Alla inlägg under mars 2011

Av Carolina - 15 mars 2011 07:36

känner mig lite låg idag - ont i halsen som f-n =(

mkt drömmar hela nätterna om allt o ingenting...blir fasen inte klok på det här just nu, vet varken ut el in, vågar inte tro på mig själv för fem öre alls.


Vet att det nog snart blir bättre men har svårt att hålla oron för framtiden borta - vill ju inte vara arbetslös, vill inte heller vara sjukskriven, vill göra ....ja vadå??? Vad vågar jag tro att jag klarar av att göra egentligen? Känner mig så otroligt skör och liten just nu, vill bara krypa in under en sten och stanna där ett tag.


Idag är pojkarna oxå hemma, ska försöka hinna göra nåt med skruttan som jag har ständigt dåligt samvete för ...

Av Carolina - 14 mars 2011 08:27

måndag morgon och pojkarna springer runt i ytterkläder o hjälmar på huvet. Båda är förkylda - N är på bättringsvägen o E är i nån av de första faserna fortfarande =( Själv är jag sådär lagom grötig :/ ont i munnen o halsen så det blir fortsatt ganska lugnt här hemma.

H har åkt till skolan och vi ska hämta henne när hon slutar, P har åkt till Västerås för en intrevju. Spännande.


Har funderat mkt i helgen på allt möjligt känns det som, det snurrar i huvudet hela tiden. Hur som så har jag kommit fram till en del iaf :) inte illa haha...räknat och ritat o funderat fram o tillbaka på olika scenarion å ja lite klokare kanske man blivit eller så är man bara feg hehe.


Känner mig dock lite motiverad att sätta igång o göra klart det som ligger efter här hemma just nu, lite målning o lister o sånt så det blir klart. Sen när snön försvinner blir det ju en massa att göra ute igen, vad vi inte riktigt kommit till ngn form av beslut om är hur vi ska göra med taket....det måste vi bestämma innan vi beställer virke för att kunna brädslå resten av huset...skulle egentligen vilja höja upp taket ganska rejält så man på ngt sätt skulle kunna få ett utrymme som faktiskt går att nyttja däruppe

Av Carolina - 13 mars 2011 10:24

nu börjar det bryta ut ordentligt - kände mig helt färdig imorse när N tyckte det var dags att kliva upp men efter att P gick upp o jag fick några timmar till med sömn känns det lite bättre iaf.


Söndag idag - blir en lugn dag helt klart, kanske en kortare promenad för å få lite luft och så stallet då så klart. Skippar dock det där med att åka nånstans med skrutt för d orkar jag inte så d skulle bara bli knas iaf....


Ska ta fram snabeldraken en sväng nu o snygga till golven lite...det behövs kan jag ju säga...men först plocka leksaker....

Av Carolina - 12 mars 2011 18:04

men en mkt förkyld lilleman..han är dock vid gott mod =)


Har precis kommit hem från en kort promenix med mamsen upp till svärmor o tillbaka. öpte nya walkingskor igår för jag måste ha nåt lättare på fötterna så jag kan komma igång o gå lite mer ordentligt. Får så ont i fötterna om jag går länge i kängorna.


Just nu är det trav på tv och P lagar klart det sista på maten =), har varit en strålande vacker dag, de två stora barnen har lekt med skoter o snow racer och vi har myst på hela dageni lagom takt.

Ritat lite på hur trädgården ska se ut framöver, hinner ändra mkt än men har iaf fått ner lite mer hur jag tänkt....inte helt hundra på avstånd o sånt, lite jobbigt att gå ut o mäta just nu ;)


Blir nog en tidig kväll ikväll oxå för mig - varit vaken sen fem å det känns...har en förkylning som kryper närmare nu, rosslig i halsen, småsnorig o lite luddkänsla i huvudet :( vill inte menmen ....hade ju velat fara ner till Sjöbo med skruttan imorgon....



Av Carolina - 12 mars 2011 06:20

blev en tidig morgon idag...hade det dock på känn så la mig tidigt igår. Lilleman har feber o hosta, ramlat ur sängen två ggr inatt o tyckte han sovit nog kl 5. nu ligger han o myser under täcket i soffan med min mage som kudde men vi har hunnit med både välling, traktorer o busiga hundar här sista timmen.


Kallare ute idag oxå...brr...


Har drömt en hel massa inatt, funderat på huset och gården, vad vi ska göra och vart man ska börja...har ju stått rätt stilla härinne nu ett tag...ingen riktig ork el lust ...ska väl göra ett ryck o få klart det som släpar efter...lite lister och lite färg tex - sånt som eg inte tar ngn tid men som bara blir åsidosatt....rita lite på en trädgård så vi har en bild sen när snön smälter. Ska ju ha hönor oxå i vår så måste få till ett hönshus av ngt slag...ja saker finns att göra så det räcker egentligen. är nog  bra dumt att dra på sig mer jobb o utgifter i onödan...man ska ju göra klart en sak i taget...

Av Carolina - 11 mars 2011 07:41

god morgon!


Idag är hela familjen samlad och hemma. Pär har tagit en sportlovsdag iom att vi fick hem H igår em oxå =) Hade väl tänkt hitta på nåt kanske men flera delar av familjen hostar o snorar betänkligt mkt....men humöret är gott än så länge iaf.


Snöade igårkväll rätt rejält igen så nu ligger det nån dm på backen igen =) tycker det är rätt mysigt fortfarande men visst har ju hellre soliga klara dagar än snöstorm hehe...


Igår var jag ner till ridhuset med lilla skruttan - tömkörde henne en stund därinne. Hon skötet sig så bra så =) jobbigt både för henne o mig dock i det mjuka underlaget o värmen. Men hon rörde sig riktigt ok, travade på ordentligt i båda varven och fick även nåt varv på volt med skaplig galopp så jag är nöjd!!!

Sen kan man ju inte bli annat än glad när man ser hur glatt och förväntansfullt hon traskar in i transporten <3 å då har hon ändå bara fått åka på tråkigheter sista gångerna liksom


Nu är kl strax åtta så jag ska leta fram telefonen o ta o ringa ner på sjukhuset för å höra om det står nåt nånstans om en tfntid med mig....och få veta lite mer om vad jag ska göra ang min sjukskrivning....

Av Carolina - 9 mars 2011 17:26

satt här i godan ro o kikade på tv när P´s faster kom inramlande med andan i halsen - hon hade krockat med timmerbilen som just gått förbi. Som tur var gick all tbara bra men det är verkligen hiskeligt halt på vägen. Bilen lär ju inte bli lagad med tanke på plåtskador o så men det kan jag ju säga att iaf den ena i familjen inte misströstar över direkt ;)


Idag har vi haft finbesök av sötaste lilal Alice =) N ser så stolt ut när han får syta ;) o vill helst sitta nära o klappa på henne.

E han har även idag lekt med Erik hela dan - det blir mkt skoteråkning för dem dessa dagar men så länge de är nöjda så.... får se vad som sker imorgon dock... H ska hämtas oxå då så imorgonkväll är det fullt hus igen =D





Av Carolina - 9 mars 2011 07:10

N är supersnorig idag, har hört hur han legat o kämpat med andningen inatt - svårt att ha napp när näsan är full med snor ;) lite småvarm är han oxå - ingen jättefeber men blir hemam från dagis idag iaf.


Emil vägrar ju gå just nu när Erik är hemma i byn så slipper fara ner denan morgon då :P Får väl se vad vi hittar på här hemma istället. Har iaf en massa tvätt att vika o städa kan vi ju alltid göra ...finns ju hur mkt som helst hela tiden....


Satt igår o kollade utbildningar - gick igenom vilka program som finns på distans och jodå jag hittade några som var intressanta men ja jag vet inte iaf...har ju en stund till på mig innan ansökningarna ska vara inne...

Men oavsett vad det blir måste jag ju jobba fram till hösten med ngt ....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards