Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

sommarviste

Av Carolina - 31 maj 2011 12:42

har flyttat upp brudarna nu - de verkade nöjda med att träffas igen. Gamla madamen hade absolut ingen lust att åka nånstans idag dock...tjafsade enbra stund innan hon gick in men sen gick det som vanligt att köra henne. Funderar o funderar på hur man ska lösa hennes åkproblem....större ( längre transport, smalare, tväråkning, bakåtåkning???) alla förslag mottages tacksamt. Själv säger hon nog snarast - lämna mig hemma så slipper nu bekymra er ;) lastbil kan jag dock inte fixa pga körkortsbrist men annars är jag öppen för alla förslag :P


D däremot hon går in utan problem - peppar peppar - hoppas verkligen hon fortsätter så här!

Vill ha en egen transport dock! Har hittat en oxå...men pengar pengar pengar....nåja det är mkt man vill här i livet...

 
 
Ingen bild

Britta

8 juni 2011 09:20

Bara att höra av dej om du vill prova att skjutsa henne i våran transport....de flesta hästar verkar trivas bra med att åka baklänges i den...

Carolina

8 juni 2011 16:57

ah tack, det skulle ju vara värt att testa faktiskt.
Jag hör av mig =)

 
Ingen bild

Angelica

9 juni 2011 14:25

Lastalastalastalastalasta. Det kräver TID skulle jag tro. och tålamod. Jag vet ju inte VAD hon gör när hon inte går in Kastar? stannar? dansar?

Mitt bästa knep genom åren är att hänga på en vanlig grimma o vanligt grimskaft, en stor hink med godis och sen bara vara där. Ha som mål att gå upp med framhovarna på rampen första dagen, andra dagen ska alla fyra upp, massa massa godis. Dra inte, piska inte, prata inte. Bara locka med godishinken.

De hästar jag testat detta på har tillsist helt lugnt och fint gått in i släpet efter tre dagar. Sen gäller det att lasta ofta och helt utan tidspress.

För ofta är problemet att man ska iväg = tidspress = slutar man att man SLITER in hästen i transporten = dåliga minnen o erfarenheter.

sen vet jag ju som sagt var inte hur hon är eller vad det är hon gör ;)

Carolina

10 juni 2011 21:32

hon går in med lite övertalning ;) men sen har hon problem med att stå längre stunder...ska testa köra henne baklänges men tror att hon skulle stå bäst på tvären

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards