Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Carolina - 19 mars 2011 22:32

TEAM JÄRVSÖ

 

 

 

 

Av Carolina - 19 mars 2011 19:19

lilleman har somnat, E kollar fortfarande barnteve...men däremellan har vi även busat, ätit middag ( ugnsstekt lax med fetaost, cremefraiche och pressad potatis) smyckat oss med tatueringar big time :D och ja jag har ju fortsatt mitt stökande - tvättat osv...

Elden brinner och jag ska strax gåå fixa lite kaffe så det är klart innan mor o far kommer ner för att kika på körslaget med oss =) E har bestämt att vi ska ha fina kläder på oss *söting* han har skjorta o jeans o jag skulle ha klänning så det är fixat.


Ska gå å flytta över lilleman från min säng till hans innan han ramlar i golv oxå =)

Av Carolina - 19 mars 2011 14:26

Vaknade imorse av en liten kille som väsande sa - mamma jag kan inte svälja... riktigt tjock i halsen och halvögd. Kände på pannan o bestämde mig på stört att det var lika bra att klä på oss båda å köra ner på akuten innan P o H skulle åka. Sagt o gjort var där lagom till skiftbytet kl 7, läkaren hade haft en tuff natt o låg o sov för att orka med dagen idag så sköterskorna tog ett halsprov, tempen 38,4 ( hemma hade han 38,7), snabbsänka 102 o sa åk hem en stund så ringer vi när läkaren kan kolla honom så kanni åka hit o sen på apoteket ( iom att de öppnar 10 så skulle vi ändå inte få medicin före). Sagt o gjort for hem efter lilleman som lämnats över till farmor i all hast när de två större for till bussen mot sthlm. Vidare hem o bytte kläder, upp till morfar, hängde på vagnen.


Tillbaka ner på akuten för att träffa läkaren som tittade in i E´s hals i 2 sek, förkunnade att ja han är hemskt röd o svullen, jag ringer in penicillin.

Ner på apoteket, hämtade medicinen och sen hämtade vi hö. Första dosen fick han ta i bilen i Veckebo ;).

Handlade på tillbakavägen och när vi kom till mormor o morfar så parkerade jag E framför teven medan jag mockade.

Väl hemma är han nu riktigt pigg o leker med sin lillebror, jag har bytt till nya rentvättade sängkläder :) och hängt upp nya gardiner i sovrummet.


Ska ta och sy på veckband på de nya jag köpt till vardagsrummet oxå så får vi in lite ljus o vårkänslor =)Egentligen borde man väl putsa fönstren oxå när man gör sånt men ..vet inte om det blir nå bättre av det ärligt talat =)


Så ja det har gått på högsta växeln idag...dags att vila lite så man orkar med det viktiga KÖRSLAGET ikväll

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards