lite bråttom men känner att jag måste in o kolla av lite ;-)

Ska iväg på föräldramöte på dagis nu - hoppas att det inte blir så långdraget - i våras var det extremt men då var det ju Pär som gick och efter det så vägrar han helt o hållet.


Det har riktigt vräkt ner regn idag, städat lite hemma för omväxlings skull. Vi lämnade ju ifrån oss nycklarna till det anbdra huset igår så nu har vi bara ett!!!

Är slönt,men det är totalt kaos i de förråd o garage vi nu har. Ska plocka iordning så småningom. Först ska vi boa in oss i huset nu....känns bra att kunna lägga energin där istället nu framöver.


kram på er 

Av Carolina - 1 oktober 2008 09:27

Vad är bättre än kladdkaka när regnet vräker ner ute?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards