Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Carolina - 21 mars 2011 20:16

blev en tårta med chokladbottnar, vaniljkräm, jordgubbsylt, grädde, vit choklad o hackade jordgubbar som fyllning, toppad med vit marsipan och chokladgrädde samt lite godis som dekoration =) E var nöjd med utseendet och åt som vanligt endast marsipanen ;)


Hann faktiskt baka lite bullar oxå - gjorde en snabb deg (!) på ett halvt paket jäst haha. Alldeles lagom med 24 bullar, gick snabbt att grädda och behövde bara kavla ut en gång hihi. Inrte blev det kvar så man är tvungen att gå å fika bulle i tid o otid heller utan man kunde lugnt njuta av nybakt o sen var det bra.


Nu är det en  mkt trött kille som äter kvällsfika och ska krypa i säng och drömma om sina nya leksaker, imorgon är det dagisdags igen hoppas vi =) inte riktigt lång dag tror jag för han kan behöva hem och vila lite, lilleman hade haft full fart hela dan han.

Av Carolina - 21 mars 2011 13:47

lämnade två glada pojkar på dagis imorse, skönt att de vill stanna kvar fast det är ett tag sen de var dit sist.

Sen blev det en tur på sjukan och träffa läkare igen - fortsatt sjukskriven till mitten av april. VAr in på jobbet med sjukintyget och plockade ihop mina saker - komme rju med andra ord inte tillbaka dit igen då ...lite vemodigt men samtidigt oxå skönt. Fortsatt medicinering och kontakt igen med läkaren v 15.

Sen mötte jag upp H och svärmor på Albins för lite paketshopping =) kuligt men det svider lite i plånboken hehe.

En tidig lunch på Finess och sen en tur till mommen.


Nu är H och jag hemma, jag ska ta och fixa iordning tårta innan jag kilar upp o gör klart i stallet, H har lagt sig o vilat. Förkylningen har ju slagit till ordentligt på henne nu, P började låta illa han med när jag pratade med han i tfn nyss...


Lite dammsugning skulle jag ha gjort oxå, samt hjälp E att ställa iordning iaf lite på rummet....

Av Carolina - 21 mars 2011 06:48

för fem år sedan låg jag med värkar o inget hände trots peppande barnmorskor som alla var övertygade om att snart så har vi en bäbis här ;) tog några timmar till men strax efter 11 den 21 mars 2006 såg en stor pojke världens ljus. LARS EMIL BÄRTIL var född =)

Han har längtat efter denna sin femte födelsedag länge nu.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards