Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Carolina - 22 mars 2011 20:25

lång dag och det har gått i ett tycker jag =) är nog så här det känns att vara hemmafru...lilleman har ju varit på dagis och tack vare det hann jag ju med stallet utan problem men här hemma har det varit full rulle för att det inte ska slagga igen totalt... disk för ett kompani efter gårdagens kalas, tvättkorgen svämmade över efter att H städade upp lite på rumemt igår, soffan har varit ockuperad av hostande kraxande halvdöda personer ( mannen och H) E har suttit och donat med ALLA presenter på en gång...lego och mekanogrejer ÖVERALLT....det här med att plocka undan en grej innan man börjar med nästa är inte så lätt att efterleva för tillfället...tror femårstrotsen infann sig exakt samtidigt som femårsdagen ... att sen syrran hjäälper till emd att plocka fram saker utan att ta undan dem sen för att de inte är hennes gör ju inte saken bättre.


Dock somnade de tidigt nu ikväll, halv åtta låg båda pojkarna i sina sängar o de ha inte försökt sig på att komma upp nåt - så nu sitter jag i soffan o försöker multitaska tv o data.. går sådär hehe.

Ska hoppa in i duschen oxå eftersom jag faktiskt eldat upp värmen i vattnet och inte gjort av med ALLT på disken ;) ( fuskade faktiskt nu ikväll o knäppte på elpatron när jag tog upp sista tvätten, blåser storm ute o jag vill inte elda innan jag ska ner med pojkarna på dagis o varmt vatten är en fördel när man ska byta blöja o tvätta...)

Av Carolina - 22 mars 2011 13:30

att jag har världens bästa häst - iaf i mina ögon!

Vi har inte världens högsta krav här i livet mer än att vi ska vara sams och på väg åt samma håll :)

Idag har vi mött skogstraktor och timmerbil ( tom!=nkt skrammel) sen red vi en sväng ensamma i skogen utan problem och gick hem efter vägen. Visst det blir en eller ett par stopp ibörjan för att testa om det verkligen var åt det här hålelt vi skulle, men genom att bara lugnt hålla kvar riktningen o "morra" lite på rösten så kan vi fortsätta o då är öronen och energin riktade framåt.

Nu vet jag ju att det kommer att komma perioder av testning men det tar vi då, är bara så glad att vi är på G efter denna vinter - det behöver vi båda två =)


Så nu vet ni det ;)

Av Carolina - 22 mars 2011 07:02

MeN ...undrar vad det var för virus som cirkulerade i den där varma tvstudion de var i i lördags....verkar som de flesta fått sig en släng och de gär två vi har som var ( el ja tre faktiskt även körmedlemmen är drabbad) ligger nu däckade i 40 graders feber, hosta o huvudvärk....N är pigg och E är skapligt pigg...ska skjutsa den lille till dagis iaf, den större får nog vara hemma bara för att =) han ville ju så gärna gå igår eftersom han fyllde år men kan nog må bra av nån dag till hemma egentligen...om han inte driver de båda sjuka till vansinne vill säga....


Ska passa på att handla lite smått som kan vara bra att ha vid förkylning - C-vitaminboosta dem med kiwi, fixa citroner, ingefära mot hostan o kanske nån juice.

Sen tror jag jag överger huset en stund =) solen skiner ute, himlen är ganska blå o det är tyvärr plusgrader. Vägen är en isbana :( men tydligen är stora vägen ok för där är det barmark så ska inte vara nåt problem att köra ner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards