Alla inlägg under januari 2011

Av Carolina - 21 januari 2011 07:19

På torsdag är det säljstart för SS11 =) de tecknade bilderna av kläderna ser jättefina ut så nu längtar jag efter att avin kommer så jag får hämta hem dem o hänga upp, klämma o känna ;);)


Första visningen blir på torsdag kvälll här hemma hos mig. Om ni vill ha en visning själva eller kanske besöka en visning hör av dig till mig så fixar vi det :D.


Känner mig riktigt peppad o laddad inför våren så d ska bli kul! Synd att op´en hamnar precis i starten här men å andra sidan blir det lättare att åka iväg sen när den är gjord !


Nu klä på E o åka till tandis!

Av Carolina - 20 januari 2011 08:18

fan...hinner knappt vakna förrän jag gör nåt knas ju.


E har varit vaken en bra stund - kom upp i sängen först men sen gick han o kika på barntv. Nu är han ute o kör skoter(snowracer) medan jag o N äter frukost.


fixade en ny bankdosa igår o skulle nu använda den då, tog fram den startade upp datorn o satte mig i soffan bredvid N för att klä på honom - dosan är BORTA!!!! Hittar den inte nånstans - vart i h-e har jag lagt den egentligen ??????


N verkar iaf feberfri idag, har sovit hela natten men är fortfarande rejält hostig o snorig så ett par dagar till så tar vi nya tag på måndag då.

E är pigg fast han hostar lite till o från. Han ska til tandis imorgon så ev åker han till dagis efter det.

Av Carolina - 19 januari 2011 17:48

idag har det varit en jättevacker dag! Solen strålade så Emil kommenterade det med att snön såg ut som diamanter =)


Han, jag och sis tog en sväng med skidorna på förmiddagen, N var hemma med mormor. E är ju hemma från dagis pga sin hosta och lite för att jag inte ville ut med N som är febrig imorse i en kall igenisad bil...

Så han fick följa med ut i friska luften istället vilket jag tror gjorde honom gott. Himla skönt var det iaf förutom i skuggan när man stod för länge...E åker ju inte så himla fort på sin skidor ;);)

Han tyckte desutom att det räckte att åka åt ena hållet och klädde av sig o gick tillbaka.


Nu ikväll hade jag himla gärna tagit skotern o farit upp till Kajevall som har kvällsöppet men kaninte dra ut n på såna upptåg just nu så vi får vänta till nästa gång =) Dock så är leden nysladdad nu så det hade ju suttit fint hehe.


Pappa fyller år idag så nu sitter vi här o väntar på bröderna så det blir lite kaffe o tårta sen

Av Carolina - 18 januari 2011 08:14

Har båda pojkarna hemma nu, hostar och snorar nå infernaliskt mkt. Pigga bara de komemr upp men inte nån höjdare för inskolning...det blir segdraget detta....jaja vi löser det på nåt sätt. Är ju helt klart bättre ju friskare pojken är iaf. Har ju en känsla av att det kommer att ta halva våren innan vi är åter på banan just nu men men det kanske går fortare än så.


Känns som att jag övergett jobbet :( usch ... nää ja vet jag ska vara hemma o jag vet att det blir sämre om jag tvingar iväg mig men känns så surt på de andra ju. Nåja två veckor kvar sen så ska det vända!


Nåt helt annat - torsdag nästa vecka släpps vårens blingokollektion mina vänner! Passa på att boka in en visning nu =)

Av Carolina - 17 januari 2011 14:19

ååå så skönt väder idag!!!!


Har tagit en tur med skidorna =) P o N tog bilen upp till inka o tommy för P skulle skotta av snön så sotaren tar sig upp imorgon. Jag tog skidorna o invigde spåret som P har kört upp. Körde inte riktigt hela sträckan - insåg att det går uppför ganska mkt på sina håll fast man tror det ska vara platt...sista biten uppför täkten hos dom var jobbig...bara att välja på djup  snö eller isigt spår....

Hem gick betydligt fortare och den backe jag gruvat mig mest för var ju ingen match när resten var så lättkört. Nu gäller det bara att fortsätta ta sig ut då ;););)

Av Carolina - 17 januari 2011 07:31

Lilleman är sjuk idag med, P är hemma så vi turas om att sköta om mannen. Än så länge sover han dock, åt en flaska välling halv sju o somnade om igen.

E ska ner på dagis nu o sen ska jag upp å kolla hur donnan ser ut i benet idag då... lite medicin ska hon ha oxå ( munvägen dock) liten promenix o sen ut i hagen då.

Ikväll ska vi visst ta strid igen då - håll tummarna!

Av Carolina - 16 januari 2011 19:00

men jag hamnade emellan en sväng :( kommer att vara redigt stel imorgon som det känns. Ingen större skada skedd dock men rekommenderar ingen att stå mellan en boxvägg o 600 kg häst. Speciellt inte en häst som fått för sig att det är livsfarligt att bli stucken. Ger lite lätt panikkänsla hos både häst o människa.


Efter att hon tryckt in mig i väggen ett par ggr å jag lyckats ta mig ut så insåg hon att hon inte skulle komma lös denna gång så då helt plötsligt gick det att stå stilla då. Nytt försök imorgon å förhoppningsvis är hon överbevisad sen då....

Av Carolina - 16 januari 2011 08:29

jag o pojkarna är vakna, lilleman hostar illa men är vid gott mod o har sovit ok inatt.


Har lagt i en tvättmaskin o kokat kaffe så väntar nu bara på att det ska sjunka =)


Idag blir det stallet o en antagligen super stel häst :/ usch stackars lilla plupp.. tredje dan idag så nu ska det börja bli bättre snart...


I em blir det kalas, kanske hinner iväg till Järvsö en sväng oxå....skulle vara kul att kika.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards