Alla inlägg under januari 2011

Av Carolina - 26 januari 2011 06:59

lilleman är flrkyld igen då - febrig o orolig inatt. är ju ingen fan av värktabletter/medicin på barn, tycker det bästa är om de kroppen får sköta det så långt det är möjligt. Har fått för mig att man får bättre immunförsvar på det viset. Kan oxå komam ifrån att vi vuxna är alldeles för duktiga på att ta oss entablett o fortsätta jobba istället för att lyssna på vad kroppen egentligen talar om för oss. Vill lära mina barn att lyssna på sin kropp o bara göra det de har ork till.

Därför har jag som regel att bara ge febernedsättande när d är dags att sova o om febern under lång tid ligger högt eller barnet blir väldigt påverkat. Går alltså inte på vad tempen visar i första hand.


Igårkväll och inatt har N fått flytande Ipren. Inatt tog det tid för den att verka så han kunde äta lite o sen somna om. Nu sover han och jag hoppas han får sova en längre stund nu - för sömnen är trots allt den bästa medicinen.


E äter frukost o jag ska ta o plocka fram lite kläder åt honom så komemrmorfar o skjutsar ner honom på dagis så N slipper ut å fara nu på morgonen.

Av Carolina - 25 januari 2011 20:47

jahapp...det blir en långdragen inskolning det här...hade gått jättebra idag efter att jag gått. Visst hade han varit ledsen men hade ändå lekt en del o när jag kom åt han lunch för fullt =)

Gick här hemam o följde mig under eftermiddagen, gnällig o gnekig, somnade halv fyra i kökssoffan medan jag lagade mat o vaknade en timme senare med feber :(


Har sovit till o från under kvällen och är lagom tät så d blir till att vara hemma igen då imorgon...så kan det gå...men hellre feber än magsjuka....



Har ävenhämtat hem blingokollektionen idag =D mkt fint ! Har hängt upp o sorterat och barnen har redan hittat favoriter ;)


Kom ihåg  - visning på torsdag kl 18! Vill att så många som möjligt kommer ;););)

Av Carolina - 25 januari 2011 10:01

Sänder varma tankar o kramar till Mia som igår fick uppleva hur fort lycka kan förändras till sorg. Det är så enormt tungt att mista ngn man håller så kär. Håll i minnet att hon antagligen inte hann märka vad som hände o hon var inte ensam!



Lämnade av en ledsen kille på dagis idag, eller han var glad ända tills jag talade om att jag skulle gå :( ska åka ner o hämta han efter lunch så hoppas jag att han kunnat slappna av och leka lite själv idag. Jag vet ju att det inte är ngt farligt o att han blir väl omhändertagen men det är väl naturligt att man tar åt sig som mamma. Samtidigt som jag helst av allt bara tar med honom hem igen o har honom här hos mig så vet jag att jag måste driva igenom det här nu annars blir det kaos sen när det är dags att jobba igen....å jag behöver verkligen den här egentiden nu.

Behöver träna mig i att umgås med mig själv - väldigt jobbigt tyvärr så därför flyr jag in i surfandet istället ;)


Ska ta tag i lite sömnad nu, vika tvätten o fixa mig nåt att äta.

Av Carolina - 23 januari 2011 21:40

trött o borde gå å sova men fastnade framför Morden i Midsomer.


Imorgon ksa pojkarna ner på dagis, hoppas N tycker det blir bra oxå...ska testa lämna honom en stund medan jag åker upp på sjukan o lämnar lite blod samt försöker få tag på nån som tar mitt blodtryck och sjukskriver mig så det räcker fram till och över operationsdagen iaf...Efter det är jag nog mer än redo att åka hem igen!



Av Carolina - 23 januari 2011 08:43

uppe o vakna. E har blivit riktigt dktig att kliva upp på morgnarna nu. Uppe först av oss alla flera dar i rad nu.


Igår kväll hade vi P´s föräldrar här på mat. Det blev lite snabbt bestämt när jag insåg hur mkt fisk jag hade fixat iordning ;)

P kom iaf på att d vi skulle ha förrätt oxå...gick igenomfrys o kyl o fram kom en toast med en röra av smörstekta kantareller, rökt skinka o grädde, samt lite rödlök på toppen - mums!!!

Varmrätten var inkokt lax med pressad potatis o en kall romsås till - så himla GOTT!!!!!


Efterrätten var mkt avancerad ;) kaffe o en skål plockgodis hihi.


Somnade vid nio sen tror jag, trött trött trött - hur ska det gå nästa helg tro. Är ju bjuden på party då....nåja får väl sova middag före då hehe.


Idag är tanken att vi ska rasta skotrarna lite...


IP

Av Carolina - 22 januari 2011 14:14

          

Av Carolina - 22 januari 2011 08:58

idag smäller det för lille E =)


I torsdags plockade han fram bandyhjälm o overall, la dessa i en hög i hallenoch började vänta. Imorse kl 6 kom han upp å tyckte vi skulle vakna för han skulle ju ha frukost, hörde långt borta i sömnen hur pojken säger - äh jag fixar det själv :D


Efter en stund fick han äntligen upp sin mamma, provade skridskorna o hade helst velat gå med dem på sig tills vi skulle åka men la dem tillslut i högen mde det andra. N

Nu håller han stenkoll på klockan så han vet när vi ska börja klä oss =)


Premiärtur på IP´s is idag...håller tummarna för att det går bra o att han tycker det är lika roligt när vi åker hem igen ....

Av Carolina - 21 januari 2011 07:23

är löst! Dosan är upphittad som tur är så nu slipper jag gå tilbaka till banken o skämmas ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards