Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Carolina - 7 maj 2011 15:56




Har idag varit på hönsbytardag i Delsbo ;) finns ju så mkt roligt - Pär han skrattar och skakar på huvudet åt mig men men Emil delar mitt intresse än så länge - få se vad det blir av honom hehe.

Har iaf införskaffat två ca 6 veckor gamla ISBAR kycklingar, ska förhoppningsvis vara en tupp och en höna, hönan är Hannas men min förhoppning är att kunna ta ägg från detta par nästa senvinter o kläcka fram egna kycklingar. Dessa höns lägger jättefina stora gröna ägg =)


Köpte även 2 korsningar av Blomme/Dorking ( hönor) samt en Dorking tupp  även dessa ca 6 veckor gamla. Dessa blir ganska stora, har god värpförmåga och kan med fördel användas som slaktkycklingar. Även här hoppas jag kunna kläcka några ägg nästa år.


Dessa fem bor nu i hönshuset hos svärföräldrarna. Såg ut att trivas riktigt bra däruppe =)


Imorse for jag E o H ner på ridskolan kl 8 för H har hyrt häst i helgen. Barnen red båda två och var riktigt nöjda med det. Har en dag kvar imorgon då =)


Min egen hon har fått vila både igår å idag....ska ta en dust med henne imorgon igen....nu sk ajag hoppa in i duschen för att försöka ta mig iväg på party :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards